Mam do Was pytanie. Co prawda posiadam Zetę, ale w Citroenie też jest ten silnik, a chodzi o jednostkę 2.1 TD. Nie ma z nim problemów, ale drażni mnie strasznie krótka skrzynia zestawiona z tym silnikiem. Obecnie przy 2000 rpm na V biegu prędkość do 80 km/h, a jadąc 120km/h (też V b.) jest już 3000 rpm. Moim zdaniem strasznie słabo, jak na rodzinne auto na wycieczki ... . Podejrzewam, że również "dzięki" temu taka podróż z prędkością 110-120 pożera ponad 8L/100 w trasie.
Ponieważ słychać łożysko oporowe, a jego wymiana wymusza zdjęcie skrzyni, myślę żeby może zamontować jakaś inną skrzynię. Z moich "przeszpiegów" wyszło mi, że typ skrzyni to ML5 (na linkę - to napewno bo kiedyś ją wymieniałem), ale widziałem że są ich różne oznaczenia ...
Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć? W szczególności czy zmiana skrzyni na dłuższą da efekt w postaci zmniejszenia spalania w trasie (na logikę powinno tak być) oraz jakiej skrzyni szukać?
Na pewno da efekt, tyko czy Ci się opłaca. Musisz znaleźć odpowiednią skrzynię, która będzie pasowała i będzie dobra. Zdobyć gdzieś wiadomości o przełożeniach, bo za duże też nie mogą być, liczyć się z tym, że przyspieszenia zmaleją i najważniejsze koszty w stosunku do ceny auta. Uważam, że rozsądne "podgonienie" go to 10%. Ja na Twoim miejscu, jak Ci to tak bardzo doskwiera zrobił bym to większymi oponami. W celu zorientowania się polecam
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-index2.html
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
... Zdobyć gdzieś wiadomości o przełożeniach...
przyspieszenia zmaleją i najważniejsze koszty w stosunku do ceny auta. Uważam, że rozsądne "podgonienie" go to 10%
Właśnie szukam i słabo z tymi danymi ...
Co do kosztów to skrzynia nie kosztuje przecież 2 tys. Wolę też wolniej przyspieszać (w końcu to VAN a nie roadster) a osiągać te same prędkości przy niższych obrotach.
Jeszcze pytanie - co mam rozumieć przez "rozsądne podgonienie o 10%" ?
Jak za bardzo go przyspieszysz, to będzie taki mulasty, ze się jechać nie da, piątki nie wrzucisz, a coś na ten temat wiem, bo mam jeepa 2,1 td i dla szpanu założyłem za duże koła, wcześniej nie wiedząc jak to działa. A z tą oszczędnością na paliwie to owszem, troszkę jest, ale jak przekroczysz jakąś wartość przełożeń, to zaczynają się schody w drugą stronę. Obroty silnika są niższe, ale gaz więcej trzeba dusić i zużycie znowu rośnie.
10% to mniej więcej tak, że jak na jakichś obrotach miałeś 100/godz, to po zmianie przełożeń 110/godz na tym samym biegu.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Evasion ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.