Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający
Witam
Od czterech miesięcy mam taki problem. Auto 2000r, przebieg 283 tyś km. Zaczęło się od tego, przy jakiś 3500 obr/min na gierkówce nagle straciło moc, obrotomierz zaczął spadać, oczywiście zapaliła się kontrolka "pomarańczowy silnik" poniżej 3000obr jeszcze jechał, ale powyżej zero siły, czyli tryb serwisowy. Zatrzymałem się, postałem z 10-15 min. Odpaliłem i wszystko ok, silnik pięknie idzie, nawet do czeronego pola na obrotomierzu. Zero problemów, kontrolka zgasła po jakiś 40 km. I takie coś, pojawiało się średnio co 5 dni. Odwiedziłem kilku fachowców, w końcu na komputerze wyszedł błąd przemijający "zmierzono za małe ciśnienie turbo". Polecili mi wymieniać po koleji elektrozawory regulacji ciśnienia doładowania. Wymieniłem po koleji, najpierw jeden potem drugi, pierwszy raz używane, potem na nowe i dalej to samo. Z tym, że teraz od jakiś dwóch tygodni się to dzieje nawet dwa razy dziennie i gdy tylko silnik osiągnie temp pracy ok 80 st C. Od razu po przekroczeniu 3000 obr czuć spadek mocy, lampka silnika się zapala i można jechać nie przekraczając tych obr. Teraz wystarczy postój 1-2 min i wraca do normy. Znowu moc wraca, silnik idzie aż miło. Lampka się przez jakis czas pali (ok. 15 km) i wszystko gra. Po dłuższym postoju to samo. Błąd na kompie cały czas ten sam. Ogólnie wszystko w porządku, silnik opala pięknie, nawet na duzych mrozach, pracuje równo, pali normalnie, nie dymi na czarno.
Czy ktoś może pomóc, podpowiedzieć, gdzie szukać winowajcy, bo wg mechaników za chwilę będę musiał wymieniać pół silnika i osprzętu.
Re: ( Citroen Jumper ) Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający
pewnie zapala ci kontrolkę w trakcie jak ostro przyśpieszasz ? - czy masz wydruki z detalu odczytu błędu , tam jest opisane w jakich warunkach doszło do zapisania usterki a dokładnie jakie było ciśnienia doładowania w trakcje wystąpienia usterki , jeśli problem jest tylko podczas przyśpieszania i zostały wymienione sterowniki to zostaje temat blokowania się zaworu upustowego w turbinie i wtedy morze nie dobijać lub nadmiernie bić turbina i wywala błąd doładowania , czasem dochodzi do zanieczyszczenia czujnika doładowania objaw będzie podobny wystarczy go przemyć i oczyścić .
Re: ( Citroen Jumper ) Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający
Filtr paliwa sprawdzałeś - wymieniałeś kiedyś? jaki lejesz olej i kiedy był wymieniony? filtr powietrza jak wygląda? często wystarczy wymienić fitry które po 20tyś potrafią być nieźle zasyfione a cytrusy tego nie lubią i tak reagują.
Lejesz jakieś dodatki do paliwa?
Sprawdzałeś paliwo które lejesz do auta? Wlej do butelki 1.5l i zostaw na noc w aucie, bedzie widać czy robi się masło, które osadza się na filtrze paliwa.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 11 Lut 2012, 15:48
Temat postu:
Re: ( Citroen Jumper ) Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający
Jeżeli rejestrowany jest błąd zbyt niskiego cisnienia turbodoładowania to tam trzeba szukać. Wracaj do warsztatu, zostaw im samochód i niech szukają aż znajdą. Innej rady nie ma. Jak by to była stała usterka to pewnie by znaleźli a tak muszą robic testy w drodze.
Pozdrawiam HERMES. _________________ Prosze pytać na pw.
Re: ( Citroen Jumper ) Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający
Magdaboom - nie jestem jakimś nuworyszem, wszystko co piszesz to prawda, ale ok odpiszę - filtr paliwa wymieniam co 25-30 tyś km i zawsze przed zimą (to nie mój pierwszy diesel i nie pierwsza cytryna, zreszta wszystko co jeździłem to ropniaki), olej 5W40 Shell + filtr powietrza wymiana co 15 tyś km, żadnych dodatków, tankuje od 10 lat tylko na orlenie, żona jeździ Fabią 1,4TDI też jej to samo leje. Więc to na pewno nie wina powyższych.
Muszę się chyba zgłosić do Śliwowskiego do Zielonki. To chyba w tej sytuacji jedyna właściwa droga.
Re: ( Citroen Jumper ) Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający
No i udało się naprawić. Jak zwykle niezawodny serwis u Pana Śliwowskiego w Zielonce. Powód takiego zachowania się silnika był banalnie prosty (chociaż trochę potrwało zanim usterkę dało się zdjagnozować) - uszkodził się intercooler, rozwarstwił się na łaczu plastiku i metalu. Teraz wszystko ok i cytryna śmiga aż miło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumper ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.