1.9D DW8 ciężko pali przy niewielkich temp ujemnych
Witam,
to mój pierwszy post na forum.
Od kilku dni jestem posiadaczem Berlingo 1.9D DW8. Problem mam codziennie rano przy odpalaniu samochodu.
Grzeję świece nawet 4 razy i nic to nie daje. Muszę kręcić dłużej aż w końcu zaskoczy.
Jak już odpali to wszystko działa ok. Nawet jak zgaszę silnik zaraz po odpaleniu i zakręcę ponownie łapie od razu.
wczoraj pojechałem do pracy i samochód stał cały dzień i ok 17.00 już był mały problem z odpaleniem. Temperatury teraz (-4 stopnie) nie są niskie na tyle żeby był to większy problem.
Sprawdzałem dzisiaj czy dochodzi napięcie do świec żarowych. Po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie ok 10,3V i rośnie. Kontrolka świec gaśnie a napięcie jeszcze przez parę sekund rośnie do 11,5V. Po czym wyłącza się.
Zastanawiam się jeszcze nad cofającym się paliwem. Jutro kupię zaworek zwrotny. Pytanie gdzie go zamontować. Lepiej przy zbiorniku paliwa czy zaraz obok filtru paliwa.
Żeby sprawdzić świece żarowe muszę zdemontować kolektor ssący. Ma ktoś może instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
Jeśli macie jakieś wskazówki proszę piszcie.
Pozdrawiam _________________ Panie.
Pomóż mi zawsze dawać z siebie w pracy 100%....
- 12% w poniedziałek
- 23% we wtorek
- 40% w środę
- 20% w czwartek
- 5% w piątek
www.forum.citroen-klub.pl
Odłącz świecie żarowe i po kolei na każdą wrzucaj prąd z akumulatora jakimś kabelkiem. Jak iskrzy to świeca działa a jak nie to do wymiany bo samo to że do nich prąd dochodzi nie do końca załatwia sprawę. Pozdrawiam
Świece żarowe sprawdzone i są sprawne. Wyglądają na nowe. Może sprzedający nie kłamał że je wymienił. Przed próbą odpalenia pod pompowałem paliwo pompką która jest obok filtra. Więc cofające się paliwo również odpada. zamówiłem nowy filtr powietrza, stary wygląda kiepsko. Założyłem akumulator z prądem rozruchowym 900A tak na test. Czekam aż samochód odczeka swoje i będę próbował ponownie.
Co jeszcze sprawdzić?
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam _________________ Panie.
Pomóż mi zawsze dawać z siebie w pracy 100%....
- 12% w poniedziałek
- 23% we wtorek
- 40% w środę
- 20% w czwartek
- 5% w piątek
www.forum.citroen-klub.pl
Witam w klubie ciężko palących DW8, mam to samo. Na forum kiedyś czytałem że przyczyną są luzy zaworów. Na zimnym silniku podstawia ssące. Reguluje się to przez wymianę płytek i dostosowanie odpowiedniej ich grubości czyli trzeba mieć trochę wiedzy i dostęp do płytek. Teoria raczej prawdziwa. Sprawdzałem kompresję przez obracanie wałem za pomocą klucza na zimnym silniku. W moim odczuciu na 2 cylindrach jest kiepsko. Nie robiłem takich doświadczeń na ciepłym silniku i nie ma potrzeby czegokolwiek szukać oprócz kogoś kto te zawory ustawi. Ogólnie silnik pracuje normalnie, oleju nie bierze, spalanie w cyklu mieszanym 7,3, moc silnika wydaje się być prawidłowa, nie dymi i nie ma przedmuchów - przebieg dochodzi do 180kkm. Samo odpalanie zimnego jest problemem i wygląda tak: kontrolka od świec gaśnie kręcę rozrusznikiem bez przerwy aż odpali, łapie na dwa tłoki, po chwili pozostałe i w tym czasie następuje głośny żegot zaworów przez ok 1 sek może krócej i cisza - silnik pracuje normalnie w obrotach ok. 1050-1100. Po rozgrzaniu obroty ok. 950. Jak Kolega usunie awarię lub zgłębi temat bardziej proszę o podzielenie się wiedzą.
U mnie jest system wtrysku Lucas Diesel. Może i przy tej pompie coś da się zrobić a później załadować na dobry początek 0,7, kierowce i jechać do Ropczyc się rozliczyć javascript:if(typeof%20xWwXys==typeof%20alert)xWwXys();emoticon('')
U mnie jest system wtrysku Lucas Diesel. Może i przy tej pompie coś da się zrobić a później załadować na dobry początek 0,7, kierowce i jechać do Ropczyc się rozliczyć ('')
przyszedł mróz 14stopni i już posprzątane. Na początku rozrusznik kręcił a silnik co chwilę dawał oznaki że już chce zapalić ale to jeszcze nie to. Po chwili coś się zmieniło. Rozrusznik kręci ale tak jakby nie dochodziło paliwo. nie ma chęci zapalić. Owtorzyłem filtr paliwa i oczywiście opaska pękła. Paliwo w filtrze ma niebieskawy kolor. Jak wyciągnąłem filtr i zaczęło kapać na śniego to był kolor żółty. Jednak obruciłem filtr tak żeby wylać paliwo z rurki na środku która idzie do pompy i wylało się w kolorze pomarańczowym. _________________ Panie.
Pomóż mi zawsze dawać z siebie w pracy 100%....
- 12% w poniedziałek
- 23% we wtorek
- 40% w środę
- 20% w czwartek
- 5% w piątek
www.forum.citroen-klub.pl
Próbowałeś palić nie po zgaśnięciu świec ale chwilę póżniej jak przekażnik świec odpuści?Rozrusznik ma wtedy lepszego "kopa".
Ostatnio ćwiczyłem ten sam temat u siebie.Okazało się że nowe świece problemu nie rozwiązują.Miałem wcześniej założone Boscha.Spaliła się jedna i zaczął gorzej palić.Nie było mnie w domu,więc żona pojechała do znachora na wymianę.Wymienił wszystkie,ale dalej nie było to co powinno.(Dobrze że oddał jej stare).Zrobiłem eksperyment i założyłem trzy stare a jedna jest nowa i palenie wróciło do normy. _________________ __________________________
Pozdrawiam.
przewód minusowy od aku był totalnie zniszczony.
Kupiłem klemę i przewody. Zarobiłem całość i wygląda na to że rozrusznik lepiej kręci ale nie to było przyczyną moich problemów.
Dzisiaj sprawdzałem czy odpali. Grzałem świece dwa razy a następnie kręciłem rozrusznikiem, nie ruszył więc raz jeszcze grzanie świec i kręcenie i kolejny raz i kolejny. Efekt jest taki że samochód nie odpalił. klema + na akumulatorze parzyła w palce.
Jutro sprawdzę czy zawory są dobrze ustawione.
Gość w salonie peugeota powiedział że problem może być z siłownikiem ssania które to lubią padać.
Zastanawiam się nad uszczelką pod głowicą.
Wczoraj wieczorem po długich i ciężkich bojach odpaliłem samochód. Chodził chwilę a później zaczął strasznie kopcić białym dymem i silnik nie pracował równo. Dym aż szczypał w oczy tak było zadymione w garażu.
Namierzyłem gościa który od lat siedzi w dieslach i jak tylko zgodzi się przyjąć moje pudło do roboty to go odstawię. _________________ Panie.
Pomóż mi zawsze dawać z siebie w pracy 100%....
- 12% w poniedziałek
- 23% we wtorek
- 40% w środę
- 20% w czwartek
- 5% w piątek
www.forum.citroen-klub.pl
Przerabiałem podobny temat. po trzech dniach walki znalazłem przyczynę- przetarty kabelek idący do elektrozaworu. Samochód raz zapalał, raz nie. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, sprawdziłem świece, sprawdziłem elektrozawór pompy, wyczyściłem nawet egr. Nic. i cudem dostrzegłem przetarty kabelek.
Jeżeli świece i zasilanie świec żarowych sprawdzone i sprawne to przyczyna jest tylko jedna-nieprawidłowe luzy na zaworach. Niestety regulacja płytkami.
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ząbkowice Śląskie Posiadane auto: Renault Laguna II Grandtour 1,9dCi 2004r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Sie 2015, 06:08
Temat postu:
1.9D DW8 ciężko pali przy niewielkich temp
Witam. Jestem na forum już od dłuższego czasu... nie da się ukryć, udzielam się rzadko.
Stali bywalcy już wypowiedzieli się na powyższy temat, jednak mojej "usterki" nie wymieniono.
Miałem podobny problem, podzespoły typu: świece, paliwo cofające się do zbiornika, nieszczelność, pomiar prądu - Wszystko wyeliminowałem.
Bardziej skupiłbym się na automatycznym ssaniu! Po prawej stronie pokrywy zaworów jest mechanizm z którego wychodzi stalowa linka przymocowana do dźwigienki w pompie wtryskowej, jeżeli na mrozie jest "luźna" - nie ma mowy o odpaleniu!
Druga sprawa, moją krwawicą okazał się ROZRUSZNIK! Wewnątrz wyrobiły się mosiężne tulejki przez co wirnik nie obracał się w osi tylko skoszony. Efekt brak wystarczającej mocy do odpalenia samochodu!
Tak jak już ktoś wspomniał, dużo nie brakowało, prawie odpalał, kopcił... do wyładowania akumulatora.
Regeneracja nie obejdzie się bez urwanych szpilek... fachowiec uprzedza na wejściu - 150 PLN i po sprawie.
Mój pierwszy post, dlatego proszę Moderatora o wyrozumiałość.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.