Jeszcze jedna sprawa związana z kapciem będących konsekwencją pechowego najechania na blachowkręt. Zadryndaliśmy do ASO przy salonie gdzie kupowaliśmy Cytrynki żeby upewnić się co do procedury podnoszenia auta (nie mieliśmy przy sobie instrukcji). Pan polecił podnieść auto na max i odkęcić korek w zbiorniczku LDS. O klinie PRZED przednim kołem nie wspomniał. Ale polegliśmy przy zakładaniu zapasu, który jest na stalowej feldze, a normalnie są alusy. Sruby są za długie, ale mają stożek który opiera się na otworach w feldze. Dziwnie luźne są wtedy podkładki choć felga wydawała się solidnie umocowana do piasty. Żółta nalepka na kole zapasowym uspakaja, że tak może być. Ale ponownie zadzwoniliśmy do Pana z ASO i tu niepodzianka, nie uwierdził nas w przekonaniu, że jest ok ino stwierdził, że powinny być inne śruby! Kurna, kupiliśmy 2 auta w najwyższej wersji + drogie opony zimowe za prawie 3 kzł/kpl i nie dali nam śrub za parę zł! I Creative Technology też by pożałowało 5 śrub do zapasowego koła. Dziwne nam się to wydało i zadzwoniliśmy do innego, konkurencyjnego ASO. A tu to samo, Pan powiedział, że ewentualnie z prękością 50-60 km/h należy udać się do najbliższego wulkanizatora i po naprawie szybko zmienić koło lub ewentualnie udać się do miejsca, gdzie można kupić właściwe śruby.
No coz - ze srubami lekka kicha. Ja sie na to nadzialem jak wymienilem cale kola na zimowe. Na lato mam oryginalne alu 17", a na zime mam 16" tez alu, ale jak sie okazalo o innym przekroju "dziurki" na srube.
Te oryginalne sa plaskie (chyba - jesli dobrze teraz pamietam), a sruby maja plaska podkladke i wszystko gra. Ale te drugie felgi maja inny przekroj (plaski na "dole", a pozniej robi sie stozkowy (jesli czegos teraz nie przekrecilem), ale po dokreceniu nic nie lata, a wszystko trzyma sie dobrze i pewnie. Ta plaska podkladka ze srub ladnie przylega do plaskiego fragmentu felgi.
Mam nadzieje, ze to nie jest tylko moje wrazenie i wmawianie sobie, ze jest dobrze
Ale zaciekawila mnie tutaj inna sprawa - czemu ma sluzyc odkrecenie korka z LDS'a? W instrukcji nie ma o tym wzmianki. Pisza oczywiscie, ze trzeba auto podniesc na max i zalozyc klin, ale o korku nic nie ma. Ja wymienialem kola bez zdejmowania tego korka - czy jest z tym jakis problem (chociazby potencjalny)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.