Witam,
Otóż mam problem z zawieszeniem hydraulicznym w swoim XM Injection 2.0 benzyna 90r , otóż XM mam od tygodnia sprowadziłem z francji samochód stał tam 6 lat w garażu i ogólnie ma tylko 56tyś km przebiegu wszystkie przeglądy robione w citroenie (książka serwisowa). Wymieniłem wszystkie płyny bądź dolałem. Wszystko chodzi dobrze tylko zawieszenie opada na postoju, przykład: pojedziemy do sklepu zawieszenie jest ustawione na "środek" zatrzymamy się zrobimy zakupy samochód opadnie na sam dół gdy zapalamy silnik "pompuje" i podnosi się na ustawienie "środkowe".
Drugi problem wskaźnik chyba od ciśnienia oleju przy włączaniu zapłonu idzie na maximum po zapaleniu silnika po chwili opada na minimum. Chodzi o wskaźnik obok temperatury i paliwa.
Trzeci problem to radio przeszukałem cały samochód wszystkie książki serwisowe, książki pojazdu i nigdzie nie znalazłem kodu do radia, jest to oryginalne radio na kasety można je włączyć przytrzymując długo jeden przycisk(bez tego się włącza ale trzeba wpisać kod żeby działało) lecz miga lampka "code" i wyłącza się po 2-3 minutach.
Myślę że wszystko wytłumaczyłem dokładnie, z góry dziękuje za pomoc.
Damian.
Jeżeli to 90 rocznik jak piszesz to normalne że opada na postoju. Dopiero od 94 roku motowane były zawory przeciw-opadowe. No chyba, że opada na sam dół na przykład w 10 minut ale i tak zależy od stanu. Mój utrzymuje się ok 5 - 6 godzin a potem i tak leży całkiem. Drugie Twoje pytanie: wskaźnik, który opisujesz jest od wskazywania poziomu oleju ale od razu mogę Ci powidzieć, że jest to jedna z tych rzeczy które możesz centralnie olać! Bo jak chcesz wiedzieć ile jest oleju to skorzystaj zrzeczywistego wskaźnika pod maską a takie wskazuwki to bardziej gadżet bo nie dokładne. A to że opada po uruchomieniu silnika to też normalne - włączając silnik, olej jest pobierany z miski i pomiar w trakcie pracy byłby nie prawdziwy. Tak jak przed zwykłym pomiarem czekaj te 15 minut aż spłynie. Co do radia nie pomogę bo kodu nigdy nie zgubiłem i nie miałem takiej sytuacji. Może skontaktuj się ze sprzedawcą, albo spróbuj wpisać 1234 albo 1111 czasami tak ludzie mają wpisane.
Ogólnie jeżeli tylko takie są Twoje problemy to masz auto w dobrym stanie i się ciesz ale mam dla Ciebie rade od serca. Jeżeli nie masz pewności co było wymieniane (niech cię niski przebieg nie zgubi i to, że stał 6 lat) Zwracaj uwage na wszystko to co jest gumowe. Osłony maglownicy wymień w ciemno - tak jak osłony przegubów półosi napędowych WEWNĘTRZNYCH I ZEWNĘTRZNYCH (nowe przegóby [o ile są] 2000 zł a zamienniki nie trwałe) osłony to prosta i tania sprawa a stara guma może się posypać w każdej chwili a jak dostanie się piach i się zatrze łożysko to szerokiej drogi jak mawia mój znajomy. Bardzo ważna sprawa to wąż ssący LHM ze zbiornika do pompy. Nie ważne że mało pracuje ale olej ma na gume takie działanie że ten wąż po tylu latach jest jak kamień a drgania silnika mogą go dobić i wtedy ciśnienia brak- brak serva, brak hamulcy auto leży i nie ma niczego... Bądź też uważny na przednie poduszki (pod maską te z kulami) (konstrukcja gumowo - metalowa) jak sparciała i podgniła może póścić i wyrwie amortyzator przez maskę ale zwykle przedtem widać że się sypie i kula zbliża się do maski do góry. Rozpisałem się z serca bo wiem coś o posiadaniu auta które ma mały przebieg ale dłużej stało. Tyle że ja miałem to szczęście że jeszcze dorwałem wiele części w aso a teraz ćwoki mają takie ceny że łeb urywa albo jest nie dostępne. Na szczęscie są tacy co podejmują się regeneracji wielu trudnych części. Ale lepiej mieć mniej do naprawy jeżeli można zapoiec awariom w prosty, prewencyjny sposób.
Dzięki Pawle, wszystkie gumy sprawdzone te które są w dobrym stanie zostały te które chodź trochę były sparciałe wymienione, tylko pojawił się problem sam wymieniłem półośki pojechałem na zbieżność i po jednym dniu jeżdżenia coś zaczęło pukać przy skręcie nie ważne czy w lewo czy w prawo nawet jak lekko ruszam kierownicą (lewo,prawo) na postoju to też puka, myślałem że źle ustawili zbieżność a tu mechanik posprawdzał i mówi że siada kolumna kierownicza i koszt wymiany to 900zl i teraz mam problem bo nie wiem czy mnie robi w ... czy naprawdę siadła kolumna. Moim zdaniem jest to po prostu nie możliwe jak auto które ma 56tyś przebiegu może mieć siadniętą kolumnę kierowniczą..
Kolumna raczej nie pada przy takim przebiegu Jeżeli na postoju stuka to mogą to być końcówki drążków kierowniczych i to raczej sprawa prosta i podtawowa jak klocki hamulcowe. Ja przynajmiej tak je sprawdzam: ktoś kręci szybko kierownikiem lewo-prawo a ja pod autem sprawdzam czy lewa końcówka czy prawa bo to czuć i słychać która jest wybita. U mnie już się po 40 tysiącach odezwała a nowa w aso ok 70 zł więc można zaszaleć (no chyba że gwint gruby jak w V6 to wtedy ponad stówke). Półośki chałasują raczej przy dodawaniu gazu chyba że są mega uszkodzone albo błąd przy montażu jeżeli źle przykręciłeś. Ale dziwię się że półośki wymieniałeś obojętnie czy całe czy tylko zew. Bo to guma parcieje ale jak nie pęknie to nie ma potrzeby się o nie martwić przy takim przebiegu. Bardzo ale to bardzo stukają jak są bybite łączniki stabilizatorów, też banał ale raczej nie słychać ich na postoju. Wiesz, to też zależy jakie stukanie... ale kolumna... nie sądzę.
jeszcze dodam... bo troche nie jasno chyba napisałem. Sumując: Osłony półosiek powinno się zmieniać i kontrolować ich stan ale jak nie są uszkodzone to na pewno piach się nie dostał i łożyska są ok. Więc wystarczy zmiana osłon. Nie do końca załapałem czy chodziło Ci o to że wyjmowałeś półosie by osłony zmienić i z nowymi osłonami teraz jest stara półośka. Jeśli tak, to ok ale jeżeli wymieniłeś półoś na inną jakąś używaną to może być tak, że ma takie luzy że aż się objawiają w taki sposób.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen XM ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.