Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): PAWŁOWICE Posiadane auto: XSARA II 2001 1,4i
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Gru 2011, 02:40
Temat postu:
Skoki temperatury
CZEŚĆ.
PROSZĘ O CIERPLIWOŚĆ
Jestem nowym użytkownikiem forum oraz samochodu Xsara II 1,4i , rok prod. 2001. Citroena posiadam dosłownie 10 dni.
W krótkim czasie eksplatacji zaniepokoiła mnie temperatura silnika.
Podczas umiarkowanej jazdy temperatura przekraczała zaledwie 60st. (do 65st. ) , momentami wzrastała do 75st. (max. 80st. ), po czym z powrotem wracała do poziomu ok 60-65st. W skrajnych przypadkach wzrastała momentami do 75 spadała do 60 i po chwili powtórka z rozrywki.
Sytuacja zmieniała się, gdy dojechałem do celu i przyszło mi się spokojnie rozglądnąć za miejscem parkingowym i zaparkować. Wtedy temperatura wzrastała do 90 st. Podobne zjawisko występowało na postoju gdy silnik był włączony, temperatura sięgała 90st. niekiedy ponad 90st. po włączeniu się do ruchu i przejechaniu kilku kilometrów (1-3) temperatura spada do 60-66st.
PO MAŁEJ PORADZIE WYMIENIŁEM TERMOSTAT (firmy VERNET) I ........ SYTUACJA WYGLĄDA BARDZO PODOBNIE:
Po rozgrzaniu silnika nie ustały skoki temperatury. Muszę przyznać że jest JESZCZE GORZEJ ponieważ skoki temperatury są jeszcze gwałtowniejsze. Wskaźnik temperatury przesuwa się w oczach od 65st. do 90st. następnie spada z 90st. do 65st. po czym temperatura wibruje w tym przedziale.
Momentami temperatura wzrasta do niespełna 90st i się utrzymuje kilka kilometrów po czym spada do około 70st. przez kilka następnych kilometrów. JAK DAM MU POPALIĆ PO GARACH TO temperatura momentalnie wzrasta nawet z 70st. do ponad 90st.
Po wymianie termostatu na postoju przy włączonym silniku temperatura wynosi 90st. po czym jest zbijana momentami przez wentylator do 80kliku stopni.
PROSZĘ O PORADĘ W TEJ SPRAWIE.
Czy wymiana termostatu była konieczna skoro skoki temperatur nie były tak dyrastyczne a temperatura silnika wynosiła nieco ponad 60st.??
MOŻE KUPIŁEM ZŁY TERMOSTAT?Kupiony przeze mnie Składa sie z dwóch części plastikowego koszyczka oraz metalowego korpusu, widziałem na necie prawdopodobnie orginał sprzedawany jest bez plastikowego koszyczka ,sam termostat.
PROSZĘ O PORADĘ W TEJ ZAWIŁEJ SPRAWIE
PŁYNU NIE UBYWA, NIE MA WYCIEKÓW, SILNIK SIĘ NIE ROZGRZEWA DO TAK WYSOKICH TEMPERATUR ŻEBY WŁĄCZAŁA SIE KONTROLKA TEMP. ,WENTYLATOR DZIAŁA JAK SILNIK ZŁAPIE około 90st.
To co piszesz to normalna rzecz w xsarach, miałem 3 lata tylko ze model 1,8l i było identycznie. Poprostu czojnik lub wskażnik w xsarach jest bardzo czuły i wskazuje kazde nawet najmniejsze zmiany w temp.
Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): PAWŁOWICE Posiadane auto: XSARA II 2001 1,4i
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Gru 2011, 04:41
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Skoki temperatury
czyli niepotrzebnie wymieniałem ten termostat, czy temperatura pracy 65st. na poprzednim termostacie to normalna temperatura. TERAZ NIE WIEM CZY WLOŻYĆ TEN STARY CZYLI ORGINALNY TERMOSTAT, CZY ZOSTAWIC TEN NOWY KTÓRY CHYBA JEST JESZCZE BARDZIEJ CZUŁY OD POPRZEDNIKA??
czesc. mam citroena xsare kombi 1,4 i z roku 2001 juz 3 lata i takie skoki temp to normalne, jak jade na trasie to temp tak trzyma sie 60-70 stopni a jak jezdze po miescie albo tak jak pisales szukam miejsca zeby zaparkowac to temp nawet przekracza 90 stopni i wtedy wlancza sie wentylator. wszystko gra w Twojej cytrynce , pozdrawiwm.
Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): PAWŁOWICE Posiadane auto: XSARA II 2001 1,4i
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Gru 2011, 16:03
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Skoki temperatury
DZIĘKUJE KOLEDZY ZA INFORMACJE BĘDĘ OBSERWOWAŁ TO ZJAWISKO
choć sprawdze jeszcze kilka rzeczy , tak jak pisał kolega HERMES (pompa wody musze sprawdzić gdyz rozrząd i pompa wody nie były jeszczewymieniane gdyz autko ma 8500 tys km przebiegu a w salonie powiedziano wujowi, czyli poprzedniemu wlascicelowi ze wymiana powinna nastąpic po 1200 tys km.
Pozdrawiam
Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): PAWŁOWICE Posiadane auto: XSARA II 2001 1,4i
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Gru 2011, 22:41
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Skoki temperatury
Dziękuje koledzy. Zmieniłem termostat na stary który był i się okazało ze jest o wiele stabilniejszy ,niż nowy hehe Poprost
u na naowym temperatura nie wibruje jak szalona od 60 do 90 stopni. Teraz będę obserwował prace silnika na starym termostatcuie, gdyz ten nowy chyba mi źle dopasowali w sklepie ,sam już nie wiem. Odezwę się za tydzień
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Xsara II 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 14:37
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Skoki temperatury
Witam. Jestem tu po raz pierwszy no i mam podobny problem. Temperatura w 1,4i klima z 2000r. skacze tzn w czasie jazdy normalnej ok.60 do 80 ale na postoju osiąga ponad 90st.,zaświeca się kontrolka przegrzania i dopiero po chwili załącza się wentylator od razu na pełnym biegu. Wentylator natomiast nie chodzi po włączeniu klimy. Wymieniony został termostat i pompa wody przy okazji wymiany rozrządu. Fachowcy u których byłem wymyślają raz po raz nowe przyczyny poc góry dziękuję za pomoc
należy pamiętać że silniki w xsarach pracują na dość wysokich temperaturach, początek otwarcia termostatu 89 a pełne otwarcie 95 stopni.Problem może leżeć w bezwładności czujników tem.a tym samym w załaczaniu iwyłaczaniu wentylatorów.Wersja z klimą 2 wentylatory.Nie wiem jak daje ci się tak precyzyjnie odczytać temperaturę. moja oscyluję w granicy 90 st.
Dołączył: 02 Wrz 2012 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Citroen Xsara 1.4 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Wrz 2012, 14:02
Temat postu:
Temperatura silnika
No to i ja zapytam w tym temacie. Wczoraj stałem się właścicielem Xsary. Jazda po trasie i wskazówka temp. równiutko stoi na 75 stopni i nie wacha się. Z tego co mi wiadomo, to rozrząd z pompą wody był świeżo zrobiony, coś było naprawiane z układem ogrzewania - zdaje się coś było z ciepłym nawiewem. Nie powiem czy spadek mocy jest, bo nie mam porównania. Silnik chodzi równo, cicho. Auto po przeglądzie.
Po przeczytaniu powyższych wątków widze żę może być to normalna temperatura, ale też nie musi.. Klimy nie włączałem w trakcie jazdy.
To jak to jest z tą temperaturą ?
Wymieniłem termostat, stary wizualnie był uszkodzony. Na nowym jest lepiej, ale nie super. Teraz temp. wskazuje miedzy 75 a 90 stopni i nagrzewa sie duuuzo szybciej (do pracy mam 8km i po ok. 1/3 juz temp. ok. 75, wczesniej do tej wartosci czasem nie dochodziło po dojeździe. na miejsce).
Czy to norma dla silnika 1.4, czy może coś z zapowietrzeniem układu chłodzenia (małe jaja były z odpowietrzeniem..)
mam dosyć podobny problem w xsarze 1,6. Ostatnio jechałem autostradą, wszystko było okej aż tu nagle przy prędkości około 140 km/h komputer zaczął pikać, pojawił się napis stop. Zacząłem zwalniać i alarm się wyłączył. Zauważyłem, że wskaźnik temp. znajduje się przy górnej (czerwonej) granicy. Potem za każdym razem, gdy próbowałem przyśpieszać, to przy około 120-130 km/h alarm włączał się ponownie, w momencie włączenia alarmu wskazówka spadała do zera, tak jakby się wyłączała. Zaczynała pokazywać temperaturę dopiero gdy zwalniałem i alarm się wyłączał. Ostatecznie dojechałem do celu. Po paru dniach przyszło mi wracać i nic złego się nie działo, jechałem w przedziale 120-140 km/h i alarm ani razu się nie włączył, temperatura była ok. 90 stopni (wskazówka stała stabilnie na kresce). Obecnie zauważam, że wskaźnik temperatury szaleje, wskazówka podnosi się w oczach, w ciągu paru sekund potrafi skoczyć z 60 stopni do 90, a potem spada. I tak w tę i we w tę. Niestety nie pamiętam, czy w trasie miałem włączoną klimę. Czy to faktycznie temperatura tak skacze? Czy może jakiś czujnik się zepsuł? Moim zdaniem to nie możliwe, żeby temperatura dosłownie w kilkanaście sekund podskakiwała o 30 stopni, a po parunastu sekundach spadała z powrotem, ale pewny nie jestem. Proszę o pomoc i jakieś porady, pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.