Czyszczenie Fap-a Filtr czastek stalych. Jakie to proste....
Zywotnosc filtra jest obliczona na zywotnosc samochodu i nie ma potrzeby go wymieniac.
Całą tą otoczke "regeneracji filtra" troche wymysliły sobie serwisy a i cena jest rózna, jakkolwiek w niektorych krajach jak Niemcy i chyba Francja płaci sie za to duzo mniej niz w Polsce. Z drugiej strony serwis nie wie, nie umie lub nie ma mozliwosci umycia go więc wysyła do firmy która to robi a serwis montuje filtr "zregenerowany" za sporą kase.
W trakcie pracy na filtrze osadzaja się resztki eolysu(tlenek ceru) i utrudniają samoregeneracje fapa. Jest to substancja rozpuszczalna w wodzie. Zarówno plyn eolys jak i tlenek ceru są substancjami nieszkodliwymi dla srodowiska (oswiadczenie producenta) więc nie ma zagrozenia, że przy okazji mycia zatrujemy srodowisko. Osadzanie tlenku ceru na sciankach fapa wpływa to na coraz trudniejszy przepływ spalin przez filtr oraz utrudnioną samoregeneracje przez co zaczyna odkładać się coraz więcej sadzy. Na co komputer odpowiada zmianą w parametrach pracy wtrysku i zwieksza się spalanie oraz coraz większe odkładanie sadzy itd.
Po umyciu filtra nigdy wczesniej a jezdze juz półtora roku i zrobiłem nim 25kkm nie udało mi się uzyskać tak niskiego spalania na miescie.
Instrukcje demontazu z rysunkami w pdf moge przeslac w poniedziałek bo mam je w pracy. Generalnie sprawa jest prosta:
4 nakrętki 13tki przy połaczeniu fapa i kata,
1 nakretka 16 przy obejmie na wyjsciu fapa,
1 srubka i 1 nakretka 10tka od uchwytów metalowych przewodów powietrza,
1 szybkozłaczka plastykowa na metalowym przewodzie powietrza wychodzacym z fapa i wchodzącym w przewod gumowy,
Tak jak pisałem ważne jest uprzednie namoczenie wszystkich srub wd40(ja miałem inny preparat, ale nazwy nie pamietam) i najlepiej zostawic autko na kilkanascie godzin,
Odnosnie mycia- nie miałem karchera, ale miałem dostęp do wody przemysłowej i myłem goracą a pozniej zimną wodą pod cisnieniem ok. 5 bar przez ok. 2 godziny. Najlepsza jest koncowka z plaskim zakonczeniem o sr. ok. 2-3 cm, ktory przylega do scianek katalizatora. Przykładałem weża na zmiane raz z jednej(15minut) raz z drugiej strony fapa, systematycznie miejsce po miejscu i w roznych pozycjach filtra (poziomo, pionowo). Myłem gorącą i zimna wodą aż przestał wylatywać z niego fioletowy osad (pozostałość po eolysie). Po pewnym czasie widać róznice jak woda przelatuje przez fapa. Przy myciu karcherem nie polecam ustawiac za duzego cisnienia - mysle, że do 10 bar powinno byc wystarczająco a za duże cisnienie moze spowodowac uszkodzenie fapa. I jeszcze jedna uwaga - sam demontaz i montaz fapa lepiej wykonac przy pomocy drugiej osoby aby zrobic to ostroznie i nie uszkodzic któregos z czujnikow przy katalizatorze przed fapem. Odnosnie wyzerowania licznikow dodatku to mozna to zrobic w serwisie za ok. 100pln lub w warsztacie za ok. 50 pln
Re: ( Citroen ) Czyszczenie Fap-a Filtr czastek stalych. Jakie to proste....
Czyli wg filmu wodę lać od strony węższej ( wylotu spalin ) ?
Czy wcześniej warto go namoczyć ( 1 godzina ) w roztworze wody i płynu do mycia naczyń ?
Gdzie w programie Lexia ustawić " nowy filtr fap " ?
Posiadane auto: C 5 2,0 HDI kombi Activ plus
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Paź 2014, 15:58
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Czyszczenie Fap-a Filtr czastek stalych. Jakie to proste....
jeśli mogę się podłączć do tematu
c 5 2008 r 2,0 HDI 136 Km automat 190 000 km przebiegu
pojawia się co jakiś czas komunkat Depollution system fault i znika zwykle za 3 dni głównie przy obciążeniu silnika np wyprzedzanie
czy chodzi tu o konieczność czyszczenia FAP ?
czy możesz podesłać taką instrukcję w PDF bedzie mi łatwiej to wykonać ( myjkę ciśnieniową mam i podejście do ciepłej wody też )
Re: ( Citroen ) Czyszczenie Fap-a Filtr czastek stalych. Jakie to proste....
wymień filtr paliwa i wyczyść zbiorniczek za jednym zamachem. dolej do zbiornika środka do czyszczenia. Ja osobiście używam STP za 20zł do czyszczenia wtrysków i osobno do czyszczenia układu paliwowego, profilaktycznie co 5000km. Pomaga i moje problemy znikły. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Re: ( Citroen ) Czyszczenie Fap-a Filtr czastek stalych. Jakie to proste....
Witam.
Odswiezam temat poniewaz tez przynierzam sie do demontazu i czyszczenia FAP ale mam taki sam jak zamieszczony przez kemyz. W jaki sposob go zdemontowac, rozkrecic?
Re: ( Citroen ) Czyszczenie Fap-a Filtr czastek stalych. Jakie to proste....
Nie rozkręca się.
Filtr należy zdemontować- jeśli jeszcze jest stan fabryczny to przeciąć rurę za filtrem , myć jak inne i potem skręcić .
W miejscu cięcia opaska i po sprawie.
Myłem, bez obaw, śmiga super.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.