Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Citroen C3
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Paź 2011, 09:39
Temat postu:
C3 przepustnica/pedał gazu - błąd P0122
Witam,
po ponad tygodniowym diagnozowaniu usterki (dławi się, czasami nie chce odpalić, nie wchodzi na obroty, max obroty 3,5-5 rpm, mimo pedału gazu w podłodze, objawy ustępują, zmieniają się) na desce zaświecił się błąd P0122. Byłem sceptyczny, gdyż wcześniej była wyciągnięta wtyczka od przepustnicy (wyłączony zapłon, chyba aku też odpięty), ale dzisiaj w ogóle samochód nie chce odpalić i okolicach przepustnicy słychać ciągły sygnał i trzaski, dosyć głośne. Spisałem oznaczenia od przepustnicy, wyszło, że jest od silnika 1.4, a ja mam 1.1 (2009 r.):
96 407 962 80
408 239 821 001
EGAST02
32 2709 III
Ściągnąłem jakiś pdf serwisowy, gdzie odczytałem, że jest to przepustnica marki Siemens VDO EGAST02:
Obudowa przepustnicy z silnikiem zmontowana do 1.4i, 96 407 962 80,
Złącze 6-stykowe czarne.
Mocowanie na obudowie przepustnicy.
Sprawdzałem, że jest to rozwiązanie dla PSA/Renault. Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej (szczególnie o co pytać przy kontakcie telefonicznym)? Bo z pdfa wynika, że jest kilka rodzajów... Oraz z jakich samochodów brać pod uwagę (widziałem, ze podobne oznaczenia ma C4 1.4)? Ewentualnie czy można zastosować zamienną (innej firmy) przepustnicę?
Kolego zastanów się , czy aby motoprzepustnica jest uszkodzona. Sprawdz czy sie porusza, jak tak to jest ok i to nie tu masz problem. _________________ Prosze pytać na pw.
No niestety to nie to... Obecnie z trudem odpala, jak odpali, to odcina gaz przy 3,5 tysiącach rpm i potem nie można zwiększyć obrotów. Ale objaw nie jest stały, czasami są to 3-5 tys. rpm. Czasami muli, że nabiera obrotów w żółwim tempie, przy jeździe szarpie, koziołki, czasami obroty skaczą. Zastanawiające jest, że jest poprawa po: wlaniu preparatu do przeczyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy, adaptacji wtryskiwaczy, zmianie przepustnicy. Następnego dnia objawy wracają... Ostatnio odpiąłem zasilanie do skrajnych wtryskiwaczy (do środkowych jest ciężki dostęp) to palił, ale gasł, czyli raczej ok, chyba, że źle leją. Po tym zabiegu wyskoczyło mi pollution faulty i nie znikło. Nie wiem, co myśleć, czy to przypadkowy błąd, czy go analizować.
Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: peugeot 206 1.4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lis 2013, 20:06
Temat postu:
jaki był problem?
mam podobny problem w peugocie 206, 1.4, 2006r.
silnik chodzi nierówno, dławi się, gaśnie przy niskich obrotach.
na kompie błędy P0121, P0122, czasem pojawia się też błąd Antipollution fault na konsoli.
wymienić przepustnicę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.