Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xantia ) usterka wspomagania kierownicy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xantia ) Zawieszenie-układ jezdny-uklad hamulcowy-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldibz

Czytelnik



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE
Posiadane auto: CITROEN XANTIA I 1994 R 1,6i
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Paź 2011, 17:17
Temat postu:

usterka wspomagania kierownicy


Witam. Posiadam xantię I od siedmu lat. Przejechałem nią ok. 110 tys. km. Do tej pory poza usterkami takimi jak zepsuty centralny zamek nie miałem większych kłopotów. Dbam o wóz głównie w sferze jego sprawności technicznej w myśl zasady: To ma jeździć nie koniecznie wyglądać. Od ok. 3 lat robię nie więcej jak 6 tys. km. rocznie i ok. 2 lata temu pojawił się problem ze wspomaganiem kierownicy. Początkowo sporadycznie a teraz nagminnie występuje tj. gdy postoi dzień lub dwa odpalam i jadę to wspomaganie działa wyśmienicie jakby nic. Przejadę ok. 20-30 km i się zatrzymam, zgaszę silnik i sobie pójdę np na zakupy to po powrocie wspomaganie działa ale ciężko jakby skokami, kierownica kręci się z wyraźnym oporem i po pokonaniu tego oporu jakby łatwiej się skręca ale trzeba odkręcać bo sama nie wraca w toku dalszej jazdy. Sądziłem, że to już może być olej hydrauliczny czyli do niczego ale niedawno wymieniłem i znów to samo. Myślałem więc, że pompa ma się ku końcowi a jest dwusekcyjna. Wydaje mi się jednak, że raczej nie, bowiem w przypadku działania wspomagania nie ma znaczenia czy przejadę 20 czy 70 km w tym 20 po mieście, a więc temperatura oleju nie ma znaczenia zwłaszcza, że te objawy występowały identycznie w lecie. Bywało też tak, że mimo postoju parodniowego odrazu wspomaganie źle działało, ale po wyjściu z marketu, a zakupów długo nie robię zaczynało działać poprawnie. Teraz podejrzewam, że może to być rozdzielacz, który ponoć znajduje się w pompie, albo jakiś zawór przeciążeniowy. Fachman powiedział, że pompa do wymiany, ale tak się składa, że nie jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o układy hydrauliczne z racji wykształcenia i pracy w przeszłosci z o wiele bardziej skomplikowanymi układami. PROBLEM W TYM, ŻE NIE ZNAM ZUPEŁNIE UKŁADU XANTI BO I DO TEJ PORY NIE BYŁO TO MI POTRZEBNE. Dlatego też usilnie pragnę zasięgnąć opinii szanownych forumowiczów co może być przyczyną takiego stanu rzeczy bowiem zbyt wiele w przeszłości ponosiłem niepotrzebnych kosztów ślepo zawierzając tzw. fachmanom wymieniaczom. Nadmieniam, że tzw. sfery były wymienione ok. 80 tys.km temu. Wdzięczny byłbym również za radę prowadzącą do usunięcia usterki jak najmniejszym kosztem bo z finansami ostatnio u mnie krucho. O mojej desperacji niech świadczy fakt, że chyba popadam w paranoję bo wydaje mi się, że wystąpienie tej ustaerki zależy od tego czy auto stoi przodem pod górę czy też odwrotnie, Za wszelkie uwagi z góry dziękuję.
Powrót do góry
golabsg

Debiutant



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włodawa
Posiadane auto: Citroen Xantia 2.0HDI '00r
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 19 Gru 2011, 21:09
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) usterka wspomagania kierownicy


Spróbuj popsikać jakimś Wd lub podobnym wynalazkiem dolny krzyżak kolumny kierowniczej - jak jest zatarty to powoduje takie przycinanie się kierownicy.
_________________
Własna Lexia... w trakcie nauki i praktyki...
Powrót do góry
waldibz

Czytelnik



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE
Posiadane auto: CITROEN XANTIA I 1994 R 1,6i
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Cze 2013, 19:05
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) usterka wspomagania kierownicy


Bardzo kolegów na początku przepraszam za ciszę w temacie. Załatwiłem sprawę i sposób naprawy opisałem szczegółowo, ale na innym forum, którego również jestem użytkownikiem. Całkiem zapomniałem, że na obu forach poruszyłem ten temat. Przyczyna była prozaiczna tj. dojechany krzyżak przy maglownicy. Da się go wymienić bez rozbierania połowy auta, Trzeba się trochę pobawić, ale dla opornych to tak ze trzy-cztery godziny, dla sprawniejszych 1,5 godzinki. Sam krzyżak można nabyć bez większych problemów. W moim przypadku 45 złotiszy.
A to kopia tamtego postu:
Witam! Spieszę donieść, że zrobiłem ten przegub i wszystko jak na razie działa prawidłowo. Kilka uwag, o których nie boło na stronie z poradami do których link daliście:
1. nie trzeba zdejmować koła i odkręcać osłon nadkola,
2. wałek z przegubem wychodzi przed maglownicę pomiędzy nią, a cięgnem zmiany biegów lub za maglownicę.
3. zapamiętać należy lub zaznaczyć jak dolna część przegubu jest zamontowana względem wałka,
4. krzyżaka nie trzeba rozcinać, wystarczy odpowiedni wybijak i odpowiedniej średnicy klucz nasadowy,
5.dolna część przegubu tj. ta z mocowaniem do wałka maglownicy musi być tak samo zamontowana jak została rozmontowana, bo koło kierownicze obruci się o 180 stopni (mi się udało tego uniknąć dzięki temu że najpierw zaznaczyłem dla pewności, a dodatkowo jeszcze raz sprawdziłem),
6. uszczelki krzyżaka muszą być lekko ściśnięte aby spełniały swoje zadanie i dlatego można użyć jakiegoś ścisku aby podczas punktowania misek się nie cofały co napewno uczynią, jeśli ich nie zablokujemy,
7.warto dokładnie oczyścić przegub i pomalować, aby zlikwidować źródła rdzy bowiem wciskając się pomiędzy uszczelki a miski przyspieszają zużycie uszczelek, a dalej wiadomo, następnie zasmarować lub pomalować krzyżak, albo jedno i drugie,
8. wsunąć wałek przy czym najpierw wsunąć go w dół przed maglownicą a cięgnem biegów.
9. najprawdopodobniej wyskoczy górny pierścień ślizgowy z gumy osłonowej, ale nie ma czym się przejmować, nałożyć go na wałek , a poźniej bez problemu wciśnie się w gniazdo w gumie osłonowej.
10. dopilnować aby w górny przegub wałek wszedł dokładnie tak samo jak tam był bowiem przeskok o jeden ząbek wpustu powoduje problemy (doświadczyłem tego).
11. tak samo z dolnym przegubem choć tam jest sprawa ułatwiona bowiem znajduje się język plastikowy, przez który m.in. przechodzi śruba zaciskowa,
12. do śruby przynajmniej u mnie w dolnym przegubie przyczhodzi klucz imbusowy 6 mm, ja użyłem długiej przdłużki klucza nasadowego z końcówką przegubową u dołu, żadnych problemów, między zbiornikiem, a silnikiem jest dość miejsca aby włożyć rękę, a rękę mam całkiem sporą.
Korzystając z okazji, że miałem częściowo osłony kierownicy zdjęte postanowiłem zmienić żarówkę kontrolki świateł mijania. Robiłem to jakieś 5 lat temu i zapomniałem jak fatalnie są one zamocowane te osłony samej kierownicy. To robił ktoś w ogóle bez projektu. To tak jak ja np. buduję sobie jakąś maszynę (takie moje małe hobbi) rozwiązywał problem na bieżąco. Normalnie tego kto tak zaprojektował zamocowanie tych osłon to bym powiesił wiecie za co. Jakby człowiek musiał zdjąć górną obudowę to trzeba demontować kierownicę, normalnie masakra, jakby nie mogła by być całkiem dzielona, przecież i tak jest dzielona. Koszmar, ale udało się. Jeśli coś takiego robicie to uważajcie, plastiki są marnej jakości.
Niedługo pojadę w dłuższą trasę i się okaże czy przegub eył wyłączną przyczyną problemów ze wspomaganiem, jeśli tak to świetnie, ale i tak jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xantia ) Zawieszenie-układ jezdny-uklad hamulcowy-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xantia »

Opinie o samochodach Citroen Xantia - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xantia ) Zawieszenie-układ jezdny-uklad hamulcowy-układ kierowniczy


CitroenC5

24 900

2011r.

133 503 km

śląskie

CitroenC3

15 900

2005r.

109 384 km

łódzkie

CitroenC3 Picasso

21 800

2013r.

143 000 km

mazowieckie

CitroenC2

9 500

2008r.

128 056 km

mazowieckie

CitroenBerlingo

69 900

2019r.

106 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System