Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 230 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master, Ford C-max, Sprinter 313 - 906
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 08:46
Temat postu:
zakup C4 P z MCP
Witam
chodze z zamiarem zakupu citroene C4 picasso z skrzynią automatyczna. Dowiedziałem się na forum że sa te pełne automaty i MCP. Wszyscy piszą że są bardzo drogie dwumasy do tych skrzyń MCP ale ile to znaczy duzo, bo moim zdaniem jeśli ktoś kupuje samochód za min 30tyś to chyab go jest stać na ewentualną wymiane dwumasy za 1500zł bo i ubezpieczenie kosztuje czasem wiecej a musimy je wykupywać co roku a dwumasy raczej nie.
po drugie wyczytałem że ewentualny koszt naprawy w złej sytuacji skrzyni MCP to jakies 4-5 tyś, to i tak mniej moim zdaniem niż pełnego automata bo jak padnie to 8-10 trzeba mieć przygotowane.
Pisze ten post bo pojezdziłem sobie własnie kumpla taka cytrynka 1.6 hdi 110KM z skrzynią MCP i dość że mi się obszerność i komfort samochodu to jeszcze ta skrzynia z łopatkami.
Dlatego chiałbym spytać zwłaszcza użytkowników czy kupili by po raz drugi autko z ta skrzynią a i czy tam sie ojej wymienia i co ile
pełny automat to co innego ale zrobotyzowana skrzynia MCP to moim zdaniem najwieksza kicha jaka może byc , cena kompletnego sprzegła to ponad 2 tys ale wytrzymałośc w MCP jest 2-3 krotnie mniejsza niż manualnej skrzyni wiec nie wiem czy bedziesz az tak zachwycony wymieniac sprzegło po 60 tys ( nawet po takim przebiegu padaja ) wolne zmiany biuegów ( czasami nie nadąża zmieniac ) no i pozostają okresowe przyuczenia skrzyni - jak sprzegło troche sie zużyje to trzeba przyuczac w serwisie do styk tarczy sprzegłowej nie wie jak jest gruba, jesli nie przyuczysz to po krótkim czasie sprzęgło sie sypie a ty masz tzw kangury przy ruszaniu, polecam albo pełny automat albo manualna
Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: C4 Grand Picasso Exlusive 2.0 MCP 2007r.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 11:30
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) zakup C4 P z MCP
Miałem taki sam dylemat jak Ty, gdy szukałem mojej Cytrynki. Ostatecznie stwierdziłem, że rezygnuję z pełnego automatu, bo:
1) Samochodów z tą skrzynią jest baaaardzo mało na rynku wtórnym (mniej niż 5% z tego, co zaobserwowałem) i trudno znaleźć coś naprawdę dobrego.
2) Silniki z tą skrzynią palą wg instrukcji 1-1,5 l paliwa więcej, niż ich odpowiedniki z MCP.
Ostatecznie więc kupiłem MCP. Po zrobieniu 1500km stwierdzam, że całe to biadolenie na forach na pracę tych skrzyń jest wyobrzymione - autko pracuje równo, biegi zmienia płynnie, sprawnie i komfortowo. A jeśli chcę "depnąć", zawsze mogę pomóc skrzyni ręcznie łopatkami
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 230 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master, Ford C-max, Sprinter 313 - 906
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 20:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) zakup C4 P z MCP
scorpion1980 napisał:
I właśnie o taka obiektywną opinie mi chodziło wiec będe szukał 1.6 hdi z MCP
Zauważyłem na forach cos takiego że jak coś sie psuje taniego a często to każdy coś tam opisze ale o tym jest cicho, ale jak coś się stanie co dużo kosztuje 1 nawet na 50 użytkowników , to forach aż chuczą i buczą.
Dla przykładu brat kupował z francji 3 lata temu lagune 2 z silnikiem 1.9 Dci, wszyscy pukali się po głowie i coś ty kupił na remonty nie wypłacisz sie, a on jezdzi i dołożył jak narazie 200 zł na jakiś czujnik.
Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: C4 Grand Picasso Exlusive 2.0 MCP 2007r.
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 13 Paź 2011, 09:19
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) zakup C4 P z MCP
Zgadza się. Należy pamiętać, że na wielu forach są również pracownicy konkurencyjnych producentów samochodów, którzy starają się zniechęcać do takiej czy innej marki.
Poza tym, jak wiadomo, każdy swoje chwali. Jacekczewa pisze, że w jego odczuciu MCP jest kichą, chociaż sam jeździ manualem (chyba, że miałeś MCP Jacku, to przepraszam ). Na pewno są użytkownicy MCP, którzy mają problemy z tą skrzynią, ale nie brak też takich, którzy mają problemy z manualem albo pełnym automatem. Wszystko zależy, na co się trafi.
W każdym razie: słusznego wyboru i owocnych poszukiwań
Ja w Lutym kupiłem C4P z silnikiem 2,0 HDi i MCP. Przebieg tego samochodu to 142 tys. Też miałem obawy co do tej skrzyni. W tej chwili mam przejechane prawie 155 tys i jak na razie wszystko chodzi tak jak powinno. Żadnych problemów.
Autko faktycznie bezwypadek, chodzi pali i wszystko gra, skrzynia pracuje ok, lepiej i szybciej zmieniaja łopatki biegi niz skrzynia i przyjemnie, tylko ma jedno ale dla mnie ma dwustrefową klime manual. Ale jesli ktoś szuka i mu to nei przeszkadza to polecam oglądnąć. Wiec szukam dalej
Autko faktycznie bezwypadek, chodzi pali i wszystko gra, skrzynia pracuje ok, lepiej i szybciej zmieniaja łopatki biegi niz skrzynia i przyjemnie, tylko ma jedno ale dla mnie ma dwustrefową klime manual. Ale jesli ktoś szuka i mu to nei przeszkadza to polecam oglądnąć. Wiec szukam dalej
Napisz mi na pw do jakiej wielkości kasy chcesz kupić tą cytrynkę. Na allegro jest ogłoszenie firmy z której ja kupiłem i powiem że auto w full wypasie, bez wypadkowe i w super stanie. Mogę Ci dać namiary.
Jeździłem i zwykłymi automatami ( stara corsa ) i nową bmw 5 ( automat 7 biegowy ) oraz innymi. Teraz mam C4 GP 2.0HDI z MCP, nie jest to skrzynia do ostrej jazdy ( wtedy faktycznie zaczyna działać średnio fajnie ) Przy pełnym automacie podczas serwisu dopiero zaczyna się jazda , czytałem jak to wygląda w DSG od VW itp
... wytrzymałośc w MCP jest 2-3 krotnie mniejsza niż manualnej skrzyni wiec nie wiem czy bedziesz az tak zachwycony wymieniac sprzegło po 60 tys ( nawet po takim przebiegu padaja ) wolne zmiany biuegów ( czasami nie nadąża zmieniac ) no i pozostają okresowe przyuczenia skrzyni - jak sprzegło troche sie zużyje to trzeba przyuczac w serwisie do styk tarczy sprzegłowej nie wie jak jest gruba, jesli nie przyuczysz to po krótkim czasie sprzęgło sie sypie a ty masz tzw kangury przy ruszaniu, polecam albo pełny automat albo manualna
Wg mnie fakt, że sterowanie sprzęgłem jest zautomatyzowane działa właśnie na korzyść i wydłuża żywotność sprzęgła. 2.0 HDI przy 136KM ma okrojony moment do 270NMm, podczas gdy normalnie z tego silnika można mieć z 320Nm. Powtarzalność obsługi sprzęgła (robocik) jak i jego emeryckie działanie powoduje, że cały ten zestaw ma prawo pracować o wiele dłużej niż rozwiązania "manualne". Niebagatelne znaczenie ma też fakt że zmiana biegów, puszczanie sprzegła nie jest zależna od kierowcy (nie ma np. czegoś takiego jak jazda na półsprzęgle). Komputer redukuje bieg do najbardziej adekwatnego do sytuacji, też nie ma przeciążeń.
To wszystko razem wzięte w kupę pozwala przypuszczać, że pod względem trwałości skrzynia, sprzęgło i dwumas będa miały się dobrze przez długi czas.
Z mojego doświadczenia - przejechałem już 50 tyś od przebiegu 150tyś, czyli na zegarach juz prawie 200 wrażenia są pozytywne w kontekście eksploatacji.
Co do przyuczania, zgodzę się, ja robię co rok, ale nie w ASO tylko sam. kabel kosztował mnie 350zł czyli zwrócił się już przy dwóch wizytach w ASO.
Jeśli zaś chodzi o wrażenia, to żeby nie rozpisywać się już bardziej w punktach:
-> skrzynia wolno zmienia biegi, w normalnej jeździe jest ok., jeśli trzeba przycisnąć juz nie jest tak różowo, ale da sie żyć (wtedy przełączam do trybu M, gdzie IMO zmiana biegów odbywa się szybciej)
-> pracuje jak automat, więc w codziennej jeździe po mieście jest bardzo wygodna
-> koszty serwisu, niestety trzeba to robić u fachmanów znających temat, chyba jednak nie poza ASO (przynajmniej ja w KrK nie znalazłem jeszcze takiego punktu) bo wymiana sprzęła oprócz podpiecia się komputerem wymaga specjalnego przyrządu do montażu docisku (ale IMO robi się to raz na żywot samochodu, wiec dramatu nie ma).
-> Kangury się zdarzają, ale da się przyzwyczaić
Ja osobiście polecam zarówno skrzynie MCP jak i cały samochód. _________________
Problem przy skrzyniach MCP w 99% przypadków to problem ze sprzęgłem - źle zamontowanym sprzęgłem.
Gdy sprzęgło sac działa prawidłowo nie są konieczne przyuczania ! bo jak sama nazwa wskazuje ( sac- sprzęgło samonastawne ) sprzęgło samo niweluje luz powstały w skutek ścierania się tarczy sprzęgła. Jak takie sprzęgła montować są i filmiki i manuale , niestety większość ludzi jest nabijana w butelkę ,( jak chyba uważa część mechaników ) w sumie co za problem najwyżej za 10 tys km znów go skasujemy
a jak wygląda sprawa z jazda z przyczepą z taką skrzynią? Jest to jakiś problem czy nie ma różnicy? Pytam bo nigdy nie miałem auta z automatem a z przyczepą co jakiś czas jeżdżę.
Jak jest sprawna działa bardzo płynie..co do kosztów kompletne sprzęgło Valeo tarcza i docisk 650 wysprzęglik orginał 400 plus wymiana ja mam benzynę bez koła dwumasowego lecz też występują 2,0 z kołem ..ja robiłem kompletną regenerację skrzyni i doszło 1100zł po zmontowaniu działa pięknie a co do przyczepy ciągniesz jak ze zwykłym manualem,,,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.