Czy aby samodzielnie wymienic kola nalezy najpierw podniesc auto do najwyzszej mozliwej pozycji?
Takie cos znalazlem w instrukcji i chcialbym sie o to dopytac - czy chodzi o to, zebym sie lewarkiem nie nakrecil za bardzo przy podnoszeniu (czyli uklon w moja strone), czy moze chodzi o cos wiecej? Co sie moze stac, jesli auta nie podniose zawieszeniem, a bede kresil lewarkiem?
Druga sprawa - mam metalowy klin i wg instrukcji mam go umiescic PRZED przednim kolem (po drugiej stronie niz to wymieniane) niezaleznie od kierunku nachylenia drogi. Z tego wynika, ze niezaleznie od tego, czy jest pochylona droga w przod (z gorki), czy w tyl (pod gorke), to i tak klin ma sie znalezc PRZED kolem. Czemu to ma wiec sluzyc?
Czy aby samodzielnie wymienic kola nalezy najpierw podniesc auto do najwyzszej mozliwej pozycji?
Takie cos znalazlem w instrukcji i chcialbym sie o to dopytac - czy chodzi o to, zebym sie lewarkiem nie nakrecil za bardzo przy podnoszeniu (czyli uklon w moja strone), czy moze chodzi o cos wiecej? Co sie moze stac, jesli auta nie podniose zawieszeniem, a bede kresil lewarkiem?
Druga sprawa - mam metalowy klin i wg instrukcji mam go umiescic PRZED przednim kolem (po drugiej stronie niz to wymieniane) niezaleznie od kierunku nachylenia drogi. Z tego wynika, ze niezaleznie od tego, czy jest pochylona droga w przod (z gorki), czy w tyl (pod gorke), to i tak klin ma sie znalezc PRZED kolem. Czemu to ma wiec sluzyc?
Dzieki
Po pierwsze, mam nadzieję, że pytania są na serio.
Podnoszenie i wymiana:
Za pierwszym razem podnosisz na tyle autko, aby odciązyć nacisk na koło, a ono jeszcze się nie oderwało od podłoża. Luzujesz śruby, a następnie w górę do czasu, aż koło oderwie się od podłoża i ściagasz je.
Druga sprawa kliny:
dla świętego spokoju ja daje zawsze po przeciwnej stronie niż podnoszę z przodu i z tyłu koła. Jeżeli stoi samochód z górki, a Masz jeden klin, to od strony pochyłu. Mam nadzieję, że o to chodziło _________________ Zawsze do usług, jeżeli troszkę chodź pomogłem, daj piwko, ja dam też.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
Nie no, nie o to mi chodzilo - jak obslugiwac lewarek to jeszcze wiem Nie jest ze mna az tak zle.
Mi tutaj chodzi o dosc szczegolny przypadek - mianowicie auto z zawieszeniem hydroaktywnym!
W tym przypadku instrukcja zaleca inna procedure wymiany kola - a nawet nie o sama wymiane mi chodzi, co o przygotowanie sie do tego. W instrukcji jest napisane, ze musze podniesc auto (zawieszeniem, a nie lewarkiem!) do najwyzszej mozliwej pozycji i dopiero wtedy krecic lewarkiem.
Pytam wiec dlaczego tak? Czy chodzi o to, ze podnoszac auto zawieszeniem o te okolo 10cm oszczedzam sobie fatygi zeby tyle samo krecic lewarkiem? Czy chodzi o cos powazniejszego - np. jesli nie podniose auta zawieszeniem i zaczne krecic lewarkiem, to cos sie spierniczy - co?
A druga rzecz - wg instrukcji auta, ktore maja zawieche hydroaktywna maja tez na wyposazeniu metalowy klin. Ja rowniez takowy posiadam (skladany). I w tym przypadku w instrukcji jest napisane, ze ten klin nalezy wsadzic zawsze PRZED przednie kolo bedace po drugiej stronie niz to, ktore chcemy wymienic i niezaleznie od kierunku nachylenia drogi. Wydaje sie to byc logiczne, jesli auto stoi "z gorki", ale jesli stoi "pod gorke", to jaki jest cel umieszczania tego klina PRZED kolem?
Ps. Zeby byla jasnosc - ja sie nie kloce z instrukcja - chce ja tylko zrozumiec A tego akurat nie moge, dlatego prosze o jakies info w tej sprawie.
Ha, ha, ha, ja to czułem. Ale wiedzy nigdy za dużo. Postaram się cos dowiedzieć i dam znać. Pozdrawiam _________________ Zawsze do usług, jeżeli troszkę chodź pomogłem, daj piwko, ja dam też.
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.2 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 13:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
Instrukcja polska ? Jeśli tak to to jest to błąd tłumaczenia w części podkładania klina pod koło. Jak nie wierzysz to zdobądź instrukcję francuską.
A podniesienie auta na max informuje komp. hydro, że ma nie regulować ciśnienia w tym położeniu.
Bez tego auto może chodzić w trakcie podnoszenia lewarkiem.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
DominikKo napisał:
Instrukcja polska ? Jeśli tak to to jest to błąd tłumaczenia w części podkładania klina pod koło. Jak nie wierzysz to zdobądź instrukcję francuską.
A podniesienie auta na max informuje komp. hydro, że ma nie regulować ciśnienia w tym położeniu.
Bez tego auto może chodzić w trakcie podnoszenia lewarkiem.
pozdrawiam,
Dominik
Tak, instrukcje mam polska, ktora mi salon dal do auta. Francuskiej nie widzialem. Niemniej wlasnie wydawalo mi sie to nielogiczne, dlatego pytam tu na forum. Dzieki.
Ps. rozumiem wiec, ze klin nalezy podkladac od tej strony, gdzie droga idzie w dol? Czyli jak auto stoi 'z gorki', to z przodu kola, a jak 'pod gorke', to z tylu kola?
Dominik dokładnie to opisał, nic dodać nic ująć. Kliny dokładnie tak jak Piszesz
Pozdrawiam _________________ Zawsze do usług, jeżeli troszkę chodź pomogłem, daj piwko, ja dam też.
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Citroen C5 mk I 1.8 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 23:23
Temat postu:
Re: Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
marek_bog napisał:
Czy aby samodzielnie wymienic kola nalezy najpierw podniesc auto do najwyzszej mozliwej pozycji?
Tak należy podnieść zawieszenie auta do najwyższej pozycji ,
podnoszenie auta w pozycji zawieszenia innej niż najwyższa może spowodować awarię układu hydraulicznego (dość poważną z tego co wiem)
Ps trzeba zwracać uwagę mechanikom i wulkanizatorom na to
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.2 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2011, 10:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
oj, nie demonizujcie zawieszenia. jak czytam posty o magiczności hydro i jego delikatności to się zastanawiam, skąd te poglądy ?
zawieszenie samo się nie uszkodzi od tego że ktoś podniesie auto lewarkiem w pozycji do jazdy.
uszkodzenie czegokolwiek może być wtedy jedynie efektem działań jakie podejmie komputer hydro - czyli próby wyrównania ciśnienia i poziomu (bo komputer na bieżąco analizuje czujniki), a jeżeli wtedy auto, podnośnik będzie na niestabilnym gruncie, to "konstrukcja" się zawali (spadnie). lewarek stanie sztorcem, auto zsunie się i w następstwie może nastąpić uszkodzenie mechaniczne.
oczywiście upraszczam pewne kwestie - nie będę się rozwodził nad przypadkami przejścia komputera w tryb eco, odpięcia aku, braku lds, itd.
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Citroen C5 mk I 1.8 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2011, 10:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
DominikKo napisał:
zawieszenie samo się nie uszkodzi od tego że ktoś podniesie auto lewarkiem w pozycji do jazdy.
Od wymiany z lewarka raczej nie ale jak wulkanizator podnosi całe auto do góry z zawieszeniem w trybie do jazdy to wtedy z układem potrafią się dziać różne rzeczy.
Nie mówię że za każdym razem tak się stanie bo ja sam przez kilka ładnych lat tego nie stosowałem i nic się nie stało. Ale jak w kwietniu byłem u mechanika który zajmuje się tylko cytrynami to przy mnie przywieźli mu C5 leżącą na glebie po tym jak gumolep podniósł auto na podnośniku a jak opuścił to zawieszenie już leżało
Mechanik mówił że to już trzecia leżąca C5-tka z "wiosennej wymiany opon"
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.2 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2011, 11:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
zgoda - tyle że wtedy to jest efekt wadliwego układu już PRZED wymianą opon, a nie efekt (uszkodzenie) tej konkretnej wymiany.
może być niesprawny np korektor wysokości.
jeszcze raz, to nie efekt takiej a nie innej 'techniki' wymiany kół, a efekt niesprawności układu hydro. sprawne hydro poradzi sobie z problemem wiszących kół.
wypada co jakis czas (kontrolnie) opuścić auto do samego dołu i je podnieść a zwłaszcza sprawdzić to u kumatego mechanika, spuszczając cisnienie z hydro.
jeżeli zadbamy o swoją cytrynę, to się nam odwdzięczy
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Citroen C5 mk I 1.8 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2011, 11:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana kol a podnoszone zawieszenie
DominikKo napisał:
jeżeli zadbamy o swoją cytrynę, to się nam odwdzięczy
Jak najbardziej dbajmy o cytrynki
i właśnie zaleceniem producenta jest podniesienie zawieszenia podczas wymiany kół co chroni układ hydrauliczny przed większym obciążeniem
pozdrawiam Radar
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.