witam mam pytanie -posiadam citroena c5 2.0 hdi 2002r,po wymianie świec żarowych nie świeci sie kontrolka na desce rozdzielczej w momencie przekręcenia kluczyka
Problem pojawił się gdy temperatury zewnętrzne spadły,
Jest +3 na zewnątrz, kontrolka świec zapala się na 0,5s, odpalam.... i odpalił, ale z trudem no i wywala błąd wspomagania (C5 MKII).
Wyłączam zapłon (gaszę silnik), odpalam ponownie i wszystko jest O.K.
Nic się później nie dzieje, gdy jest ciepły nie ma żadnych problemów.
Gdy po pracy zapalam go, chwyta za pierwszym razem (ale nie od razu)
i czasami pojawia się błąd wspomagania, a czasami nie.
Błąd wspomagania zawsze kasuje się po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu.
Identyfikuję problem ze wspomaganiem jako zbyt długi w czasie spadek napięcia (podczas rozruchu) poniżej dopuszczalnej dla modułu wspomagania granicy, co wprowadza go w stan błędu - wyłączone wspomaganie i kontrolka STOP na desce.
Może to być spowodowane słabym akumulatorem,
to by również tłumaczyło problemy z rozruchem.
Co wy na to?? macie podobne doświadczenia zwłaszcza z błędem wspomagania??
Problem pojawił się gdy temperatury zewnętrzne spadły,
Jest +3 na zewnątrz, kontrolka świec zapala się na 0,5s, odpalam.... i odpalił, ale z trudem no i wywala błąd wspomagania (C5 MKII).
Wyłączam zapłon (gaszę silnik), odpalam ponownie i wszystko jest O.K.
Nic się później nie dzieje, gdy jest ciepły nie ma żadnych problemów.
Gdy po pracy zapalam go, chwyta za pierwszym razem (ale nie od razu)
i czasami pojawia się błąd wspomagania, a czasami nie.
Błąd wspomagania zawsze kasuje się po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu.
Identyfikuję problem ze wspomaganiem jako zbyt długi w czasie spadek napięcia (podczas rozruchu) poniżej dopuszczalnej dla modułu wspomagania granicy, co wprowadza go w stan błędu - wyłączone wspomaganie i kontrolka STOP na desce.
Może to być spowodowane słabym akumulatorem,
to by również tłumaczyło problemy z rozruchem.
Co wy na to?? macie podobne doświadczenia zwłaszcza z błędem wspomagania??
MOżna się dowiedziec czy się problem rozwiązał, mam tak samo i nie wiem czy wymieniac akumuklator czy poczekac az miną mrozy;)
Tak jak przypuszczałem, za problemy z błędem wspomagania po rozruchu winne było zbyt niskie napięcie (duży spadek napięcia) podczas rozruchu.
Wymiana akumulatora rozwiązała problem (nowy Exide 77Ah, 760A rozruch) i żadne problemy nie występują. Mimo niskich temperatur, nawet jak nie czekałem do "zgaszenia" kontrolki świec żarowych, silnik zapala radośnie za pierwszym razem tak jak w lecie. Jeden z kolegów kiedyś pisał, że te silniki z wtryskiem Siemens-a (2.0HDI 136KM) zapalają przy -20st. nawet bez świec żarowych.
Pozdrawiam miłośników Cytryn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.