Zainstalowałem w końcu Lexia-3.
Zrobiłem diagnostykę i przebadałem FAP..
Hm.... z tego co widzę to muszę jednak dać do regeneracji FAP, taki też otrzymałem wynik z Lexia.
FAP do wymiany - Zawartość sadzy 93%.
kolego - 93 proc to jest w danej chwili...po wypaleniu bedzie zero, wyznacznikiem napełnienia jest ilośc dodatku w fapie w twoim przypadku 57 g czyli wszystko ok, napełniony filtr to 180 - 200 g, pod warunkiem że nikt nie skasował kiedys wartości w fapie ( programowo)
odczytaj lepiej wartośc ciśnienia róznicowego( mbar) podczas pracy na wolnychj obrotach oraz podczas jazdy z prędkością powiedzmy 90 km/h
Prawdopodobnie przyczyna tego komunikatu jest ten błąd P0561 związany z zasileniem kalkulatory skrzyni biegów.
Dodatkowo konsekwencja tego błędu jest P0700 pojawiający się w kalkulatorze WTRYSK/ZAPŁON.
Te napięcie 11,6V zasilajace kalkulator jest za niskie?
Czyli trzeba szukać gdzie ucieka prąd na odcinku AKUMULATOR -KALKULATOR SKRZYNI?
A MOŻE PRZYUCZENIE SKRZYNI BIEGÓW POWINIENEM ZROBIĆ?
AUTO KUPIŁEM W PAŹDZIERNIKU, A WYCZYTAŁEM ŻE CO JAKIŚ CZAS POWINNO SIĘ PRZYUCZAĆ.
Uffffff
Koniec problemu z tym komunikatem "Depolution System Faulty"
Okazało sie, że na akumulatorze za bezpiecznikiem F6 biegł cienki kabelek średnicy ok 1mm, który był lekko uszkodzony.
Naprawiłem kabelek i błąd P0561 znikł, a co za tym idzie P0700 też. _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
Podepnę się pod temat.
C4, 1.6 HDI (podobno bez FAP).
Większość trasy to trasa czyli poza miastem i dziś ni z tego ni z owego "Depollution system faulty".
Samochód jeździ normalnie, czasami na zimno lekko szarpnie od czasu do czasu, ale to mam od bardzo długiego czasu.
Poradźcie coś...
Witam, z moją cytryną mam podobny problem....
C4 1.6 vti 120 KM
od listopada mam instalacje gazową, w międzyczasie "check" się pojawiał ale po czasie znikał.
Kilka dni temu zaczęły falować mi obroty na biegu jałowym oraz auto "tracił na mocy" ledwo dojechałem do ASO.
po drodze mi zgasł dwa razy.
Pojechałem do ASO, mam wyniki odczytu błędów. na pierwszym zdjęciu z zajechałem do nich z błędem P0011.
na piątym zdjęciu zostały mi dwa błędy. Pytanie do was, czy to może być wina rozrządu ?
w ASO został wykonany test uszczelki głowicy, sprawdzane były cewki, olej silnikowy (był ubytek 1,6L. )
Mechanik z ASO zasugerował mi, że możliwy rozrząd do wymiany, ewentualnie układ zapłonowy, w ostateczności centralka gazu(chociaż wykluczam, ponieważ "check" zapalał się przed zakupem instalacji gazowej.
Dzień dobry.
Proszę o pomoc, może ktoś mi tu pomoże bo niestety żaden mechanik nie jest w stanie, choć odwiedziłem już naprawdę sporo.Opiszę swój problem może prawie od początku. Kiedyś, podczas jazdy zepsuła mi się turbina w Citroen Picasso 1,6 tdi rocznik 2007.od tego czasu moje auto zaczęło szwankować. Oczywiście po regeneracji turbiny i jej zamontowaniu wymieniłem pompę wodną i olejową, filtry oleju i paliwa, olej również, sitko z przewodu smarowania turbiny oraz węże. Atu nie sprawowało się dobrze dlatego w kolejnym etapie wymieniłem turbinę na używaną sprawdzoną i ustawioną przez mechanika, który regeneruje turbiny. Auto od razu dostało mocy ale co w kolejności, często podczas dłuższej jazdy raptownie zwalniało pokazując na wyświetlaczu komunikat o złej emisji spalin depollution system faulty. Auto natychmiast zwalnia i nie przekracza 3000 obrotów. Odwiedziłem kilku mechaników, sprawdzali kilkakrotnie auto komputerem, wymienione zostały kolejno filtr cząsteczek stałych, czujnik emisji spalin, regulator turbiny, płyn esoyl, oraz zostały zregenerowane wtryski. Niestety auto jak zwalniało tak zwalnia ale tylko i wyłącznie podczas jazdy autostradą. Wymieniłem już chyba wszystko co mogłem a problem wciąż się pojawia. Ato po mieście sprawdza się dobrze bo mam moc i w ogóle jeździ ok. Problem tkwi przy szybszej jeździe tak powyżej 120 km/h i większych obrotach silnika przez dłuższy czas tak powyżej 25000 obrotów. Proszę o radę , co mogę jeszcze zrobić by uniknąć opisanego kłopotu. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za radę.
Dołączył: 19 Maj 2020 Posty: 133 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Citroen C4 2.0 HDI
Piwa: 2/3
Wysłany: Wto 19 Maj 2020, 10:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) depollution system flauty
Witam wszystkich,
podpinam się pod temat, oczywiście z komunikatem.... tyle że u mnie po podpięciu pod komputer wyszedł błąd (nie pamiętam kodu) ale Uszkodzony zawór ciśnienia turbiny
I faktycznie w moim przypadku ma sens bo auto jedzie normalnie a dopiero przy 2500 obr. dostaje mega kopa (za mną czarna chmura). Zakupiłem na allegrogo jutro powinien przyjść - zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.