Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: citroen c4coupe 1.6 diesel.2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 18:54
Temat postu:
szrpanie od 1500obrotow!gasnie na niskich!depolution system.
witam wszystkich posiadaczy citroena i nie tylko!posiadam citroena c4 coupe 2008r. 1.6 diesel.okolo miesiaca temu pojawila mi sie lampka alarmowa z informacja,,depollution system faulty''zignorowalem te lapke,lecz okolo tyg.temu podczas jazdy po wcisnieciu pedalu gazu od okolo 2000obrotow nastapilo szarpanie silnikiem po czym zgasl(nie moglem go odpalic przez nastepne pol godz)dodam,ze przed zgasnieciem tracil on stopniowo moc,dodawalem gazu ale silnik nie reagowal,az zgasl.oddalem go do serwisu citroena,zrobiona tam dwie diagnozy lecz nic nie wykryto.wymienili mi na oko akumulator,filt oleju,filt przeciwpylkowy?,jakas baterie,policzyli za robocizne i skasowali 400e:\lecz auto dalej nie dziala.oddalem go zspowrotem...tym razem powiedzieli,ze jest to 99%turbina!ktora kosztuje u nich 1000e.+robociza:\.zabralem auto z powrotem do domu.dzis auto stoi pod domem i bylem zmuszony kupic nowe:\na dzien dziesiejszy auto po nagrzaniu silnika juz nawet nie od 2000 obrotow zaczyna szrpac,po przejechaniu 10km.gdy zejde na niskie obroty automatycznie i samoistnie gasnie:((lampki kontrolna awarii juz znikla)po wylaczeniu silnika slychac pod maska cykanie...jeden facet zasugerowal,ze moze to by czujnik przeplywu powietrza!cos takiego: http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0105_pl_web.pdf prosilbym o porade od czego zaczac co wymienic?(turbine jestem w stanie kupic juz za 150e.i samemu wymienic ale czy jest warto?)jestem w stanie nawet zaplacic za fachowa opinie i pomoc!schudlem juz 5kg pomorzcie!
Podzielę się swoimi doświadczeniami z tym słynnym błędem depollution, może przydadzą się one dla innych kierowców.
Dwa miesiące temu kupiłem C4 1,6 16v z 2006 r., przebieg 140 000 km. Samochód ma instalację LPG Bigas. Pierwszy 1000km bezproblemowy, nagle po powrocie z dłuższej trasy podczas jazdy po mieście na gazie samochód zaczął pracować minimalnie nierówno, gasł podczas ruszania na światłach, jakoś dziwnie go muliło. Po kolejnych 50 km zaświeciła się kontrolka i błąd depollution. Następnego dnia rano było OK ale po 10 kilometrach (na LPG) błąd pojawił się ponownie, samochód zaczęło szarpać, jakby nagle przestały pracować dwa cylindry. Więcej niż 3000 obrotów nie dało się z niego wycisnąć. Komputer pokazał 6 błędów, m.in. wypadanie zapłonów, złą mieszankę, coś z czujnikiem temperatury i nieprawidłową pracę właśnie dwóch cylindrów. Z tym, że po przełączeniu na benzynę wszystko było OK, samochód normalnie jeździł.
Pierwszy gazownik obejrzał świece (były wymieniane 3 dni wcześniej na nowe NGK), obejrzał instalację gazową (tak pobieżnie) oraz cewkę zapłonową. Stwierdził, że prawdopodobnie cewka jest padnięta, pewne podejrzenia padły też na katalizator i sondę lamba, a także wtryskiwacze gazu.
Mój mechanik od citroenów zamontował swoją cewkę i stwierdził, że to nie jest jej wina, bo samochód zachowuje się tak samo na jego i mojej cewce i musi być to wina instalacji LPG, najpewniej jakaś drobnostka.
Drugi gazownik podpiął samochód pod komputery i stwierdził, że to wina czujnika temperatury, przez co gaz był podawany w niewłaściwy sposób (tak mi tłumaczył, nie znam się). Wymiana czujnika 40 zł, nowe filtry i jazda. Krótkie dystanse bez problemu, autko fajnie jeździło, miałem nadzieję, że to koniec problemów. Po trzech dniach znowu dłuższa trasa, wjazd w miasto, korki itp. i jak nagle depnąłem mocniej w pedał gazu to znowu kontrolka i znowu szarpanie. Zatrzymanie samochodu i wyłączenie zapłonu pomogło, kilometr na benzynie, potem przełączenie na gaz i spokój. Następnego dnia znowu testowanie - gaz do dechy i przy 4000 obr. znowu błąd, szarpanie... Więc udałem się do gazownika i wymieniłem listwę wtryskową, to rozwiązanie wydawało nam się kolejne na liście, które może pomóc. Bo skoro na benzynie jedzie OK, to musi coś być z tym dostarczaniem gazu. Z tym, że gazownik uprzedził mnie, że na jego oko stara listwa nie była w złym stanie i że może okazać się, że jednak ta cewka elektryczna jest winna, bo C4 musi mieć idealną iskrę do gazu.
Reasumując: na ten moment samochód jeździ, na moją, lekko emerycką jazdę starcza, zobaczymy co będzie jak silnik troszkę pokręcę, jak się spisze w trasie i w miejskim tłoku. Liczę się z tym, że jeszcze jakieś niespodzianki mogą się pojawić, mówi się trudno... Najwyżej zmienię na HDI i z takim silnikiem będę się użerać
EDIT 26/11/12
Po trzech dniach od wymiany listwy wtryskowej przy normalnej, spokojnej jeździe znowu pojawił się komunikat depollution i zaświeciła się kontrolka. Ale samochód normalnie jeździł i na LPG i na benzynie. Zaryzykowałem i zrobiłem trasę 500 km, prędkość przelotowa 100-140 km/h, maszyna szła bez problemu. Następnego dnia błąd zniknął Widać citroeny tak mają
EDIT 24/04
Miesiąc temu samochód nagle "zatkało", działały tak na oko i ucho dwa cylindry. Tym razem jednak padła cewka co już wcześniej delikatnie mechanicy sugerowali. Po wymianie samochód chodzi jak przecinak.
Ostatnio zmieniony przez luk1977 dnia Sro 24 Kwi 2013, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: citroen c4 2.0 16 V 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Lis 2012, 17:55
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) depollution system flauty
Witam,
Chciałbym uzyskać informację dotyczącą omawianego błędu i takich objawów:
- błędy odczytane nr P0351 i P0352- czyli błedy uzwojenia cewki
- auto było u elektryka jedna cewka jest sprawna,a świece zostały wymienione
Auto podczas jazdy(c4 2.016V 136km '05) na obrotach do 2000, często nagle gaśnie i są problemy z jego ponownym odpaleniem przez kilka minut( czasem pomaga tylko rozlaczenia aku).Silnik nie "trzesie" jest tylko szarpniecie i wyłączenie silnika a czasem także dmuchawy. Ponadto czasem zdarzaja sie spadki mocy- auto ledwo reaguje na gaz.
W środe jade do kolejnego fachowca, ale moze ktoś z Was może podejrzewa w czym może być problem?
z góry dziekuje i pozdrawiam
Witam od około 5 miesięcy świeci mi się na wyświetlaczu na pomarańczowo kontrolka silnika i stosowałem wszysztkie te wasze porady które w tym temacie są opisane i nic u mnie nie pomogło, a mianowicie auto cały czas pracuje w trybie awaryjnym i na wyswietlaczu jest taki napis Antypollution system fault, natomiast obroty to max. około 3000tyś prędkości na poszczególnych biegach to na 1- 25KM/h, na 2 - 50KM/h, na 3 - 79KM/h itd. czasen auto jedzie normalnie tzn. przyśpiesza tak jak powinno po mimo że świeci się kontrolka silnika, ale wystarczy że gwałtownie wcisnę pedał gazu i pojawiają się te objawy trybu awaryjnego, wymieniłem juz wszystkie filtry paliwa, powietrza, i kabinowy, nowy olej, wymieniłem świece bo 3 nie grzały wogóle, przeczyściłem czujniki tam gdzie jest zawór EGR i czujnik przepływomierza, a ponadto mam takie błędy:
P1352-sterowanie czasem grzania - błędny
P1350-sterowanie czasem grzania - zwarcie do masy
już nie wiem gdzie szukać i co robić żeby ta kontrolka zgasła i żeby auto jeździło normalnie
Dołączył: 22 Sty 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn Posiadane auto: citroen c4 GP 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Sty 2013, 23:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) depollution system flauty
Hi.
dzisiaj też mnie to dopadło.Na angielskim forum wyczytałem te same objawy i koleś wymienił:engin fuse box buy.czy cóś takiego.Chodzi o skrzynkę z bezpiecznikami przy silniku.nie mam pojęcia co to ma do rzeczy ale problem mu zniknął
Proszę o informację od osób, które poradziły sobie z tym problemem ii jakie były przyczyny pojawienia sie komunikatu?
Przedwczoraj zapalił mi sie komunikat "Depollution system faulty", .... od razu pomyślałem, że może FAP sie coś zapchał.
Pojechałem na autostradę, 15 min na 3500 obr. .... wróciłem i bez zmian.
Zajechałem do mojego warsztatu, gdzie podpieli komputer, skasowali 3 błędy, które nie miały raczej związku z systemem spalania.
Odpaliłem auto ponownie i okazało się, że ten komunikat "Depollution system faulty" i kontrolka "check engine" nie skasowała się.
Diagnosta podpiął ponownie komputer i okazało sie, że powrócił jeden ze skasowanych chwilę wcześniej błędów, czyli błąd związany ze sterowaniem przekładni. (domyślam sie że chodzi o starowanie czyli kalkulator)
Pytanie....
Czy komunikatu "Depollution system faulty" nie da rady skasować, tylko sam zniknie po wyeliminowaniu przyczyny złego spalania?
Czy komunikatu "Depollution system faulty" ma związek z "błądem sterowania przekładni (kalkulator)"? _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
Dziś byłem na diagnostyce w ASO i okazało sie, że mam do wymiany świecę żarową.
To jest przyczyna wyświetlania sie komunikatu "Depollution system faulty" _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
to ciekawe... miałem spalone 3 szt i bład byl wyłacznie zapisany w ecu a dep... nie wyświetlał sie - świecę ( świece) wymien bo może nie właczać się wypalanie fapa ( obserwowałem to zjawisko u siebie) zanim wymieniłem świece
Dziś byłem na diagnostyce w ASO i okazało sie, że mam do wymiany świecę żarową.
To jest przyczyna wyświetlania sie komunikatu "Depollution system faulty"
Witam ale to jest tez powód ze samochód jest w trybie awaryjnym?
Komunikat "Depollution system faulty" nie był wyświetlony przez spalone świece.
Trybu awaryjnego nigdy nie miałem - auto śmiga super.
To nie była przyczyna
Przy okazji tego komunikatu..... wymieniłem spalone świece żarowe (demontaż głowicy z czyszczeniem też kolektowra), wymiana filtra paliwa.
Samochód poza tym komunikatem cały czas jeździł i nadal jeździ normalnie bez żadnych problemów.
Jedyny błąd który nadal pozostaje to:
P0561 Błąd zasilania kalkulatora: + stały
Samochód jeździ normalnie i na razie nic tym nie robie.
Innych błędów nie ma, po skasowaniu błędu powyższego on wraca.
Komunikat dalej jest, choć jest on związany ze spalaniem.
Wcześniej pojawił sie błąd związany z EGR, ale to był przejściowy błąd który po skasowaniu nie wystąpił.
Na razie jeżdzę bez problemu, tylko ten komunikat wkurza. _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
No własnie ja mam samochód bez fapa,mam tryb awaryjny i niewiem czego to jest przyczyna.Samochod jezdzi w trybie awaryjnym ale tylko do 3tys obrotów.Moze ktoś znalazł przyczyne tego problemu
Zakupiłem w końcu Diagbox'a.
Po dokonaniu pełnej diagnostyki otrzymałem błąd P0700 WTRYSK/ZAPŁON, KALKULATOR EDC16C3. Udało mi się wykasować ten błąd, który jest w moim przypadku odpowiedzialny za świecący się CHECK ENGINE i komunikat DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY.
Po wykasowaniu tego błędu i odpaleniu auta nie było już komunikatu i CHECK się nie zapalał.
Jednak po przejechaniu ok. 30 km zgasiłem auto i ponownie odpaliłem.
Błąd powrócił, komunikat i CHECK również.
Czy może wiecie gdzie szukać przyczyny? _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
Manualną ze sterowaniem elektronicznym (łopatki).
Auto jeździ normalnie.
W historii błędów na przełomie tych 30km (sprawdzilem) pojawił się obok tego P0700 błąd nr 7155.
Ten 7155 jest chyba związany z pomiarem temperatury.
Może czujnik pomiaru temp. szwankuje?
Co o tym sądzisz? _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.