Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: Citroen Berlingo 2.0HDI 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 10:21
Temat postu:
Dziwny gwizd po wymianie paska klinowego. (rozwiązany)
Witam.
Posiadam Berlingo 2.0hdi z przebiegiem zbliżającym się do 140 tys. Wszystko było ok do wymiany rozrządu. Został zakupiony cały komplet, tj. pasek, pompa, i 2 rolki.
Wymiany dokonywał okoliczny mechanik. Przy okazji zalecił zakup zużytego (wg. niego) drugiego paska - pewnie klinowego (nie wiem jak go nazwać ale przebiega m.in. po układzie klimy). Co do mechanika to jest/był ok. Znajomy serwisuje rodzinne auta odkąd pamiętam.
Po wymianie rozrządu zdziwiło mnie strasznie gdy usłyszałem dziwny gwizd (uciążliwy szum) podczas zwiększania obrotów. On stwierdził, że to nic wielkiego!?!
Mnie to dobija gdyż spędzam sporo czasu w aucie i jest to ciężkie do zniesienia przy większych obrotach...
Zdiagnozował, że dziwny objaw jest generowany w układzie z drugim wymienionym paskiem. Po zdjęciu go i przy dodawaniu gazu wszystko jest w porządku słychać sam silnik..
Co może być przyczyną takiego dźwięku?? Czy wymieniony pasek może powodować takie odgłosy?? Przed jego wymianą było ok działał w porządku jedynie upór mechanika skłonił mnie do zakupu nowego (na pewno nie był żadnym oryginałem). Czy po założeniu nowego paska mogło nagle paść jakieś łożysko (pompa klimy, prowadnica, napinacz??).
Dodam, że po miesiącu jeżdżenia z tym gwizdem padło koło pasowe (chyba dobrze zapamiętałem \chodzi o to w układzie rozrządu\). Mechanik tłumaczy że nie ma to nic wspólnego (tylko dlaczego działało wszystko ok a po jego wymianach sypie się całość po kolei)
Proszę o pomoc.
Ps. Proszę o polecenie sprawdzonego warsztatu w łodzi bądź okolicach.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez marcin_b dnia Wto 13 Wrz 2011, 11:11, w całości zmieniany 1 raz
wymien rolke napinacza paska PK czyli wieloklinowego ( wielorowkowego) lub cały napinacz ( czasami da się wymienic samą rolkę), co do koła pasowego to bardzo felerny elemnt i pada ni z tego ni z owego wiec mógł to być przypadek
wymien rolke napinacza paska PK czyli wieloklinowego ( wielorowkowego) lub cały napinacz ( czasami da się wymienic samą rolkę), co do koła pasowego to bardzo felerny elemnt i pada ni z tego ni z owego wiec mógł to być przypadek
Witam ponownie.
Po 6 godzinach walki z rolkami paskami itp. nadal to samo.
W układzie jak poniżej
Została wymieniona rolka napinacza paska na schemacie opisana jako napinacz. Dalej to samo.
Już padło podejrzenie na drugą rolkę (tą regulowaną "mimośrodkowo").
Po serii testów wraz z mechanikiem, poprzez zakładanie różnych innych pasków w ten cały układ w różnych kombinacjach po użyciu krótszych pasków:
- brak paska -> idealnie nic nie gwiżdże
- w układzie Koło_pasowe+Napinacz+wspomaganie+alternator -> gwizd nadal słyszalny bardzo
- w układzie Koło_pasowe+napinacz_z_regulatorem+alternator+klima -> gwizd nadal słyszalny bardzo
- w układzie Koło_pasowe + Napinacz+wspomaganie+napinacz z regulatorem -> brak gwizdów
- w układzie Koło_pasowe+alternator -> gwizd trochę słabszy (jednak nie mieliśmy paska którym można by było to odpowiednio naciągnąć i było dość luźno)
Wszystko przemawia za alternatorem...
Teraz moje pytania odnośnie tego:
- czy mogły paść łożyska w alternatorze (mechanik twierdzi że to możliwe, jednak spodziewałby się wtedy bardziej wycia niż gwizdów)
- czy może to być spowodowane np. poprzez zawyżoną wartość napięcia podawanego na ładowanie przez alternator (np. padł regulator napięcia?? ps. żadna kontrolka alarmowa się nie świeci, pomiar napięcia ładowania nie był dokonywany)
u mnie świst dawało koło wielorowkowe na alternatorze , było zrobione z jakiegoś tworzywa i po paru latach użytkowania zaczeło się ścierac po wymianie na nowe z metalu jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.