Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Citroen C3
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 11:58
Temat postu:
Po wymianie łożyska w kole nie działa ABS
Witam,
kupiłem Citroena C3, autko miało łożysko do wymiany (miało zniszczone koło i wymieniany wahacz, sprawdzałem na stacji, nie było żadnych luzów i geometria ok). Wszystko dobrze jeździło, nie ściągało, tylko to łożysko szumiało. Kupiłem dobre łożysko z ABSem SNR (podobno idzie na 1 montaż), podjechałem do mojego mechanika, który sam ma cytrynę. Po założeniu i przejechaniu może 50 m odezwał się ABS na desce i ABS Faulty na KP. Mój mechanik mówi, że łożysko jest walnięte i że dobrze założył stroną do czujnika, nie uszkodził czujnika i nie przerwał połączenia elektrycznego oraz, że trzeba będzie brać oryginał z ASO. Objawy jakie zaobserwowałem, to to, ze koło (jest to prawe od pasażera) gdy podniesiemy na lewarku i próbujemy kręcić nie kręci się tak jak lewe - opór (nie ma takiego luzu, za mocno skręcone?), nagrzewa się podczas jazdy oraz coś ćwierka denerwująco, jak się otworzy okno. Czy od łożyska może felga tak się nagrzewać? Czy to jeszcze dodatkowo tarcze - ten cykliczny odgłos ew. coś z hamulcami? Pytam i liczę na jakieś podpowiedzi i żebym nie popłynął finansowo (koszt łożyska pi razy drzwi 200 zł). Pozdrawiam
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Citroen C3
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 29 Sie 2011, 16:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Po wymianie łożyska w kole nie działa ABS
Dzisiaj pod komputerem wykazało, że uszkodzony jest czujnik ABS. Niby przy drugim kole, w którym nie było łożysko wymieniane... Drugi raz zapłaciłem za łożysko i jeszcze cena czujnika, masakra. Ma być wymieniany jutro, najgorsze, że nie wiem, czy w końcu będzie ok...
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Citroen C3
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 14:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Po wymianie łożyska w kole nie działa ABS
Z tego, co się orientuję to ma pierścień magnetyczny, który albo jest w tarczach albo w łożyskach, tak jak u mnie.
U mnie cała sprawa skończyła się niestety 3-krotnym kosztem. Najprawdopodobniej mechanik uszkodził czujnik ABS. Zaprowadziłem do niego samochód (wcześniej byłem przy naprawie) i nie byłem przy wszystkim, na czym chyba mu zależało, bo wcześniej wymienił mi to wszystko w miarę szybko. Najprawdopodobniej wiedział, że uszkodził czujnik, ale chciał sobie na mnie jeszcze zarobić, udowodnić mu nie mogę, ale niesmak pozostaje. Zadzwonił do mnie, że wymienił łożysko, a potem pojechał na komputer i wyskoczył czujnik w drugim kole. Jak wczoraj odbierałem samochód to wersja zmieniła się, że sprawdził przed wymianą i wyskakiwało mu łożysko i czujnik w drugim kole. Ogólnie koszty wyszły mnie: 2x łożysko, czujnik, komputer, robocizna 70 zł + 100 zł. Z moich podejrzeń mechanik zarobił sobie dodatkowo na mojej krzywdzie 170 zł + łożysko (zawsze zwracał mi części, teraz łożysko jakieś inne mi oddał)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.