witam, potrzebuje pilnie porady, mam prblem z moim citroenem c4 vts z 2005 roku, kupilem go spalonego i musialem wymienic kierownice z kablemi ktore do niej biegna (kupilem orginalna wiazke) oraz klucz i zamek przelozylem z innego samochodu, niestety proba kodowania kluczykow nie powiodla sie kupilem wiec nowy kluczyk, czysty, i tez nie dalo sie zakodowac,bardzo prosze o jakas rade co mam dalej robic
Re: ( Citroen ) citroen C4 problem z kodowaniem kluczykow
1.Czy spalił sie komputer
2,Czy wymieniany był imobilaizer
Jesli było grzebane przy immo to nie zakodujesz kluczyka kluczyk wraz z karta kodowa jest do danego samochodu tak jak immo
Re: ( Citroen ) citroen C4 problem z kodowaniem kluczykow
czesc
ciesze sie ze napisales:) otoz jestem kompletnie zielony w tych sprawach, dopiero zaczalem eksperymentowac na swoim samochodzie, ale wydaje mi sie ze komputer nie jest spalony, wszystkie ekrany zapalaja sie, tylko ze jak wkladam kluczyk to zapalaja sie swiatla pozycyjne i wycieraczki co jakis czas dzalaja, i nic nie mozna z tym zrobic, bo nawet komp nie rozpoznaje kierownicy, nic nie grzebalem ani nie wymianialem immo, w samochodzie zmienilem tylko glowny kabel tzw face harness, kierownice i stacyjke z kluczykiem wzialem z innego auta, tego samego rocznika,
co to jest za karta kodowa o ktorej piszesz? czy to jest po prostu immo w pilocie kluczyka? czy cos do dzialania immo ma pierscien na stacyjce ktory jest polaczony z kierownica kabelkiem? jak moge zakodowac kluczyk i czy da sie to zrobic z tym co mam z innego auta? jak pisalem wczesniej kupilem nowy ale tez nie udalo mi sie zakodowac, moze musze wymienic go razem ze stacyjka? co moge wogole zrobic albo co sprawdzic by to auto wogole odpalic?
pozdrawiam
Adam
widzisz ja mam juz ten kod, poszedlem do salony zaplacilem i dali mi czteroliterowy kod dostepu dzieki ktoremu moge polaczyc sie z kompem i probowac zakodowac kluczyki, kod mam od tego samochodu ktory probuje zrobic, poniewaz nie da sie przelozyc i immo i kluczykow z tego dlugiego samochodu bo choc sa to te same citroeny to silniki sa rozne, ja mam 2.0l a ten z ktorego biore czesci to 1,6l i jak przeloze modul to nie wiem co sie stanie, ale raczej nie bedzie dzial... masz jakis pomysl co musze robic dalej? dzieki jeszcze raz za Twoj czas
Re: ( Citroen ) citroen C4 problem z kodowaniem kluczykow
adam1980 napisał:
czesc
ciesze sie ze napisales:) otoz jestem kompletnie zielony w tych sprawach, dopiero zaczalem eksperymentowac na swoim samochodzie, ale wydaje mi sie ze komputer nie jest spalony, wszystkie ekrany zapalaja sie, tylko ze jak wkladam kluczyk to zapalaja sie swiatla pozycyjne i wycieraczki co jakis czas dzalaja, i nic nie mozna z tym zrobic, bo nawet komp nie rozpoznaje kierownicy, nic nie grzebalem ani nie wymianialem immo, w samochodzie zmienilem tylko glowny kabel tzw face harness, kierownice i stacyjke z kluczykiem wzialem z innego auta, tego samego rocznika,
co to jest za karta kodowa o ktorej piszesz? czy to jest po prostu immo w pilocie kluczyka? czy cos do dzialania immo ma pierscien na stacyjce ktory jest polaczony z kierownica kabelkiem? jak moge zakodowac kluczyk i czy da sie to zrobic z tym co mam z innego auta? jak pisalem wczesniej kupilem nowy ale tez nie udalo mi sie zakodowac, moze musze wymienic go razem ze stacyjka? co moge wogole zrobic albo co sprawdzic by to auto wogole odpalic?
pozdrawiam
Adam
Kolego,
W Twoim przypadku nie chodzi o komputer, ktory wyświetla informacje na wyświetlaczu tylko o ECU silnika pod maską oraz BSI - inteligentny moduł zarządzający funkcjami auta. Jeśli po przekręceniu stacyjki właczają Ci się wycieraczki to albo masz przepalone bezpieczniki w BSI lub uwalone BSI co jest bardzo możliwe po zwarciu. Po sprawdzeniu tego dopiero możesz iść dalej. Jeśli BSI jest uszkodzone to nie połaczy się z ECU w którym są kody immo i nie da się nic zrobić. Zacznij od sprawdzenia wszystkich bezpieczników w BSI (w kabinie) oraz w BSM (pod maską). Jeśli wszystkie są OK to pozostaje zakup nowego BSI pod Twój numer VIN w ASO - koszt ok. 1500 PLN lub ewentualny zakup używanego wyczyszczonego, ale tu trzeba mieć trochę pojęcia o zaprogramowaniu go do Twojego auta i raczej sam tego nie zrobisz. Inna opcja to zakup używanego kompletu (od takiego samego modelu jak Twój) BSI + ECU plus klucz z immo oraz podanym numerem VIN lub kodem klienta. Sama stacyjka służy tylko do zwolnienia blokady. Przy stacyjce jest czytnik immo z tym, że on tylko odczytuje kod i przesyła sygnał dalej - przez przełącznik zespolony COM pod kierownicą do BSI i ECU. Ważne jest aby BSI i ECU silnika odczytało te kody oraz COM musi być sprawny. Jeśli BSI i ECU nie są sparowane lub jedno z nich jest uszkodzone to nic z tego nie będzie. Rozumiem, że instalację w kabinie przełożyłeś kompletną? Wg mnie założenie wiązki od innego typu silnika jest pewnym ryzykiem gdyz nie ma się pewności czy w wiązce tak samo są podpięte przewody oraz czy są wszystkie funkcje są realizowane. W C5 w zależności od wersji auta i wyposażenia wiązki kabinowe różnią się ilością przewodów, chociaż wtyczki do BSI są takie same. Na koniec z Twojego opisu nie wiadomo dokładnie co było spalone i co wymieniłeś. W tym aucie jest mnóstwo elektroniki i jak nie masz pojęcia o elektryce to sam sobie z tym nie poradzisz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Car audio,CB Radio, nawigacja, alarmy, komputery
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.