Uwaga:
Nie trzeba zdejmować zderzaka!
Wymiana żarówki lewej (kierowca) jest prosta i wymaga jedynie wyjęcia akumulatora oraz klucza Torx (gwiazdka) z tego co pamiętam to chyba T40
Oprawka jest wkręcona od dołu reflektora nad spryskiwaczem.
Torxa obracałem o jakieś 0,2 obrotu w lewo za pomocą płaskiego klucza (rozklepana 6'tka bo 7'ka za duża). Największą trudność sprawia wyciągnięcie oprawki bo siedzi ciasno na uszczelce. Ja luzowałem ją za pomocą Torxa i prób wyginania na boki (15 minut za pierwszym razem).
Teraz z oprawkach zrobiłem małe dziurki i przyczepiłem kółeczka od kluczy aby było za co ciągnąć następnym razem.
Zamiast żarówek HP24 które są drogie wchodzą żarówki takie jak do halogenów sufitowych w domu (ale trzeba trochę poszukać aby miały odpowiedni rozstaw i długość drutów stkowych) oraz zamienniki LED G4.
Komputer nic nie świruje bo żarówki postojowe i dzienne chyba nie mają czujników (jak się spalą to na CHECK i tak komunikat jest NO FAULT).
Ja wsadziłem LED z dwuletnią gwarancją i mam problem z głowy.
Gorzej jest ze stroną prawą gdyż mocno przeszkadza zbiornik na płyn do spryskiwaczy ale po 1,5h walki prawa też puściła i wyjąłem ją bez problemów tak jak lewą.
Sposób wyjęcia tej żarówki taki jak opisał wcześniej kolega. Tylko po co się męczyć obluzowywaniem tym kluczem. Wystarczy wykorzystać zakrzywione kleszcze do zdejmowania sprężyn segera i oprawkę z zarówką wyciągnąć w dół. Wyjdzie bardzo łatwo. Tak wymieniałem właśnie prawą. Założyłem nie oryginalną tylko przerobioną z GY6,35 12V, 20W firmy "KANLUX" stosowaną w oświetleniach sufitowych. Świeci bez zarzutu. Praktycznie nie ma żadnej różnicy pomiędzy tą, a oryginalna. Pozdrawiam posiadaczy C5.
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jeżów Posiadane auto: Citroen c5
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 19 Lis 2011, 23:50
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Witajcie
Dziś przy drugim podejściu udało mi się to zrobić. Podam kilka dodatkowych, mam nadzieję przydatnych informacji.
1. Wyciągnięcie żarówki to ciężka sprawa. Ciasno, ręce się obdzierają, człowiek się denerwuje itd, ale nie zniechęcajcie się. Da się to zrobić. Gdy już Torx-em T40 przekręcicie oprawkę o ok 0,2 obrotu (dalej się nie da bo będzie opór) trzeba po prostu ją wydłubać. Ona nie ma żadnego gwintu. Siedzi na wcisk na gumowej uszczelce. Ja moją wydłubałem szydłem. Wbiłem je trochę w oprawkę i ile sił ciągnąłem w dół. Po wielu próbach w końcu wyszła. Nie bójcie się użyć siły. Ta oprawka to solidny plastik, nic mu sie nie stanie.
2. Aby w przyszłości nie walczyć z wyciąganiem zrobiłem w niej dwa małe otworki przez które przewlekłem małe kółka na klucze. Teraz moge za nie ciągnąć i łatwo wychodzi. Polecam to rozwiązanie
3. Ja użyłem żarówki G4, takiej zwykłej domowej, 12V, 20W. Kosztowała 3 zł i wg producenta ma niby świecić 3 tys. godzin. Zobaczymy... Ma za krótkie nóżki więc dolutowałem jej przedłużenia z grubego twardego drutu. Wykorzystałem nóżki z oporników większej mocy. Trzeba to zrobić po to by bańka żaówki G4 była na tej samej wysokości nad oprawką co bańka żarówki oryginalnej. Inaczej nie znajdzie się w odpowiednim miejscu reflektora i będzie za nisko.
UWAGA. Może komuś, tak jak mi, do głowy przyjść aby stłuc bańkę żarówki oryginalnej i do znajdujących się tam drutów przylutować bańkę żarówki G4. Przy tym rozbijaniu bardzo uważajcie na oczy! W bańce żarówki oryginalnej jest gaz pod ciśnieniem. Uderzenie młotkiem powoduje małą ekspolozję a drobne szkło leci na wszystkie strony. Ponadto, do drutów wewnątrz bańki żarówki oryginalnej mi nic nie udało się przylutować. Trzeba by je najpierw kwasem potraktować, czy coś w tym stylu...
4. Po zmontowaniu wszystkiego okazuje się, że efekt jest idealny. Świeci tak jak fabryczna, praktycznie nie do odróżnienia. Tak więc nie tylko oszczędzamy ok 200 zł (żarówka + wymiana w serwisie) ale mamy taki sam poziom bezpieczeństwa na drodze jak z żarówką oryginalną. Co więcej, przyglądając się żarówce przez reflektor wygląda wszystko tak jakby tak miało być fabrycznie.
5. Jednak najpiękniękniejsze jest to, że robiąc tą małą przeróbkę mamy satysfakcję, że Citroen nie zarobi na nas w tak perfidny sposób. Konstruowanie supernietypowej żarówki której koszt wytworzenia nie jest większy niż 1 Euro i monopolistyczne sprzedawanie jej po ponad 100 zł oraz zaprojektowanie jej umiejscowienia tak by tylko serwis radził sobie z jej wymianą to jawne, zaplanowanie i perfidne zdzierstwo. Nie wiem jak wy, ale ja nie dam siebie tak traktować.
Macie pytania? Piszcie na ash71@tlen.pl Może pomogę.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości
Andrzej
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 14 Maj 2012, 10:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Witam
HP24 wcale nie są takie drogie. Żarówka firmy valeo jest do dostania w sklepach fiata i alfy romeo po 47 pln(a nie tak jak na allegro po 79pln) pod indeksem 77364975. Jest to cena brutto.
Pozdrawiam
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): GDANSK Posiadane auto: citroen c5 III
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Cze 2012, 17:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Pragne podziekowac wszystkim kolegom za cenne wskazowki dotyczace wymiany zarowek swiatel do jazdy dziennej. Kwestia wyciagania spalonych zarowek to nielada wyczyn. Dla ulatwienia tej operacji podpowiadam, ze po przekrceniu zarowki kluczem torx T40 w miejsce torksa w oprawe zarowki warto wkrecic przy pomocy palcow srube fi 6mm. Nastepnie ciagnac za srube bez problemu wyciagamy oprawe wraz zarowka.
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): GDANSK Posiadane auto: citroen c5 III
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Cze 2012, 17:14
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Pragne podziekowac wszystkim kolegom za cenne wskazowki dotyczace wymiany zarowek swiatel do jazdy dziennej. Kwestia wyciagania spalonych zarowek to nielada wyczyn. Dla ulatwienia tej operacji podpowiadam, ze po przekrceniu zarowki kluczem torx T40 w miejsce torksa w oprawe zarowki warto wkrecic przy pomocy palcow srube fi 6mm. Nastepnie ciagnac za srube bez problemu wyciagamy oprawe wraz zarowka.
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): GDANSK Posiadane auto: citroen c5 III
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Cze 2012, 17:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Pragne podziekowac wszystkim kolegom za cenne wskazowki dotyczace wymiany zarowek swiatel do jazdy dziennej. Kwestia wyciagania spalonych zarowek to nielada wyczyn. Dla ulatwienia tej operacji podpowiadam, ze po przekrceniu zarowki kluczem torx T40 w miejsce torksa w oprawe zarowki warto wkrecic przy pomocy palcow srube fi 6mm. Nastepnie ciagnac za srube bez problemu wyciagamy oprawe wraz zarowka.
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): GDANSK Posiadane auto: citroen c5 III
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Cze 2012, 17:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Pragne podziekowac wszystkim kolegom za cenne wskazowki dotyczace wymiany zarowek swiatel do jazdy dziennej. Kwestia wyciagania spalonych zarowek to nielada wyczyn. Dla ulatwienia tej operacji podpowiadam, ze po przekrceniu zarowki kluczem torx T40 w miejsce torksa w oprawe zarowki warto wkrecic przy pomocy palcow srube fi 6mm. Nastepnie ciagnac za srube bez problemu wyciagamy oprawe wraz zarowka.
Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sie 2012, 19:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Przeczytałem wszystkie propozycje, które miały mi pomóc w wymianie tej żarówki, przygotowałem się do wszystkich opcji i poszedłem do garażu wymieniać. Zanim jednak zdemontowałem akumulator, spróbowałem włożyć rękę w szczelinę między reflektor a akumulator aby zobaczyć czy się da bez demontażu aku. I udało się. Bez większych problemów wyciągnąłem tę żarówkę razem z oprawką oczywiście. Potem włożyłem nową też bez większego problemu. Lekko podrapana lewa ręka i tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.