Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: C5 1,6 d 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Cze 2013, 19:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
[quote="kickbass"]Dzięki za Wasze rady. Postanowiłem nie dać się wykorzystywać i wszczepiłem żarówkę G4 z 18 diodami Led, która odpowiada 30W mocy. Używając żarówki z zimnym światłem efekt naprawdę super. Koszt żarówek za 2 sztuki z przesyłką to 80zł. Można kupić dużo tańsze, ja wybrałem najlepsze (lub tak mi się zdaje)
Zrobiłem to tak:
1. wyjąłem akumulator (choć nie trzeba było)
2. Kluczem torx odkręciłem obudowę z żarówką do oporu (mniej niż pół obrotu)
3. bez wyjmowania klucza poruszałem nim i żarówka z tą czarną obudową z niebieską uszczelką wyszła (po stronie przy zbiorniczku płynu do spryskiwaczy pomogłem sobie zagiętymi szczypcami)
4. z tych obudów wyjąłem żarówki (wyrwać na siłę)
5. Z wyjętej żaróweczki wyrwałem na siłę ten plastyk, który solidnie łączy żarówkę z obudową, jednocześnie izolując oba styki (nie potrzeba tego robić ale późniejsza żaróweczka dużo stabilniej siedzi gdy użyjemy stary plastyk, który na wcisk wejdzie w obudowę)
6. Do zakupionych żarówek Led "dolutowujemy" 10mm druciki najlepiej z opornika lub diody.
7. Do tak spreparowanej żarówki Led dopasowałem ten plastyk (trzeba było powiększyć dziurki) który wyjąłem z oryginału po czym wszystko razem skleiłem (po raz kolejny pisze że nie trzeba tego robić, ale po wciśnięciu takiej żarówki nowe "urządzenie" ani drgnie)
8. Tak przerobioną żarówkę LED wcisnąłem do obudowy po oryginalnej żarówce
9. Całość włożyłem do reflektora
10. cieszę się niemalże wieczną żarówką LED, a nie awaryjnym Valeo za kupę kasy.
Koszty to 80zł, trochę kleju.
Jak się robi to pierwszy raz to 2-3 godzin prywatnego czasu, choć drugiego razu chyba już nie będzie. żywotność LED to niby 30 000godz (3,5 roku ciągłego świecenia)
Zrobiłem wszystko tak samo i po kilku minutach obie żarówki się przepaliły nie wiem co może być powodem
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Słaba jakość żarówek. Podejrzewam, że są na 12V a w aucie masz pewnie ok. 14 V.Jedne wytrzymają więcej inne mniej. Wyjaśnię na przykładzie dodatkowych świateł dziennych LED (takich montowanych np. w zderzakach ). Można je kupić już za parędziesiąt złotych, ale i za 200 (lub więcej) też. Dlaczego tak ? Otóż dlatego, że te droższe jaśniej świecą (lepsze diody), mają prawdziwą homologację (a nie tylko napis na szybce lampy), i mają układy zabezpieczające przed wahaniami napięcia w aucie (przetwornice ). Nie wiem czy w tych żarówkach ( z cokołem G4 ) są jakiekolwiek zabezpieczenia przed wzrostem napięcia (rozpoczyna się on podczas uruchomienia silnika ). Można oczywiście snuć fantazje o uszkodzonym regulatorze napięcia itp. , ale w takim aucie byłby jakiś komunikat z kompa samochodu, albo minimum paliła by się jakaś kontrolka. Jak chcesz weź miernik, sprawdź napięcie przy pracującym silniku (na aku mierz, powinno być wyraźnie poniżej 15V). No chyba, że je nadwyrężyłeś przy wkładaniu (lutowaniu) ale jakoś wątpię.
Zachęcony postem: kickbass-a, postanowiłem także wymienić - zmodernizować żarówki do jazdy dziennej HP24. Jak już pisałem przestały mi one świecić, więc tak czy inaczej należało się za to wziąść. Kupiłem diody G4, dokładnie takie jak opisał kickbass.
Wymontowanie żarówek chwilę mi zajęło. Lewa strona poszła gładko bo dostęp jest w miarę, natomiast z lewej strony przeszkadza zbiornik spryskiwacza. Klucz TorxT40 jest najlepszym narzędziem do demontażu tych żarówek. Po przekręceniu kluczem żarówki o 1/3 obrotu w lewą stronę, kiwając na boki kluczem, udało się zdemontować oprawy.
Tutaj okazało się że poprzedni właściciel pojazdu spartaczył wymianę żarówki, i zamiast oryginalnych żarówek zamontował zwykłą 5W żarówkę, na przylutowanych drucikach. Musiało to kiedyś siąść.
Tak więc wyjaśniło mi się dlaczego światła dzienne przestały działać .
Ponieważ nie miałem oryginalnego plastiku pod żarówkę, i nie chcąc na stałe kleić diod LED musiałem znaleźć sposób montażu diod LED G4.
Tutaj małą dygresja: Otóż diody G4 są na napięcie 12V. Standardowo podczas pracy silnika alternator daje około 14,5V napięcia. Więc zasilając cały czas LED-y G4 takim napięciem, skracamy ich żywotność.
Tak więc postanowiłem zastosować małą płytkę PCB (wykonaną przez siebie) i zamontować dodatkowe oporniki ograniczające prąd. Po kilku pomiarach, wyszło że dałem 2 rezystory 10ohmowe. Przy 14,5V zasilania na diodzie LED było 11,5V. Tak więc teraz jestem pewien że żarówka LED-owa G4 wytrzyma dłużej.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
W nawiązaniu do mojego pierwszego posta w tym temacie, u mnie wstawienie żarówki halogenowej 20W, G6.35 skończyło się lekkim siwawym ( po miesiącu) zadymieniem w górnej części reflektora. Ponieważ ksenony praktycznie nie były używane przez ten czas, na pewno to jest przyczyną.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
repetier napisał:
W nawiązaniu do mojego pierwszego posta w tym temacie, u mnie wstawienie żarówki halogenowej 20W, G6.35 skończyło się lekkim siwawym ( po miesiącu) zadymieniem w górnej części reflektora. Ponieważ ksenony praktycznie nie były używane przez ten czas, na pewno to jest przyczyną.
Za duża moc żarówki. Halogen 20W wydziela sporą ilość ciepła, i to spowodowało "przygrzanie" wnętrza oprawy.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana żarówek do jazdy dziennej HP24
Nie wiem jak jest ze średnicami, zakładam że chodzi o taką jak na zdjęciu http://repek.wrzuta.pl/obraz/4P4tlKo5eqD/hp24_srednica_wewnetrzna . Jeszcze na temat halogenu zamiast HP24, mój dotykał dołem oprawki a efekt taki http://repek.wrzuta.pl/obraz/anInjBRjLNh/halogen_zamiast_hp24_efekt . Podejrzewam, że gdyby żarówka była umieszczona trochę wyżej (szkło nie dotykało by oprawki) negatywne skutki wystąpiłyby później. Jest tu jedna rzecz do uwzględnienia, reflektor jest szczelny i jego wentylacja jest żadna chyba, w związku z tym negatywne skutki zbyt wysokiej temperatury mogą sprawić problem po pewnym czasie.Reflektor to nie tylko odbłyśniki ale i elektronika w nim zawarta. I jeszcze jedna sprawa - jasność lampy z halogenem i z HP24 (obserwowana z paru metrów) wydaję się być dość zbliżona. Sytuacja zmienia się jednak zasadniczo gdy staniemy samochodem pod ścianą (powiedzmy metr od ściany) . Lampa z HP24 rysuje na ścianie jasno naświetlony niewielki kwadrat (może prostokąt, nie pamiętam), w przypadku halogena jest zaledwie nieco jaśniejsza rozmyta poświata. Wydaje mi się, że zogniskowane światło z HP24 będzie z daleka lepiej widoczne niż wynalazki typu halogen czy led .
Nie,nie ja mówie o gotowych lampach nie o pseudo paskach
Pasek to mógłbym sobie kupic w polsce za 10zł _________________ SPRZEDAŻ NAWIGACJI DOTYKOWYCH CITROEN C5,C4,DS4,DS5 I WIELE INNYCH
Ostatnio zmieniony przez darekmarta1975 dnia Sro 28 Sie 2013, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.