Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) [Mk II BVA AM6] Automat "buczy" na 6 biegu


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sro 22 Lip 2015, 23:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk II BVA AM6] Automat "buczy" na 6 biegu


michus-1980 napisał:
Nie chcę też tu negować tego aw1 to ma być low viscosity, ale jedynie stwierdzenie że to jest kluczowy parametr (padały stwierdzenia że parę % wyższa lepkość dyskwalifikuje olej), skoro lepkość jest bardzo zmienna w funkcji temperatury.


Co z tego że lepkość jest zmienna wraz z temperaturą? Ale przy każdej temperaturze dla oleju 'low viscosity' i tak pozostaje dużo niższa niż dla oleju "standardowego".

Wiesz dlaczego we wszystkich kartach produktów podawana jest lepkość dla 100'C? Bo okolice 90'C i więcej to typowa temperatura w jakiej większość czasu pracuje skrzynia. Po włączeniu silnika skrzynia wręcz wchodzi w program ROZGRZEWANIA się, by szybko osiągnąć temperaturę co najmniej 60 stopni, a niewiele później już ma 80-90 stopni.

Oleje AW-1 mają przy 100'C lepkość rzędu 5.0-6.0. Oleje JWS3309 mają przy 100'C lepkość rzędu 7.0-7.5. Różnica jest wyraźna - między skrajnymi wartościami jest to nawet 50% różnicy. Więc temperatura nie ma tu nic do rzeczy, bo olej 'low viscosity' nadal pozostaje o wiele mniej lepki nawet w 100'C. Wszystko to można znaleźć w kartach produktów każdego oleju - wystarczy sprawdzić zamiast gdybać.

michus-1980 napisał:
Poza tym co to znaczy 'low', od jakiej wartości viscosity nie jest 'low'?

To się zmienia co jakiś czas, bo i oleje się zmieniają w miarę jak kolejne coraz bardziej wyśrubowane normy emisji wymuszają coraz to mniej lepkie oleje (dla większej sprawności przeniesienia napędu, oczywiście kosztem trwałości skrzyni). Więc co innego to było 5 lat temu, co innego jest dziś, a co innego będzie za 5 lat. Jak na chwilę obecną to jest to lepkość rzędu 5.0-6.0. Wspomniany wcześniej przykładowy Total FluidMatic MV LV (LV to właśnie od Low Viscosity) ma lepkość 6.0 przy 100'C i indeks lepkosci 165, a typowy olej JWS3309 ma 7.1 - 7.5 i indeks lepkości ok. 180, więc różnica jest wyraźna.

michus-1980 napisał:
Jeśli bym kolejny raz wymieniał olej, tak jak chyba każdy chciałbym to zrobić jak najlepiej czyli m.in. zastosować właściwy olej i nie dać się orżnąć. To nie jest tak że szukam na siłę 20zł oszczędności- bo tak bym oleju nie zmieniał wcale. Olej od volvo też się wydaje być dobrym wyborem.

Dlaczego tylko "wydaje się"? On po prostu jest. To jest dokładnie ten sam olej co w Citroenie. I dokładnie tak jak w Citroenie są dwa rodzaje oleju: Volvo 1161640 to olej JWS3309 dla skrzyń do roku 2010 (AM6B), a Volvo 31256775 to olej AW-1 do skrzyń od roku 2010 (AM6C). Cały koncern Volvo leje ten olej do tych skrzyń od lat, więc co tu się jeszcze "może wydawać"? Lepiej sprawdzonego oleju W TYCH KONKRETNIE SKRZYNIACH chyba nie ma w tej cenie. Z mojej rekomendacji już kupę ludzi nalało ten olej, wszyscy zadowoleni bo skrzynie zaczęły na nim chodzić jak nowe. Koszt w ASO 280 zł netto za bańkę 4 litry, a na Allegro 290 zł brutto. To przy tej cenie z Allegro ile to jest drożej na litrze od jakichś badziewnych olejów które z AW-1 nic nie mają wspólnego? 15 zł / litr? Warto ryzykować?

Cytat:
Mi spece wlali valvoline maxlife atf (aw1 NIBY), nie wiem czy dobrze zrobiłem ufając im, odpukać od 20000km jest dobrze. Fakt jest taki że ja w sprawie wiedzy o skrzyni siedzę przed kompem, oni od kilkunastu lat skrzyniami się zajmują w warsztacie.


Ten olej co prawda ma lepkość rzeczywiście odpowiadającą olejom low viscosity (6.0 przy 100'C, oraz indeks lepkości 165) więc wydaje się dobry, ale z drugiej strony ma jak wół napisane w karcie produktu:

"NOT RECOMMENDED for use in: low viscosity ATFs, Volvo models with Aisin Warner 6-speed transmission" - NIE ZALECANY do użycia w skrzyniach low viscosity, w modelach Volvo z 6-biegową skrzynią Aisin Warner (ta sama skrzynia co AM6C).

http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/6521.pdf

Więc coś z nim chyba jest nie tak w tych skrzyniach, bo przecież producent oleju bez powodu by sobie klientów nie odstraszał.

michus-1980 napisał:

Hedgehod - Czy robiłeś eksperyment o którym piszesz - zmiana licznika zużycia oleju? Podaj proszę trochę szczegółów co się działo.

A o co konkretnie pytasz - bo już nie pamiętam. Ja nie robiłem "eksperymentu" tylko odtwarzałem stan licznika po tym jak mi gamoń w ASO go skasował. Po odtworzeniu w miarę poprawnej wartości skrzynia zaczęła znowu chodzić jak nowa.

Ten licznik trzeba też korygować po wymianie oleju. Po pełnej wymianie dynamicznej się go po prostu ZERUJE (bo wymienia się cały olej), natomiast po wymianie częściowej (statycznej) pomniejsza się jego stan o tyle procent ile procent oleju się wymieniło (np. jeśli zrobisz jedną wymianę statyczną to wymienisz 3 litry oleju z 7 litrów, czyli około 42%, a więc aktualną wartość licznika pomniejszasz o 42%).

sosboite napisał:
Lepkość jest też zmienna w funkcji roboczogodzin oleju w skrzyni.

Tak, ale dzięki licznikowi zużycia oleju to już sobie skrzynia sama wylicza - wie o ile zmieniła się lepkość wraz ze starzeniem się oleju, i do takiej zmienionej lepkości się dostosowuje. Właśnie dlatego poprawna wartość licznika jest tak ważna.
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Sro 05 Wrz 2018, 16:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk II BVA AM6] Automat "buczy" na 6 biegu


Trochę odkopię temat Smile
Czy udało się komuś rozwiązać temat buczenia AM6 na 6 biegu w okolicach 1500 obr? Z tego co wiem to te skrzynie tak mają i nic złego oprócz denerwującego buczenia się nie dzieje, ale pytanie jest czy da się to jakoś naprawić/ usunać? Czy za to buczenie odpowiada lock-up konwertera, bo na pewno jest z nim związane czy raczej to efekt przekładni planetarnej zapiętej na sztywno przy zbyt małych obrotach silnika?
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Sro 28 Sie 2019, 12:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk II BVA AM6] Automat "buczy" na 6 biegu


Rok minął i nikt nic? Wink
Powrót do góry
lukicitroen2006

Debiutant



Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pleszew
Posiadane auto: Citroen 2.0 hdi 136km kombi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 17 Maj 2020, 15:31
Temat postu:

Citroen c5 2.0 hdi 136 km automat 2006 rok


Ello pany co sądzicie o takim liczniku zużycia oleju ?? 24817154 ? 296 tyś przebiegu
_________________
łł
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC5

23 990

2011r.

254 754 km

pomorskie

CitroenC4 Cactus

58 000

2019r.

90 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

17 900

2007r.

271 000 km

śląskie

CitroenC4 Cactus

39 999

2015r.

88 000 km

dolnośląskie

CitroenC5

29 600

2014r.

290 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System