Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgilinkitapetyopinie
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj 

( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzyku12345

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zgorzelec
Posiadane auto: Citroen C8 2.2 hdi 2006
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 27 Cze 2011, 09:33
Temat postu:

filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Witam wszystkich

potrzebuję pomocy jestem teraz na urlopie 1600 km od domu i coś stało się z filtrem jak jadę po normalnych drogach wszystko jest ok.
ą jak wjadę tylko na autostradę odrazu traci moc próbowałem już wszystkiego jechać wolno a potem dać mu gaz ale tonie pomaga i jestem trochę zwieszony bo nie wiem co mam teraz robić jak to naprawić 6 mieśecy temu byłem aso i wymieniłem na nowy niby jak to naprawić tu na miejscu żeby tylko dojechać do polski proszę o pomoc

z Góry dzięki
Powrót do góry
AUDI RS3

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 604
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Audi S3 Sportback 2010r Black Edition 310 KM
Piwa: 34/1
Wysłany: Pon 27 Cze 2011, 10:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Przez 20 minut jechac z rownomierna predkoscia 60km / h - powinno pomoc...

i zadnego "SZARPANIA" - dodawania gwaltownie gazu !!!


A Tu troche lektury na wakacje Wink))

Gdyby sprzedawcy uczciwie uprzedzali klientów o tym, co może ich spotkać ze strony nowoczesnych
i superekologicznych aut z silnikami Diesla, sprzedaż takich pojazdów zapewne spadłaby o połowę. Wystarczyłoby wypytać klienta, w jakich warunkach będzie eksploatowany samochód, i doradzić mu wybór właściwej opcji, czyli – w wielu wypadkach – auta benzynowego, być może innej marki. Ale tak się nie robi, bo chodzi o interes, tyle że nie klienta, lecz własny.

Reklamy milczą na temat eksploatacji filtrów cząstek stałych. Stosowne informacje umieszcza się w instrukcji obsługi, którą klient odbiera wraz z autem, gdy już wycofać się z transakcji nie sposób. Nabywca czyta (jeśli zdoła dotrzeć do tego punktu) i stopniowo dostaje gęsiej skórki.

Faktem jest, iż do montażu DPF-ów i FAP-ów zmuszają producentów coraz ostrzejsze normy emisji spalin – na razie Euro IV, a wkrótce Euro V. Systemy bezpośredniego wtrysku poprawiły wiele w kwestii ekologii, ale nie ograniczyły wystarczająco emisji cząstek stałych (czarny dym widoczny za autem), pojawiających się w dużej ilości po wzroście obciążenia czy w trakcie jazdy w górach. Cząstki stałe to po prostu sadza – niedokładnie spalone paliwo. Do nich przyczepiają się cząsteczki metali i różnych rakotwórczych substancji, które dostają się do naszych płuc i powodują raka. Skoro nie udało się zbudować diesla, który by nie emitował cząstek stałych, postanowiono je wyłapać.

W układzie wydechowym diesli zaczęto więc montować metalowe puszki wypełnione porowatym wkładem ceramicznym. Liczne kanaliki takich filtrów przechwytuja cząsteczki sadzy, niestety – jak w przypadku każdego filtra – stopniowo się zapychają. Zapchany filtr ogranicza przepływ spalin i, aby nie zatkał się zupełnie, musi zostać oczyszczony. Sadzę da się spalić tak, że (przynajmniej w teorii) zostaje z niej nieszkodliwy dwutlenek węgla, ale trzeba wytworzyć w tym celu temperaturę ok. 550-600 °C. Normalnie w wydechu takie temperatury nie powstają. Postanowiono więc, że oprócz wypalania, które następuje samoczynnie np. podczas szybkiej jazdy po autostradzie (wówczas wydech nagrzewany jest strumieniem gorących spalin), układ wtryskowy będzie okresowo usuwał sadzę, dawkując do komór spalania dodatkowe paliwo, które ma częściowo dopalać się w filtrze i w ten sposób podgrzewać go.



Okazało się jednak, że przerwanie takiego procesu – trwa on od kilkunastu minut do pół godziny – niszczy filtr, narażając go na szok termiczny, a ponadto nie spełnia swojego zadania. Są i inne efekty uboczne: część dodatkowego paliwa spływa do miski olejowej silnika, rozrzedzając olej i podwyższając jego poziom. Gdy rozrzedzenie oleju przekroczy 10 proc., trzeba go natychmiast wymienić. I tu pojawiają się schody: jak przekonać klienta, że to normalne, iż musi co kilka tys. km wymieniać olej w silniku, skoro jego standardowa trwałość to 20 tys., a nawet 30 tys. km? Najgorsza jest jednak praprzyczyna tych „cudów”: przerywanie regeneracji filtra. Co ma zrobić kierowca, który właśnie parkuje auto, gdy widzi komunikat, żeby nie wyłączać silnika i przez kwadrans jechać 60 km/h na 4. biegu?

Najodważniejsi i roztropniejsi okazali się konstruktorzy pracujący dla koncernu PSA. Już w 2000 roku do salonów trafił Peugeot coupé 2.2 HDI z FAP-em. W tym rozwiązaniu usuwanie sadzy z filtra wspomagane jest specjalną substancją precyzyjnie dodawaną do paliwa. Zbiorniczek z płynem w takim aucie trzeba napełnić raz na kilkadziesiąt tys. km. Układ dawkujący jest na tyle sprytny, że rejestruje moment otwarcia wlewu paliwa, oblicza, ile zatankowano, i w tym momencie wtryskuje do baku dodatek, który obniża temperaturę niezbędną do spalania sadzy w układzie wydechowym. Jednak substancja zawarta w dodatku osadza się na ściankach filtra, powodując konieczność jego wymiany lub warsztatowej regeneracji – w pierwszych modelach co 80 tys. km, w późniejszych co 120 tys., a w najnowszych co 160 tys. km. Rozwiązanie to spotyka się w autach wielu marek. Podwyższa ono koszty eksploatacji, ale są one łatwo przewidywalne. Zupełnie inaczej niż w przypadku rozwiązania w założeniu bezobsługowego.

Tak jak niektóre rozwiązania techniczne, „bezobsługowy” filtr cząstek stałych w wielu autach okazał się wynalazkiem skandalicznie niedopracowanym, testowanym na klientach. Znaczna liczba modeli wyposażonych w filtry dopiero od niedawna opuszcza fabryki z umieszczoną na desce rozdzielczej lampką kontrolną regeneracji filtra. Starsze jej nie mają, kierowca nie wie o tym, że właśnie układ oczyszczania spalin próbuje zwiększyć temperaturę wydechu.

Kierowca nieświadomie wyłącza więc silnik w trakcie trwania tego procesu lub stoi w korku, a motor pracuje na bogatej mieszance. Jeśli to nazywa się ekologią, to są to wolne żarty! Samochód z niedopalonym filtrem, jadąc w korku, może spalać nawet o połowę więcej paliwa niż zwykle. Niszczy przy tym olej silnikowy, który trzeba wyprodukować, zutylizować, a przede wszystkim za niego zapłacić, aż wreszcie psuje się sam filtr i silnik, który nie wytrzyma nawet ćwierci tego przebiegu, jaki był „pestką” dla starych diesli. Z samochodami wyposażonymi w kontrolkę ostrzegawczą jest lepiej, ale z nimi też wielu kierowców sobie nie radzi, bo czasem po prostu nie da się spełnić wymagań opisanych w instrukcji. Bezradni są też mechanicy, którzy po cichu radzą klientom: „Kup pan do jazdy po mieście benzynową Corsę, a wysokoprężną Zafirę zostaw na dalsze trasy”. Słysząc tę radę, właściciele samochodów pienią się ze złości, a niektórzy idą wprost do kancelarii adwokackiej.

Właściwie wszystkie czynności związane z obsługą układów oczyszczania spalin producenci samochodów starają się wyłączyć z gwarancji. Właściciel auta zapłaci więc za: częste wymiany olejów, warsztatową regenerację filtra i jego wymianę. Wymówką producentów jest „niewłaściwa eksploatacja”, choć wiadomo, że niektórych warunków spełnić się nie da. Volkswagen radzi swoim klientom, aby po zapaleniu się lampki kontrolnej „przez 15 minut jechać z równomierną prędkością 60 km/h”. Jednocześnie producent ostrzega, że „zignorowanie zaświeconej lampki kontrolnej i uzupełniającego opisu i ostrzeżenia może doprowadzić do obrażeń ciała lub do uszkodzenia samochodu”. Czy to znaczy, że może się zapalić?

Bardzo często kolejne wymiany oleju ani warsztatowe oczyszczanie filtra nie pomagają, a jedyne realne efekty wizyt w serwisie to rachunki. Co robić? Najlepiej sprzedać auto i kupić inne! Jednak liczni tunerzy proponują rozwiązanie alternatywne: pozbycie się filtra. Nie jest to proste, bo poza likwidacją wkładu filtrującego trzeba poradzić sobie z elektroniką, która ma za zadanie wykrywać stopień jego napełnienia i dbać o dopalenie sadzy albo zmuszać do wizyty w serwisie.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że na hasło „usunąć filtr” zaraz podnosi się lament ekologów i słychać pytania, czy to legalne. Jednak niestety, niesprawny filtr jest niebezpieczny – zamiast oczyszczać spaliny, podwyższa zużycie paliwa, niszczy olej i auto. Szkodzi! Jeśli z superekologiczną techniką nie radzi sobie producent, to trudno wymagać od użytkownika, aby brał na siebie całą odpowiedzialność i męczył się, i płacił. Jeśli filtr działa prawidłowo, nie warto robić mu krzywdy, ale gdy nie działa i nie daje się naprawić – lepiej usunąć!
A ekolodzy? Zamiast piętnować, bądź co bądź, naciągniętych właścicieli aut, powinni zacząć od prześladowania producentów i sprzedawców. To oni są odpowiedzialni za to, że ktoś musi psuć prawie nowy samochód. Nikt inny.
_________________
LEWOPASMOWYM POWOLNOJEŹDZCOM mówimy kategoryczne NIE Wink)
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
jacekczewa

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 2298
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czestochowa
Posiadane auto: C4 Picasso 1,6 Hdi 2008 r manual
Piwa: 205/1
Wysłany: Pon 27 Cze 2011, 16:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Kolega Audi ma całkowita racje , jak zawsze odzywają sie "ekolodzy" bo co to dla nich FAP ( oczywiscie twierdza ze maja tyle kasy ze te pareset zlotych to pikuś) i mówia : jak jestes biedny i nie stac cie na utrzymanie takiego auta to nie kupuj Smile
to auto na pewno nie bedzie bardziej kopcic od auta bez fapu wszyscy mysla ze jak zostaje zdemontowany fap to auto kopci jak stary ikarus Smile wiec popieram wycicnanie fapa u mnie jak sie zacznie konczyc to won z ukladu Smile
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Aremis

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zielonka
Posiadane auto: C8 2,2HDI 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 29 Paź 2011, 00:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Widzę, że AUDI się orientuje w sprawch FAP więc może i mi coś doradzi - może kto inny też coś dorzuci! Smile
Przeczytałem już sporo nt mokrych filtrów FAP na różnych forach.
Nasunęło mi się kilka pytań, na które nie doszukałem się odpowiedzi (albo była ogólnikowa albo znalazłem informacje sprzeczne). Nie jestem mechanikiem więc może czegoś nie skumałem i będę wdzięczny za wyjaśnienie precyzyjne, "jak krowie na miedzy" Wink
Mam C8 2.2 HDi 2004, przy 106k km pojawił mi się komunikat o niskim poziomie płynu Eolys. Teraz mam na liczniku 116k km (wychodzi około 13-14 tankowań do pełna = okolo 1300 litrów paliwa), połowa przebiegów to trasy po 200km.
Moje pytania:
1. czy w związku z wlanym paliwem rezerwa plynu Eolys się już wyczerpała/jeśli nie to na ile jeszcze wystarczy? Czyli jaka jest norma dozowania Eolys i przy jakim poziomie pojawia się komunikat na kompie?
2. przyjmując że filtr jest niezapchany (brak komunikatu, silnik pracuje ok) i że zapychanie filtra jest wywołane osadzaniem cząsteczek ceru i sadzy, można przyjąc, że jeśli nie mam płynu Eolys w zbiorniczku to cząsteczki ceru nie mogą zapychac filtra FAP = zapycha tylko zwykła sadza
3. jesli filtr zapychany jest wyłącznie zwykłymi cząsteczkami sadzy to czy powtarzające się co jakiś czas wypalanie ich na wysokich obrotach oczyszcza mi filtr prawie całkowicie i na bardzo długo (a może budowa FAP sprawia, że i tak sią zapcha mimo wypalania)
4. czy brak płynu Eolys (i permanentny komunikat kompa o braku Eolys) może w jakiś negatywny sposób wpłynąc na pracę auta/komputera/silnika - przyjmując założenie że filtr FAP się nie zapycha bo jest "wypalany" na wysokich obrotach
5. czy przejechanie 10km na obrotach 4000 powinno wypalic sadzę z filtra (gdzieniegdzie pisano o kilku minutach pracy, albo "ogień z rury" tymczasem inni pisali o 2000 obr/min). AUDI napisał o jeździe 60km/h - ale to są obroty ok 1500. Wydawało mi się że im wyższe będą obroty tym łatwiej rozgrzać jest filtr... (!?)
6. czy osady ceru i sadzy można usuwac z filtra tylko "wypalaniem" czy może są one rozpuszczalne w jakichś chemikaliach (benzyna, rozpuszczalnik, itp), płukanie takimi środkami da porządny efekt "regeneracji".
Gwoli wyjaśnienia dodam że chcę uniknąć dolewania Eolys (koszty) bo chyba niedługo (z powodu przebiegu) będę musiał zastanawiać się czy zmieniać filtr (i wtedy dolać 3 litry Eolys, w sumie ok 1500pln wystarczające na ponad 100k km) czy zamontować emulator za podobną kwotę...
Powrót do góry
staggy

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C8, 2.0 HDI (109 KM), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 09 Cze 2012, 07:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Witam,

postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania - może komuś czytającemu wątek się przyda:
1. Ilość Eolysa jest liczona czysto teoretycznie. Czytałem wiele nt. temat, ale do tej pory nie wiem do końca jak to wszystko działa. Niemniej jednak po ukazaniu się magicznego komunikatu o niskim poziomie płynu, podobno po 3 tankowaniach samochód przechodzi w tryb serwisowy.
2. Tak, teoretycznie tak.
3. Nie, tlenek ceru obniża temperaturę spalania sadzy. Moim zdaniem bez dodatku filtr ulegnie zapchaniu i samochód w końcu stanie. Układ wydechowy nie będzie drożny, gdyż sadza nie zostanie wypalona bez tlenku ceru.
4. Filtr FAP nie jest wypalany na wysokich obrotach. To komputer steruje wypalaniem na podstawie danych z czujników. W przypadku sygnału o konieczności wypalania zwiększana jest dawka paliwa i rośnie temperatura pracy układu.
5. Nie wiem czy to ma jakiś sens dopóki nie włącza się tzw. wymuszona regeneracja. Moim zdaniem dopiero wtedy trzeba jechać stałą prędkością (ja stosuję 3000 rpm na drugim biegu przez jakieś 10 minut), bo widoczny jest wzrost temperatury silnika do nawet 95 stopni, a także wzrost spalania nawet o 50%. Proces kończy się, kiedy temperatura pracy wraca do optymalnej (85 stopni).
6. Są magicy, którzy reklamują się, że regenerują filtr i w cudowny sposób usuwają tlenek ceru w czasie 24h. (www.eurovat.info.pl) Koszt takiej usługi to 500 PLN + wysyłka kurierem oraz demontaż FAP-a. Więc nie wiem czy gra jest warta świeczki. Ja bardzo dużo jeżdżę w trybie miejskim i mam już dość nabijania dodatkowych kilometrów specjalnie, żeby wypalić filtr (bo jeśli włączy się wymuszona regeneracja, to nie można teoretycznie wyłączać samochodu, bo filtr się niszczy). A to musiałem ostatnio robić co 500-600 km.
Co do innych metod czyszczenia filtra, to na forum C5 koledzy opisują, że myją po prostu wodą. Ja też tego spróbowałem, ale na moim filtrze akurat nie było praktycznie sadzy. Wypłukało się trochę osadu tlenku ceru i tyle. Niestety nie udało mi się jeszcze przetestować jak to wpłynęło na okres pomiędzy wymuszonymi regeneracjami, gdyż pojawił mi się właśnie magiczny komunikat o niskim poziomie Eolysa... 3 litry płynu w serwisie to 500 PLN plus 80 PLN dolewka. Ale zbiorniczek ma 5 litrów i nie wiadomo ile wejdzie. Także postanowiłem pożegnać się z ekologicznym badziewiem raz na zawsze. Napiszę jak już będzie to załatwione.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 09 Cze 2012, 07:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Akordserwis

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tulce
Posiadane auto: C8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Lip 2012, 23:26
Temat postu:

filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


witam, posiadam Citroena C8, mam za sobą regeneracje filtra FAP, wymiane czujnika przy wlewie paliwa.
Niestety zapala sie kontrolka i następuje utrata mocy. Czy to może być zwiazene z czujnikiem wlewu paliwa?
Czy w C8 z roku 2003 powinny pojawiac sie kumunikaty na monitorze o FAP, lub braku korka wlewu paliwa?
dziekuje za pomoc
Powrót do góry
staggy

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C8, 2.0 HDI (109 KM), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 07:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Jaka kontrolka Ci się zapala? Check engine? Skąd wiesz, że to przez FAP?
Nie słyszałem o takim komunikacie - mam rocznik 2006 i jedyny komunikat jaki miałem dotyczył Eolysa.
Podałeś za mało informacji, żeby cokolwiek stwierdzić. Jak utrata mocy, to pewnie przechodzi w tryb serwisowy, a przyczyn może być wiele.
Powrót do góry
gadu-gadu
Akordserwis

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tulce
Posiadane auto: C8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Lip 2012, 16:03
Temat postu:

filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


dzieki za odpowiedź, ja tylko domyślame sie że to chodzi o czujnik FAP, mechanik mówił mi, że moze to byc tez sterowanie turbiną
Powrót do góry
diablo2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 544
Skąd jesteś (miejscowość/region): Legnica
Posiadane auto: CITROEN C5 II 2005r 2.0 HDI FAP 16V RT3 PL
Piwa: 14/6
Wysłany: Pon 09 Lip 2012, 22:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Panowie ten nieszczęsny płyn czyli dodatek do paliwa Eolys podnosi temperaturę spalania , żeby własnie wypalić tę sadzę i inne związki a sam Fap wyłapuje resztę po spaleniu i nie dać się naciągaczom co proponują wymianę FAP'a są filmiki na yuotube jak się samemu regeneruje FAP karcherem lub zwykłym wężem z wodą pod ciśnieniem Twisted Evil .
Nie wiem tylko czy można ,,oszukać" komputer w sprawie dodatku bo z tego co pisali na innym forum a może i tutaj Lexia rozwiązują sprawę bo sama dolewka płynu sprawy z kompem nie rozwiąże - sprawę Fap można w kompie oszukać ale ile w tym prawdy to nie wiem - ten trudny temat jeszcze przede mną Twisted Evil - oby jak najpóźniej
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
Akordserwis

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tulce
Posiadane auto: C8
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 09:59
Temat postu:

filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


ile może kosztować usunięcie na stałe filtra FAP?
Powrót do góry
diablo2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 544
Skąd jesteś (miejscowość/region): Legnica
Posiadane auto: CITROEN C5 II 2005r 2.0 HDI FAP 16V RT3 PL
Piwa: 14/6
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 20:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Usunąć sam możesz tylko musisz znaleźć informatyka z kompem , który ,,oszuka '' komputer w samochodzie , że masz cały czas sprawny FAP i pełny zbiorniczek z dodatkiem do paliwa Twisted Evil dość kosztowne
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
s_n_a_k_e_

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Włocławek
Posiadane auto: Citroen C8, 2003
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 23:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Witam, dziś godzinka czasu i FAP wyjęty z mojej cytrynki i umyty i włożony. Pokazywał mi się komunikat UNBLOCK FILTER DIESEL później Anty... itd nazwa trudniejsza do napisania hihi. Po rozebraniu praktycznie 1/5 tego filtra tych krateczek tylko miała jakieś słabe przejście. Po umyciu kercherem delikatnie z ludwikiem syfu było, że szok po umyciu 100% lepiej wkręca się na obroty no i komunikatu brak oczywiście okazało się ze mam lekką nieszczelność na spawie też została załatana gdyż odczyt do fapa był zaniżony ciśnienie mniejsze czy jak to tam sobie oblicza.

Potrzebny kanał na godzinke czasu i FAPa można sobie samemu wyczyścić. Nic trudnego filmik na YouTube, który ktoś z forum mi podesłał pomógł w 100%.
Powrót do góry
diablo2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 544
Skąd jesteś (miejscowość/region): Legnica
Posiadane auto: CITROEN C5 II 2005r 2.0 HDI FAP 16V RT3 PL
Piwa: 14/6
Wysłany: Pią 13 Lip 2012, 21:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


I to się nazywa poradnik - sprawdzone na własnej skórze eeeeee Cytrynce Twisted Evil
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
TAIF

Junior admin


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 5545
Skąd jesteś (miejscowość/region): PolskaPółnocnaTcz.
Posiadane auto: Audi A6 1.9 TDI / YAMAHA 1.2 i 1.7
Piwa: 134/213
Wysłany: Sro 25 Lip 2012, 11:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


s_n_a_k_e_
Trzeba było ów filmik wrzucić tutaj do wątku Smile Na pewno przyda się innym forumowiczom .
_________________
Regulamin forum dyskusyjnego.










Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Powrót do góry
s_n_a_k_e_

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Włocławek
Posiadane auto: Citroen C8, 2003
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 25 Lip 2012, 22:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) filter czasteczek fap w C8 2.2 hdi


Tak wygląda filtr cząsteczek stałych podobny jest w C8. Poniżej filmik jeżeli nie przelatuje wam woda z jednej strony na drugą to jest nie źle zabity. Czasem warto użyć jakich chemicznych rzeczy na na początku ludwikiem tylko i ciepłą wodą.


Link
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C8 »

Opinie o samochodach Citroen C8 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Citroen

Berlingo

34 500

2009r.

83 550 km

opolskie

Citroen

C5

71 900

2011r.

51 888 km

śląskie

Citroen

C4 Picasso

81 900

2013r.

19 757 km

śląskie

Citroen

Berlingo

38 500

2010r.

111 993 km

małopolskie

Citroen

C5

85 900

2013r.

13 000 km

opolskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System