Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
Witam
Berlingo rok 2001 2.0HDI Multispace. - miesiąc temu sprowadzone z niemiec.
Problem mam z ciśnieniem w zbiorniczku od płynu chłodniczego. Jeśli autko chwile pochodzi to wytwarza się duże
ciśnienie i jak odkręcę korek od zbiornika to od razu wywala mi płyn chłodniczy przez korek i rurkę przelewową.
Czarny wąż który idzie z silnika do chłodnicy jest twardy.
Tydzień temu był wymieniany rozrząd, olej , filtr oleju,filtr paliwa, pompa wody.
Przed wymianą też było ciśnienie w zbiorniczku. Nie jestem jeszcze w stanie sprawdzić czy pobiera płyn chłodniczy, gdyż przejechałem mało kilometrów ok 150km po wymianie tego wszystkiego.
Na bagnecie narazie nie widać tzw. mleka. tylko widać olej.
Czy w takim przypadku jest do wymiany :
uszczelka pod głowicą ?
czy też trzeba szlifować głowicę ?
czy trzeba rozbierać rozrząd ?
czy jeszcze coś innego?
czy sam dam rade sobie to wymienić czy musze jechać do warsztatu samochodowego ?
Re: Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
pr24 napisał:
Witam
Berlingo rok 2001 2.0HDI Multispace. - miesiąc temu sprowadzone z niemiec.
Problem mam z ciśnieniem w zbiorniczku od płynu chłodniczego. Jeśli autko chwile pochodzi to wytwarza się duże
ciśnienie i jak odkręcę korek od zbiornika to od razu wywala mi płyn chłodniczy przez korek i rurkę przelewową.
Czarny wąż który idzie z silnika do chłodnicy jest twardy.
Tydzień temu był wymieniany rozrząd, olej , filtr oleju,filtr paliwa, pompa wody.
Przed wymianą też było ciśnienie w zbiorniczku. Nie jestem jeszcze w stanie sprawdzić czy pobiera płyn chłodniczy, gdyż przejechałem mało kilometrów ok 150km po wymianie tego wszystkiego.
Na bagnecie narazie nie widać tzw. mleka. tylko widać olej.
Czy w takim przypadku jest do wymiany :
uszczelka pod głowicą ?
czy też trzeba szlifować głowicę ?
czy trzeba rozbierać rozrząd ?
czy jeszcze coś innego?
czy sam dam rade sobie to wymienić czy musze jechać do warsztatu samochodowego ?
Pozdrawiam
Piotr
uszkodzenie uszczelki pod glowica to rzadkośc w tych autach ale może sie zdarzyc , spróbowalbym kupic nowy korek zbiorniczka ( sa w nim zaworki upuszczające ciśnienie) , jesli okaze sie ze to głowica - sam raczej tego nie zrobisz .
Wracając do ciśnienia w zbiorniczku zawsze bedzie nieduże cisnienie ( układ jest układem ciśnieniowym) można podjechac do serwisu i poprosic o pomiar cisnienia w układze chłodzenia oraz sprawdzic płyn na zawartość spalin koszt bedzie nieduży i potwierdzi lub nie potwierdzi awarie uszczelki
Istnieje także taka możliwośc że układ zostal zle odpowietrzony - trzeba pompowac wężami i upuszczac powietrze dwoma odpowietrznikami ( z przodu i tyłu silnika) - maja takie kapselki jak nakrętki na wentyle koloru niebieskiego i sa od strony skrzyni biegów przed i za blokiem wodnym
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
Byłem jeszcze u kolego co ma taki sam silnik i ten wąż (czarny gruby) łączący silnik z chłodnicą był dużo miększy od tego mojego.
Korek u siebie wymieniałem, ale cóż po czasie pracy silnika i zagrzania go zaczął puszczać parę i z pod niego zaczął wyciekać płyn oraz wyciekał do wężyka przelewowego. Okazało się ze to była podróbka. Teraz zamocowałem oryginał Febiego i zobacze jak on będzie się zachowywał.
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
pr24 napisał:
Byłem jeszcze u kolego co ma taki sam silnik i ten wąż (czarny gruby) łączący silnik z chłodnicą był dużo miększy od tego mojego.
Korek u siebie wymieniałem, ale cóż po czasie pracy silnika i zagrzania go zaczął puszczać parę i z pod niego zaczął wyciekać płyn oraz wyciekał do wężyka przelewowego. Okazało się ze to była podróbka. Teraz zamocowałem oryginał Febiego i zobacze jak on będzie się zachowywał.
sugeruje sprawdzenie czy dobrze zostal odpowietrzony uklad
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
pr24 napisał:
Jacku czy mógłbyś mi napisać krok po kroku jak to mam zrobić.
Może masz rysunki gdzie dokładnie znajdują sie te kapselki ?
zdejmij pokrywe platstykowa ( są w niej po prawej stronie wycięcia na te kapseli - byly przypadki ze po oberwaniu gumowych słupków pokrywy pokrywa potrafiła przetrzec te wentyle - popatrz uważnie - z nakrętką taką jak wentylek koła jesli nie znajdziesz wieczorem postaram się znależć instrukcje ze zdjęciami
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
Witam
Byłem dzisiaj w SERWISIE CITROENA i po sprawdzeniu dostałem taką informacje """""" Niesprawność w układzie chłodzenia. W pierwszej kolejności wymienić uszczelkę pod głowicą + głowica do kontroli """""" . Mam nadzieje ze ta diagnoza jest w 100% trafna. Czy znacie jakąś dobrą firmie co sprawdza szczelność, planuje oraz ustawia zawory w głowicy we Wrocławiu ?
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
Czy wiecie może jaka jest standardowa GRUBOŚĆ montowanej uszczelki pod głowice.
Ja mam na brzegu 4 otworki i wygląda na to ze jest to 1,4 mm, w katalogu w sklepie znalazłem ze jest to 4-ta grubość i jest jeszcze jedna grubość uszczelki 1,5mm.
Czyli wygląda na to ze jeśli sie nie myle to juz ktoś wczesniej grzebał przy tym.
W takim przypadku czy jest sens robienia tej głowicy czy może kupno używanej ?
Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podańsko Posiadane auto: Ford Kuga mk1 2,0 tcdi
Piwa: 1/5
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 13:25
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
Kolego prawdopodobnie ktoś już dawał głowicę do planowania. Czytając twoje opisy stawiam na wymianę uszczelki pod głowicą. Miałem tak samo jak miałem Lagunę.
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
Małe sprostowanie : obecna uszczelka ma 1.45mm a nie jak wcześniej pisałem 1,4mm.
Kolego Dj.simon też byłem takiego zdania jak ty ze ktoś zaglądał juz do tej głowicy. Ale coś mnie natchnełło i zadzwoniłem do 2 serwisów Citroena do Warszawy i do Krakowa i chciałem się dowiedzieć jaka jest oryginalna grubość zakładana przez nich uszczelke pod głowicę i ze mam założoną 1.45mm i w oby dwóch serwisach dowiedziałem sie że : Każdy silnik może mieć inne wymiary uszczelek. Wymiary sa od 1.3 mm do 1,65mm.
I to zależy jak wtedy składali silniki i jakie wyszły im wymiary to takie zakładali uszczelki.
Troszkę dziwne ze te uszczelki nie są jednakowe ale cóż to były słowa SERWISU.
Re: ( Citroen Berlingo ) Ciśnienie w zbiorniczku od płynu chłodniczego 2.0 HDI
po mojemu - popsuty termostat. zacial sie i trzeba go wymienic na nowy.
bylem kiedys w serwisie aby sprawdzili dlaczego silnik gasnie , i po podlaczeniu do komputera stwierdzili ze jest uszczelka pod glowica do wymiany, i glowica do wymiany tez jest i costam jeszcze. za ekspertyze 450zł
a silniczek 25zł i wymiana 2 minuty. juz 2 lata dobrze pracuje.
Stawiam na termostat. a serwisy to wszedzie takie same - niedouczone, aby kase wyciągnąc. pzdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.