Witam ponownie,
Mam do wymiany zarowke xenonowa. Mniej wiecej wiem jak ja wymienic ale pozostaje mi pytanie czy trzeba odlaczac kable od przetwornicy czy wystarczy tylko odlaczyc zarowke? Podobno troche to niebezpieczne ale widze po roznych forach, ze ludzie sami sobie wymieniaja. Nikt sie nie skarzyl, ze dostal po palcach pradem albo nie przezyl
W serwisie wymiana kosztuje 150zl. To troche drogo jak na wyjecie reflektora i wymiane zarowki.
Witam ponownie,
Nie bylo odzewu, nie moglem czekac w nieskonczonosc, wiec postanowilem, z dusza na ramieniu, na wlasne ryzyko wymienic te nieszczesna zarowke.
I sie udalo. Ale po kolei. Dla uscislenia - reflektor prawy (strona pasazera).
Instrukcja obslugi mowi, ze xenony do C8 to zarowki typu D2R. Juz prawie kupilem kiedy jeszcze zapytalem serwis i inny warsztat specjalizujacy sie w Peugeocie i Citroenie o koszt zakupu i/lub wymiany felernej zarowki. Ceny serwisowe wymiany na Slasku to 120-150 zl + koszt zarowki (300 zl), u nieautoryzowanego mechanika w Katowicach: wymiana 63 zl, zarowka - 300 zl. Wlos sie jezy na glowie patrzac na te ceny. Postanowilem wiec zarowke kupic na Allegro (162 zl Osram z transportem). Konsultujac jeszcze moje obawy z serwisem poproszono mnie o nr VIN i na tej podstawie stwierdzili napewno typ zarowki. Okazalo sie, ze ma byc D1S !!!! (I wez tu polegaj na instrukcji!!!). Jak mowilem, kupilem D1S na Allegro i zastanawiajac sie kiedy pojechac warsztatu na wymiane sledzilem rozne fora zwracajac uwage na sposob wymiany zarowki. Po czym dokonalem wizji lokalnej pod maska samochodu w kierunku dostepnego miejsca na te operacje. Nie ma duzo, wiec demontaz reflektora wydawal sie konieczny. Jesli ktos bedzie to robil pierwszy raz konieczne okaze sie male lusterko do wgladu do reflektora i rozeznania ukladu elementow wewnatrz.
Kiedy zarowka przyszla (z Zielonej Gory - polecam sprzedawce) zabralem sie do demontazu lampy. Najpierw demontaz oslon plastikowych nad zderzakiem (pod zamkiem maski) zeby dostac sie do jednej ze srub mocujacych. Druga sruba dostepna bezproblemowo. Ale jest jeszcze gdzies trzecia sruba. Lampa sie poluzowala, ale nie dalo sie jej wyjac. Chyba trzeba by demontowac nadkole ze zderzakiem. Stwierdzilem, ze nie bede sie w to bawil i postanowilem jeszcze raz dokladnie obejrzec z lusterkiem reflektor od wewnatrz bez wyjmowania go i wymienic zarnik na czuja. Okazalo sie, ze nie jest to takie trudne. Wystarczy zluzowac drucik mocujacy zarowke, delikatnie ja wyjac, odczepic przewod elektryczny, podlaczyc nowa zarowke i delikatnie, na wyczucie wsadzic w tej samej pozycji co poprzednia. Oczywiscie nie dotykajac elementow szklanych palcami (ani inna czescia ciala). Aby zminimalizowac ryzyko uszkodzenia nowej (badz co badz drogiej) zarowki zalecam przecwiczyc wkladanie i wyjmowanie do i z reflektora starej zarowki. To daje wprawe i moze oszczedzic koszt ponownego zakupu kolejnej zarowki. I tak to sie odbylo. Bez demontazu lampy, nadkola, zderzaka. Kosztowalo mnie to jakies 50-60 min. czasu lacznie z odkrecaniem/przykrecanie srub, zdejmowaniem/zakladaniem plastikowych oslon pod maska i innymi, niepotrzebnymi, czynnosciami zwiazanymi z wykonywaniem tej wymiany pierwszy raz. Nastepnym razem uwine sie w 10 min. Aha, i chyba jeszcze jedno, podobno b. wazne: zarowka oczywiscie byla zimna (ale o tym nie musze chyba wspominac), przed przystapieniem do wyjmowania zarnika odlaczylem przewod el. wchodzacy do reflektora w jego gornej czesci. Nie wyciagajcie go na sile!!! Z boku ma czerwony element, ktory trzeba wyciagnac i wtedy wtyczka sama wyskoczy.
Po wymianie sprawdzilem jak swieci. Ku mojej uciesze elegancko. Sprawdzilem snop swiatla na drzwiach garazu i okazalo sie, ze jest taki sam jak bylo przy starej zarowce - czyli dobrze. Teraz czekam, zeby wyprobowac te swiatla w trasie na wakacjach.
Wymienilem tylko jedna zarowki, choc zalecana jest wymiana obydwu ze wzgledu na roznice barwy swiatla nowej i uzywanej zarowki. Rzeczywiscie, widze te roznice, ale zostawie to jak jest gdyz:
1. Xenony to dla mnie zlo konieczne. Raz mialem okazje jechac na nich w nocy i nie moge powiedziec, ze roznica miedzy nimi a halogenami byla widoczna. Byc moze zgasla mi wtedy ta felerna zarowka i jechalem na jednej. Pozyjemy zobaczymy.
2. Rzadko jezdze w nocy, szczegolnie latem, wiec roznica w kolorze barwy swiatla nie bedzie nikomu przeszkadzala. I tak po jakims czasie barwy sie ze soba zrownaja z obydwu reflektorow.
I to by bylo tyle w temacie wymiany zarowki.
Jesli cos opisalem nie jasno, to prosze o info - doprecyzuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.