Przy przeglądzie po 90 000 zalecono mi wymianę tylnych tarcz hamulcowych w C-4. Znajomy w rozmowie zdziwił się, że trzeba było wymieniać tarcze (z piastami) - skoro hamowanie na tył to 40 % przy
60 % na przód, a przód miałem w porządku.
Czy rzeczywiście było to niezbędne? Nadmieniam, że auto ma skrzynię autoamtyczną.
To czy jest potrzeba to nie wynika tak tylko z przebiegu, ale z tego w jakim stanie technicznym są.
Tylne tarcze mimo, ze wykonują 40% hamowania to się zużywają, bo własnie przez zmniejszona prace szybciej korodują, a korozja zwiększą tarcie i zużycie klocków i niszczy tarcze. Po za tym tylne mniej hamują, i dla tego sa mniejsze, i cieńsze i mniej wytrzymałe, dlatego przednie mimo większej pracy wytrzymują dłużej.
Tarcze wymienia się z łożyskami, piasty nie trzeba wymieniać, tak było przynajmniej u mnie w C4 1.6 HDI z 2006r
Tylne tarcze mimo, ze wykonują 40% hamowania to się zużywają, bo własnie przez zmniejszona prace szybciej korodują, a korozja zwiększą tarcie i zużycie klocków i niszczy tarcze. Po za tym tylne mniej hamują, i dla tego sa mniejsze, i cieńsze i mniej wytrzymałe, dlatego przednie mimo większej pracy wytrzymują dłużej.
Przy wymianie opon (jakieś 4000 km wcześniej) wspominali mi w serwisie, że mam zużycie 65%.
Więc kazałem teraz wymienić.
>Tarcze wymienia się z łożyskami, piasty nie trzeba wymieniać, tak było >przynajmniej u mnie w C4 1.6 HDI z 2006r
Powiedziali mi w serwisie, że to są zespolone tarcze z piastą (piastotarcze
?). Nie wiem jak to się ma do stanu faktycznego - auto jest z 2007 roku, C-4, 1,6 benzyna (ale to chyba nie ma wpływu ma tarcze?)
Ja wymieniałem same tarcze z łożyskami, może w tym warsztacie nie mieli prasy do wyciskania łożysk? można tez wymienić same tarcze, jak ktoś się uprze. Tylko trzeba by wycisnąć łożysko i ponownie osadzić w nowej tarczy.
Witam,
Kolego to że kazali Ci wymienić tarcze z piastami nie znaczy że były zużyte
w c4 tarcze wymienia się razem z łożyskiem i pierścieniem abs-u tak jest to poprostu technologicznie wymyslone
A jak skomplikowana jest to wymiana w porównaniu do zwyklej tarczy bo tez mam do wymiany i wlasnie okazało się ze mam te z lozyskami 249 mm i nie wiem czy dam rade bez specjalistycznego sprzętu typu prasa czy cos? _________________ WŁASNA LEXIA
Ja bym się podpiął pod temat bo nie chce zakładać nowego wątku, teraz czekam nie ten przykry wydatek wymiany tarcz i klocków z tyłu w mojej cytrynie C4 1.6 16V w hatchbacku. Ktoś mógłby mi powiedzieć jaki system klocków tam występuje? Bo słyszałem ze Boscha lub Lucasa i teraz nie wiem jaki zestaw zamówić, Wielkie dzięki, a jeśli to pomoże VIN - VF7LANFUC74325272. Dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Układ jezdny-układ hamulcowy-układ kierowniczy-zawieszenie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.