Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zambrów Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 17 Maj 2011, 22:07
Temat postu:
TURBO padlo po raz drugi.
W połowie lutego padło mi Turbo w C4GP 1.6HDI automat. Przebieg 77 tys. Oderwał sie cały wirnik z łopatkami. Mechanik załozył mi nowe po regeneracji. No i co. Znowu sie rozleciało, przejechalem 1500 kilometrow. Jeszce nie wiem co sie stało, ale wszystko w srodku klekocze. Jak kupowałem nowe dawali mi 6miesiecy gwarancji.
Mam pytanie jak sie zachowac w stosunku do mechanika - czy mam płacic za robocizne i nowe oleje, bo chyba na turbine jest gwarancja.
Co zrobic, albo co sparawdzic aby znowy sie nie rozpadło.
Moze jest usuniety skutek jakiejs usterki, a nie przyczyna.
Prosze o rady. Pozdrawiam.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 02:22
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
Witam kolego w tych silnikach najczęstszy defekt to awaria turbiny na skutek braku smarowania, które jest utrudnione przez zatykające się rurki doprowadzające olej do turbiny. Rurki zatykaja się na skutek używania niewłaściwych olejów i samej jej średnicy. Odkłada się na ściankach rurek spalony olej i w końcu przepływ oleju jest niewystarczający i dochodzi do rozwalenia turbiny. Łatwo sobie wyobrazić co sie stanie z turbiną bez smarowania. Każda nastepna turbina padnie bez WYMIANY RUREK NA NOWE. _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
Albo zmniejszenie średnicy, albo zatkane sitko. W dolnej śrubie mocującej rurkę do bloku silnika jest sitko, które zatyka się mazia, każdy kumaty warsztat pierwsze co robi to pozbywa się tego sitka.
Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zambrów Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 19 Maj 2011, 17:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
Czy Mobil Super 3000 Xe 5W-30 to dobry olej??? Bo taki ostatnio mi wleli?? Ma on jeszcze takie oznaczenia A3/B3, A3/B3, C3.
Dzieki z góry z rady i podpowiedz.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
Mi tez padła po 200tys i żeby dostać gwarancje 12mies musiałem wymienić smok miski olejowej, płukankę silnika (zmienić olej i filtr zapalić auto na 15min i jeszcze raz zmienić olej z filtrami) i usunąć sitko o którym pisze kolega wyżej.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
i jak kolego bidon ??
Niech zgadnę że reklamacji na turbo nie uznali - powód brak smarowania !!!
Trąba nie mechanik. Powinien wiedzieć co jest z tymi silnikami !!!
Turbo raczej nigdy nie pada samo z siebie - zawsze jest przyczyna !!!
Sitko po pierwsze, wymiana oleju na czas drugie, dobry olej trzecie.
A jak już padnie to silnik do generalnego przeglądu:
ssak oleju - czy nie zapchany
misa olejowa - czy nie ma opiłków
sitko w przewodzie (oraz sam przewód) zasilającym turbo - czy zatkane jak coś to wyp.......ić
ciśnienie oleju - do sprawdzenia
przejrzeć i wyczyścić wszystkie el. dolotu, inecooler - szczególnie jak poszedł olej.
przepłukać silnik - liqui moly flush engine pro series polecany !!!
nowy olej i filtry - TOTAL jak pisze książka albo elf zamiennie, nie jakieś tam castrole syf (castrol to tylko edge - reszta syf)
no i chyba każdy mechanior powinien wiedzieć rzecz najważniejsza - nie dopuścić do sucho startu nowej turbiny !!!
Najlepszy sposób - jedna osoba łapie za wirnik turbo a druga odpala silnik (oczywiście nie łapać za wirnik na odpalonym bo szkoda palców) 2 minuty czekamy gasimy, zakładamy doloty i cieszymy się z nowego turbo !!! .... a jak padnie ponownie silnik out !!!
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
Mnie spotkał podobny problem. Turbina padła przy 80000 km. Zakupiłem turbinę z rozbiórki i też padła. Okazało się, że brak smarowania. Mechanik, który zakładał pierwszą turbinę był moim kolegą, któremu zaufałem. Niestety ta znajomość kosztowała mnie dwie turbiny, wymianę przewodów dolotowych oleju, czyszczenie układu plus oczywiście filtr i nowy olej. Sporo. Mam C4 GP 1.6 HDI FAP manual 2008r. Oczywiście przynajmniej teraz przy sprzedaży (a mam taki zamiar) mam atut, że wymieniałem turbinę. Wymieniałem też oba miechy pneumatyki tylnego zawieszenia, pompę olejową, sprzęgło i rozrusznik. Nowy właściciel będzie miał to z głowy
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz Posiadane auto: C4 GP Exlusive 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Sie 2014, 08:21
Temat postu:
TURBO padlo po raz drugi.
Witam wszystkich.
Przesiadłem się na auto francuskie. Jestem nowym posiadaczem C4 GP od 2 miesięcy. Po kupnie wymieniłem poduchy notabene z przygodami. Zrobiłem nim prawie 3 tys. km. Wszystko było cacy bylismy zadowoleni, najbardziej z zawieszenia i ze swiateł (ksenon z doświetlaniem zakretów).
Ale, rozleciała mi sie turbina. Teraz czekam na odpowiedz z servisu co było przyczyną zepsucia. Powinno się potwierdzić brak smarowania. Czy ktoś może coś jeszcze podpowiedzieć odnośnie wymiany turbiny?
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz Posiadane auto: C4 GP Exlusive 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Sie 2014, 22:55
Temat postu:
TURBO padlo po raz drugi
Dziś w łódzkim servisie Citroena zaproponowano mi regenerowaną turbine
za 1760 zł. Jesli wymiana u nich to koszty w granicach 4 tysi.
Oprócz rurek/przewodów do i z turbiny, smoka pompy oleju wymieniają także pokrywe zaworów. i jeszcze cos z intercoolerem robią
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz Posiadane auto: C4 GP Exlusive 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 00:08
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) TURBO padlo po raz drugi.
Witki ponowne.
Wczoraj odebrałem od mechaniora swoją cytryne po wymianie turbiny.
Po wielu rozmowach z turbiniarzami i handlowcami kupiłem nowe turbo made in Garrett.
Z "grubszych" rzeczy wymieniłem przewody olejowe, pokrywę i smok pompy olejowej.
Sprawdzane i czyszczone bylo- intercooler, przewody powietrza, miska olejowa.
Silnik zalałem Totalem, po przejechaniu tysiąca wymienie ponownie.
Stare części od obsługi turbiny to zgroza. Przewody zamulone, smok pompy i sitko
w 1/4 drożne, w misce gródki i "smalec". Swoją drogą to kształt miski, a szczególnie
korek spustu powyżej jej dna to pomyłka jakaś . Trzeba będzie chyba co którąś wymiane
odkręcić miskę i sprawdzić jej zawartość.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.