Moja Xsara kombi ma zaledwie 2/3 cm pomiędzy kołem a nadkolem, tył mocno siada przy niewielkim obciążeniu, np: 4 koła wystarczą aby opona mocno się chowała w nadkole. czy to normalne? ile powinno podnieść się auto po wymianie amortyzatorów?
Ostatnio zmieniony przez magdaboom dnia Sob 14 Maj 2011, 09:12, w całości zmieniany 2 razy
Po wymianie amortyzatorów niestety nic się nie podniesie .Podnieśc zawieszenie można na belce skrętnej , ale raczej w warunkach wyspecjalizowanego warsztatu. POZDR...
Tego nie wiem, mogę Ci powiedzieć tylko, że byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i okazało się ze amortyzatory są w dobrym stanie, ale za jakieś 30-40k trzeba będzie się pobawić przy belce. Sama wymiana amortyzatorów nic nie da, więc możesz zacząć od tego co ja. Udaj sie na stacje diagnostyczna, niech sprawdza, ale podejrzewam ze bedzie tan sam efekt.
Belka kosztuje kupę kasy wiec ja zaczynam odkladac.
Pozdrawiam:))
Podniesienie auta na belce skrętnej to nie jest bardzo duży koszt, pod warunkiem że nie korzystamy z ASO. Panowie poszukajcie w swoim rejonie dobrego mechanika od francuzów i na pewno koszty napraw będą niższe i do negocjacji. W/g mnie ASO to ostatecznośc POZDR
3 - Podkładamy lewarek pod bęben/tarcze tak aby bęben/tarcza swobodnie na nim leżał
4 - Luzujemy śruby mocujące drążek skrętny – luzujemy śruby po lewej stronie samochodu drążka który znajduje się bliżej tyłu samochodu (drążek który z prawej strony samochodu zamocowany jest do „wahacza/łapy” zawieszenie a z lewej do nadwozia.
5 - Stukamy młotkiem w stronę zewnętrzną w prawy „wahacz/łapę” zawieszenia, który powinien się zacząć lekko wysuwać. Stukamy do momentu aż po lewej stronie wysunie nam się wieloklin – czyli „wahacz/łapa” musi wysunąć się o około 2-3cm.
6 - Gdy wieloklin jest już na zewnątrz, zaznaczamy sobie jeden ząb i punkt obok zęba – jako punkt odniesienia.
7 - Jedna osoba obserwuje wieloklin, a druga osoba podnosi lewarkiem wcześniej podparty bęben/tarczę, do momentu, aż wieloklin przestawi się o 1 ząb
8 - Gdy drążek się już obróci o jeden ząb, wbijamy „wahacz/łapę” z powrotem na swoje miejsce
9 - Skręcamy wcześniej poluzowane śruby
10 - Zabieramy się analogicznie za drugą stronę zawieszenia!
11 - Zakładamy koła, opuszczamy tył samochodu, dokręcamy śruby kół, i cieszymy się tylnym zawieszeniem obniżonym o około 3 – 4 centymetry!!
W praktyce obniżenie tylnego zawieszenia o 1 ząbek jest wystarczającym obniżeniem! Jeżeli jednak chcemy obniżyć tył o dużo więcej! To warto wiedzieć że 1 ząb odpowiada mniej więcej obniżeniu o 3-4 cm! Wartość ta jest zależna od zastosowanych drążków skrętnych!
Warto wiedzieć że:
1 - Przy obniżaniu tylnego zawieszenia musimy liczyć się z tym że drążki skrętne jak i śruby zawieszenia mogą być mocno zapieczone, co znacznie utrudni nam tę operację!
2 - Przy zapieczonych śrubach istnieje możliwość ich ukręcenia – takie śruby musimy wymienić na nowe – najlepiej oryginalne!!
3 - Po obniżeniu tyłu samochodu, może się okazać ze opona będzie ocierała o wewnętrzną stronę nadkoli! Wtedy niezbędny jest montaż dystansów poszerzających, bądź umiejętne wklepanie nadkoli gumowym młotkiem do wnętrza auta.
4 - Gdy obniżymy tył, może się okazać że jazda w 5 osób w samochodzie stanie się niemożliwa! Ponieważ tylne koła będą ocierały o górną część nadkoli!
powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.