Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pon 02 Maj 2011, 23:30
Temat postu:
C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Witajcie,
Jakiś tydzień temu zaczął występować dziwny problem z moim 2.0 HDI Automat BVA6 (2007 r., 38.500 km przebiegu, pierwszy właściciel, regularnie serwisowany ostatnio ok. 2 tygodni temu, olej i filtr wymieniany co rok, itp).
Wygląda to tak, że jadę spokojnie lekko przyspieszając (pedał gazu lekko wciśnięty), obroty powoli rosną, dochodzą w okolice 2000 kiedy to normalnie nastąpiłaby zmiana biegu, a tutaj zamiast zmiany biegu nagle spadają o ~ 200-300 obrotów, następnie znowu rosną do 2000, znowu spadają, i tak albo kilka razy i jakoś idzie dalej, albo cały czas jest w takiej "pętli" i dopiero jeśli dodam trochę gazu i w ten sposób niejako wymuszę wyższe obroty to wtedy zmienia się bieg, i na tym biegu gdy ponownie obroty dojdą w okolice 2000 to sytuacja znów się powtarza.
Nie ma różnicy czy to jest na dwójce zaraz po ruszeniu, czy np. na piątce (przed zmianą na szóstkę) przy jeździe 70 km/h... Cechą wspólną jest to, że to się dzieje zawsze przy takim zakresie obrotów, tj. na krótko przed obrotami 2000 gdy normalnie przy spokojnej jeździe następowała zmiana biegu, a teraz pojawia się ten spadek obrotów i "zapętlenie".
Co ciekawe przy bardziej dynamicznej jeździe, mocniejszym wciśnięciu gazu i szybkim przyspieszaniu, sytuacja nie ma miejsca, auto normalnie przekracza ten zakres obrotów i ciągnie wyżej, przy 2500-3000 zmieniając bieg. Podobnie przy spokojniejszej jeździe z bardzo małym przyspieszeniem (kiedy skrzynia zmienia bieg niżej, tj. np. między 1500-1800 obr.) też nie ma żadnego problemu. TYLKO w tym nieszczęsnym zakresie około 1800-2000 obrotów dzieją się takie cuda. Sęk w tym, że jest to - przynajmniej dla mojego stylu jazdy - bardzo typowy zakres obrotów dla zmiany biegu, więc problem występuje regularnie...
Gdy obroty zbliżają się do tych 2000 to słychać jak rozpędza się turbina, słychać jak rozpędza się silnik, i nagle słychać jak obroty turbiny spadają, silnik na chwilę cichnie, obroty spadają, i tak od nowa. Wskazówka na obrotomierzu też "faluje"...
Zajrzałem pod maskę i jedyne co zwróciło moją uwagę to zabrudzenie olejem pewnego elementu: od filtra powietrza idzie rura, na której zaraz za filtrem powietrza jest przepływomierz. Dalej ta rura idzie w stronę silnika i tam przy silniku w pobliżu szyby się rozgałęzia w dół do turbiny oraz górą do silnika, a na tej górnej części co idzie równolegle do szyby za silnikiem jest wpięty na takim plastikowym zatrzaskowym pierścieniu jakiś kabelek, więc musi tam być jakiś czujnik. I właśnie cały ten plastikowy pierścień jest ubrudzony olejem (zmieszanym z kurzem), aż się świeci. Pozostałe części tej rury i wszystko wokół niej są czyste, tylko ten plastikowy pierścień jest brudny. Ale to jest przewód z powietrzem, więc tam chyba nie powinno być śladów oleju...?
Zauważyłem też że obudowa filtra paliwa (ta przy której jest gruszka) pod plastikową osłoną silnika jest jakby "spocona". Gruszka i rurki wchodzące i wychodzące z filtra są idealnie czyste, tylko sama obudowa filtra jest zabrudzona czymś o konsystencji paliwa zmieszanym z pyłem. Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek z dziwnym zachowaniem samochodu, ale to jest jedyne co zwróciło moją uwagę.. Z tego co wiem filtr paliwa nie był na ostatnim przeglądzie (ani na żadnym poprzednim) wymieniany - od nowości jest cały czas ten sam.
Wracając do dziwnego zachowania się auta i "falowania" obrotów, IDENTYCZNE objawy opisała inna osoba na tym forum przed rokiem:
Niestety, nie napisał już później czy udało mu się problem zlokalizować i rozwiązać....
Czy ktokolwiek ma jakieś pomysły/sugestie co może być powodem opisanego problemu?
P.S. Zazwyczaj jeżdżę bardzo spokojnie, ale parę razy zdarzyło mi się dać mu w p....alnik, także na zupełnie zimnym silniku - mam taki wyjazd z mojej ulicy, że czasem zaraz po wyjeździe z domu muszę mu do deski gaz przycisnąć, żeby dać radę jakoś wcisnąć się, bo przecież w naszym kraju doczekać się żeby ktoś przepuścił to można czekać i tydzień.... Wydaje mi się, że właśnie mu tak na zimnym silniku docisnąłem do 4000 obrotów w dzień poprzedzający ten w którym spostrzegłem problem, ale czy to może mieć związek? Czy to wszystko jest tak delikatne że raz na pół roku dając trochę gazu można coś zepsuć...?
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / Wielkopolska Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI '05
Piwa: 7/0
Wysłany: Czw 05 Maj 2011, 00:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Witaj,
trudno w tym przypadku pomóc na odległość bo przyczyn może być kilka.
Najpierw radziłbym się skupić na wysterowaniu silnika bo raczej tu trzeba szukać przyczyny - to że skrzynia źle zmienia biegi będzie spowodowane złą pracą silnika. Niestety nie jest to często takie proste.
Na pewno w twoim przypadku trzeba sprawdzić:
1. Niektóre serie 2.0 HDI ujawniają pewne skłonności do falowania obrotami co często spowodowane jest nieodpowiednia pracą jednego z zaworów podciśnienia. Powodem może tu być uszkodzenie bądź złe ułożenie przewodów. Często pomaga zmiana ułożenia odpowietrznika górnego elektrozaworu poprzez przełożenie go z dolnej na górną pozycję.
2. Wydatkowanie zaworu recyrkulacji spalin. Może się zdarzyć że nie wykazuje bezpośredniego błędu ale podając złe wartości wpływa negatywnie na wysterowanie silnika.
3. Dobrze było by wykonać odczyt wszystkich parametrów podczas jazdy być może wtedy można by ustalić co powoduję tą anomalię.
Możesz też spróbować tak "łopatologicznie" czy jak przytrzymasz silnik w tych obrotach (skrzynia w neutralu) to czy będzie występować to falowanie silnika i jak zachowuję się przy delikatnym podnoszeniu go do tych obrotów.
Osobiście myślę że będzie to jeden z tych dwóch problemów ale jak się nie ma auta przed sobą to jest to trochę takie wróżenie choć są to najczęstsze przypadki odnoszące się do tego co opisałeś. Powodzenia i mam nadzieję że choć trochę pomogłem.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Nie 03 Lip 2011, 16:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Przede wszystkim serdecznie dziękuję za wskazówki i przepraszam że od powiadam tak późno.
Z problemem niestety walczę dalej, ale w przyszłym tygodniu wybieram się do mechanika (miłośnika i specjalisty od cytryn) więc może coś znajdziemy.
W międzyczasie sytuacja pogorszyła się o tyle, że o ile wcześniej zjawisko występowało raz na jakiś czas (przez co trudno było go zademonstrować mechanikowi) to teraz jest to problem w miarę stały. Prawie zawsze w zakresie obrotów ok. 1600-2000 (a w większości 1800-2000) następuje takie zapętlenie jakby sam dodawał i odejmował sobie gazu. Żeby wyjść z tej pętli trzeba albo odpuścić albo docisnąć pedał gazu - wtedy normalnie przekracza te obroty, zmienia bieg i jest OK. Jeśli natomiast nadal będę trzymał gaz w tej samej pozycji, to obroty będą tak falować w nieskończoność, aż telepie autem...
Poza tym auto ma normalną moc, jak się depnie to bardzo dobrze przyspiesza itp.
Zauważyłem też w międzyczasie dwie rzeczy:
- po odpięciu kabelka od przepływomierza falowanie obrotów ustaje, po jego ponownym podłączeniu wraca. To chyba więc potwierdza Twoją diagnozę, że problemu trzeba szukać gdzieś w systemie powietrze/spaliny...
- gdy dodam gazu i odpuszczę, słychać (przy otwartej masce) takie "pssssssst" jakby gdzieś spuszczany był nadmiar ciśnienia. Czy to normalne zjawisko (upuszczenie nadmiaru ciśnienia przez jakiś zawór) czy jest to efekt jakiejś nieszczelności na przewodach powietrznych?
Lexia pokazuje normalną pracę przepływomierza i EGR - wartości zmierzone są prawie takie same jak wartości zadane...
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Nie 03 Lip 2011, 23:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Colin555 napisał:
odepnij EGR i się przejedź autem
Sorry za pytanie dyletanta, ale gdzie konkretnie w tym silniku go znaleźć i co konkretnie odpiąć? Jest gdzieś może w sieci jakieś zdjęcie / przewodnik dla początkujących?
Czytałem sporo (także konkretnie w takich samych przypadkach jak mój) o zaślepieniu EGR (i że to usuwało problem, tzn. "falowanie" natychmiast ustępowało), ale w tym temacie osobiście jeszcze nigdy nic nie robiłem, więc szczerze powiem, że nawet nie wiem gdzie EGR znaleźć i co z niego wypiąć, ewentualnie zaślepić....
No i jeszcze pytanie, jak długo z odłączonym EGR można jeździć? Jeśli dobrze rozumuję, to wtedy wszystkie spaliny idą "na wydech" więc może to uszkodzić katalizator lub zapchać FAP-a?
Po odłączeniu przepływomierza przez pierwsze dwie jazdy wszystko było idealnie i bez żadnego błędu, a potem nagle przy trzeciej jeździe wyskoczył "Depollution fault" (i zapaliła się kontrolka Check engine) a silnik zaczął dziwnie pracować, więc podłączyłem go z powrotem. Błędy zostały później wykasowane Check engine zgasło, ale oczywiście zaczęło się od nowa falowanie...
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / Wielkopolska Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI '05
Piwa: 7/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 00:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
To co opisujesz coraz pewniej mi wygląda na błędna prace EGR - silnik dostaje za dużą dawkę spalin ponownie do kolektora ssącego i występuje dławienie. EGR - pracuje właśnie w tym zakresie co opisujesz, później silnik dostaje już tylko czyste powietrze. To że na Lexi nie pokazuje błędu to jeszcze nie świadczy o tym że tak jest w tym przypadku sterownik nie tak szybko zapisze anomalia w pracy zaworu. Niektórych wręcz nie jest w stanie sprawdzić.
Tak jak kolega wcześniej pisał najlepiej jest się pozbyć tego "wynalazku" w kierunku ochrony środowiska Moim zdaniem tylko same pozytywy z tego wynikają chyba że jesteś fanem teorii spiskowych co2 i innych bzdur ekologicznych Wtedy pozostaje zakup nowego.
Polecam trochę lektury na temat działania takich zaworów recyrkulacji spalin a szybko dowiesz się jak ekologicznie naiwnie to urządzenie działa.
Sposób jest banalne prosty. Przygotuj sobie odpowiednich rozmiarów kawałek blachy (najlepiej kwasoodpornej) i zamontuj w miejscu uszczelki przy EGR - nr 15 na rysunku. Wystarczy odkręcić 2 śruby, 15 min pracy i po sprawie.
Ostatnio zmieniony przez mumix dnia Wto 12 Lip 2011, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 07:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Witam Kolegę,
i serdecznie dziękuję za pomoc w moich problemach!
Fanatykiem redukcji emisji CO2 zdecydowanie nie jestem Jeśli jedna erupcja niewielkiego wulkanu na Islandii uwalnia w ciągu doby więcej CO2 niż wszystkie pojazdy spalinowe w Polsce od I wojny światowej, to mój EGR z pewnością tego bilansu nie zaburzy Może niech najpierw TEPCO i IAEA wynajdą jakieś EGR-y do recyrkulacji emisji radioaktywnych w Fukushimie i Fort Calhoon, a wtedy ekologia NAPRAWDĘ na tym zyska...
Wracając do tematu, dziś biorę się za zaślepienie EGR-a i sprawdzenie czy eliminuje to problem falowania. Po przedwczorajszym odłączeniu przepływomierza (zacząłem od niego bo jest "pod ręką") jestem w zasadzie przekonany, że załatwi to sprawę, bo o ile się nie mylę, przy utracie kontaktu z przepływomierzem ECU silnika przyjmuje jakąś stałą "domyślną" wartość przepływającego powietrza i stosownie do niej ustawia również EGR na pewien stały "domyślny" kąt otwarcia. To zapewne wyeliminowało jego niepoprawną pracę...
No i dodatkowo utwierdza mnie w tym przekonaniu podana przez Ciebie informacja (o czym nie wiedziałem) że EGR pracuje właśnie w tym nieszczęsnym zakresie obrotów...
Powtórzę tylko dręczące mnie pytanie: czy z odłączonym EGR-em można normalnie jeździć (miesiącami...latami, a nie tylko do testów)? Tzn. czy nie szkodzi to katalizatorowi lub FAP-owi? Jeśli dobrze rozumuję to wtedy "więcej" spalin idzie bezpośrednio do układu wydechowego, czy więc nie spowoduje to zapchania katalizatora lub FAPa? Nie mam problemu z odłączeniem EGR, ale jeśli zaoszczędzenie na zakupie nowego EGRa miałoby dać w efekcie wydatek na katalizator czy regenerację FAPa to chyba lepiej byłoby jednak zainwestować w nowy EGR na Allegro z jakiegoś w miarę niskoprzebiegowego rozbitka...
No i czy odłączenie EGRa nie będzie wywalać "Depollution fault" i Check Engine?
Jeszcze raz dziękuję za Twoją pomoc! Ostatnio byłem ciężko załamany problemami z moją ulubioną Cytryną (od 12 lat jeżdżę Citroenami, więc mam do nich stosunek osobisty ), ale widzę, że można je powoli i spokojnie porozwiązywać, więc może znów będzie dobrze...
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / Wielkopolska Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI '05
Piwa: 7/0
Wysłany: Sro 06 Lip 2011, 11:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Colin555 napisał:
nie można jezdzic na odpietym dlugo
tryb awaryjny i kontrolka na desce, z fapem również problemy
Mam wrażenie że mówisz o odpięciu kabli sterowania zaworem.
W przypadku zaślepienia nie występują żadne błędy ani problemy w pracy jednostki napędowej, a wręcz przeciwnie.
EGR został wymyślony po to by auta mogły spełniać odpowiednie nowe wyśrubowane normy spalin, pracuje on tylko i wyłącznie w dolnym zakresie pracy silnika i tylko gdy jednostka nie jest obciążona.
Podczas wszystkich pozostałych zakresach zawór pozostaje zamknięty.
Teraz pewnie wszyscy powiedzą że w takim razie będzie problem z FAP wiec uspokajam że absolutnie nie.
Wypalanie FAP następuje poprzez dodanie dodatku wspomagającego podniesienie temperatury spalin - wówczas zawór recyrkulacji musi pozostać zamknięty gdyż spowodował by dokładnie odwrotny efekt poprzez zubożenie mieszanki w tlen.
Więc zaślepienie EGRa nie ma żadnych skutków ubocznych w autach z FAP jak i bez, a nawet podnosi wydajność pacy jednostki.
Odwrotny za to efekt będzie gdy mamy uszkodzony EGR i zblokowany na otwarciu co będzie powodowało problemy w wypalaniu FAP i małą sprawność pracy silnika.
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Witam Szanownych Forumowiczów.
Czy Koledze, który założył ten temat udało się pozbyć problemu falowania obrotów?
Pytam, gdyż jestem ciekawy rozwiązania, ponieważ mam identyczny problem i też zaczął się w tym samym czasie co koledze w takim samym samochodzie.
Początkowo nie było co jechać do serwisu gdyż problem pojawiał się sporadycznie i ciężko by było wyjaśnić serwisowi o co mi chodzi.
Później problem się nasilił lecz też występował tylko czasami. Dodatkowo skrzynia biegów nie równo i większymi szarpnięciami zmieniała biegi, a jak jechałem poza miastem ze stałą prędkością na najwyższym biegu i zdejmowałem nogę z gazu (przed wolniej jadącym samochodem) a następnie przyspieszałem to czułem dość mocne, nieprzyjemne szarpnięcia.
Początkowo pomogło odłączenie akumulatora na kilka minut. Przez ok 20 dni samochód chodził jak powinien. Lecz później znów się zaczęło. Teraz restart elektroniki nie pomaga.
Jeżeli chodzi o zabrudzenie olejem tego elementu pod maską to u mniej jest tak samo, lecz skoro jest ten sam problem to nie wiem czy to jest jego objaw.
Jutro chcę jechać do autoryzowanego serwisu lecz bardzo niechętnie to robię gdyż zapewne zalecą wymianę połowy samochodu.
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
oczywiście ze nie masz racji
działanie egr jest śledzone przez przepływomierz i każda odchyłka przepływu masy powietrza inna niż założona w mapie wtrysku (czyli np zaślepienie egr gdy sterownik go wymaga) powoduje zastosowanie odpowiedniej strategii sterowania oraz zakaz lub czesciowe wypalanie FAPa.
Usterka wystepująca notorycznie prowadzi do ograniczenia osiągów silnika i spadku mocy(kwestia bezpieczeństwa) oraz CAŁKOWITY ZAKAZ REGENERACJI FAPA
bład nie musi być dla ciebie sygnalizowany na zegarach
Jak sie nie znasz to po co sie wypowiadasz i wprowadzasz chaos?
zresztą reszte Twojej wiadomości również moża zanegować,
jak choćby pracę egr tylko na wolnych obrotach
obejrzyj sobie mapke dla tego motoru O KTÓRYM MOWA W TEMACIE i wydedukuj kiedy sterownik może zażądać otwarcia EGR
Oby wiecej takich rad na forum a roboty mi nie zabraknie
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 07 Lip 2011, 01:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
rlech napisał:
Witam Szanownych Forumowiczów.
Czy Koledze, który założył ten temat udało się pozbyć problemu falowania obrotów?
Pytam, gdyż jestem ciekawy rozwiązania, ponieważ mam identyczny problem i też zaczął się w tym samym czasie co koledze w takim samym samochodzie.
Początkowo nie było co jechać do serwisu gdyż problem pojawiał się sporadycznie i ciężko by było wyjaśnić serwisowi o co mi chodzi.
Później problem się nasilił lecz też występował tylko czasami. Dodatkowo skrzynia biegów nie równo i większymi szarpnięciami zmieniała biegi, a jak jechałem poza miastem ze stałą prędkością na najwyższym biegu i zdejmowałem nogę z gazu (przed wolniej jadącym samochodem) a następnie przyspieszałem to czułem dość mocne, nieprzyjemne szarpnięcia.
Początkowo pomogło odłączenie akumulatora na kilka minut. Przez ok 20 dni samochód chodził jak powinien. Lecz później znów się zaczęło. Teraz restart elektroniki nie pomaga.
Jeżeli chodzi o zabrudzenie olejem tego elementu pod maską to u mniej jest tak samo, lecz skoro jest ten sam problem to nie wiem czy to jest jego objaw.
Witam Kolegów,
Niestety, problemu się nie pozbyłem, WRĘCZ PRZECIWNIE, jest CORAZ GORZEJ, dosłownie z kilometra na kilometr. Z braku czasu z mechanikiem będę się mógł spotkać dopiero pod koniec tygodnia lub w poniedziałek. Próby umówienia się z ASO skończyły się wyznaczeniem terminu za prawie.... dwa tygodnie. Szkoda komentować....
Co do samego problemu, niestety, przez ostatnie kilka dni BARDZO SIĘ NASILIŁ. Dokładnie tak jak w Twoim przypadku, początkowo występował sporadycznie i dość delikatnie, tak że trudno go było zaprezentować mechanikowi.
W ostatnich kilku dniach (w tym dzisiaj) musiałem zrobić dwie trasy po ok. 250 km i niestety doszło już do tego, że po prostu NIE DA SIĘ NORMALNIE JEŹDZIĆ. W przedziale 1600-2000 (a szczególnie 1800-2000) obrotów szarpie już tak (i teraz już ZA KAŻDYM RAZEM), że całym samochodem buja, i to np. przy 90 km/h, co zdecydowanie poczucia bezpieczeństwa nie zapewnia, o komforcie nie wspominając. Żona myślała początkowo że sobie żarty robię szybko dodając i odejmując wielokrotnie gazu... Jeśli chcę przyspieszyć (np. wyprzedzić) to muszę to robić bardzo dynamicznie żeby jak najszybciej silnik przeskoczył ponad ten feralny zakres obrotów bo inaczej przy łagodnym przyspieszaniu zaczyna się falowanie (i spowodowane nim szarpnięcia i utrata mocy) i po prostu strach wykonywać jakiekolwiek manewry. Szarpanie skrzyni też występuje, ale to najprawdopodobniej z tego samego powodu (tj. przez silnik), a nie przez samą skrzynię, bo np. po przełączeniu w tryb "Sport" biegi wchodzą płynnie, gdyż wtedy skrzynia zmienia je na innym zakresie obrotów, na którym nie występuje problem z falowaniem. Podobnie w trybie sekwencyjnym - jeśli zmieniam bieg w okolicach 2000 obr. to nakłada się to na problem falowania obrotów, ale jeśli przeciągnę wyżej np. do 3000 obr. to bieg się zmienia płynnie. Tak więc skrzynia biegów raczej nie jest powodem problemu, tylko jego konsekwencją.
Wygląda więc na to, że objawy mamy identyczne, a na ile zdążyłem poszukać w sieci to jest znacznie więcej ludzi z identycznym problemem, i wszyscy z tym samym silnikiem, więc sytuacja zaczyna wyglądać nieciekawie.
Nie miałem jeszcze czasu by samodzielnie odłączyć EGR i zobaczyć czy problem znika, ale zaczyna mnie niepokoić to, że wszystkie tego typu problemy które znalazłem w sieci występują z silnikiem 2.0 HDI 138, zarówno w Citroenach jak i Peugeotach. Przecież inne silniki też mają takie same systemy zasilania powietrzem i recyrkulacji spalin oraz zawór EGR, nie tylko diesle ale i benzynowe, a ten problem opisywany jest w sieci WYŁĄCZNIE przez posiadaczy samochodów z takim silnikiem jak nasz.
Wygląda więc na to, że coś jest schrzanione konstrukcyjnie w tym konkretnym silniku. Nie wiem czy zawór EGR jest inny w tym silniku niż w pozostałych, raczej chyba nie.... Ale może coś jest z przewodami powietrznymi czy spalinowymi, może gdzieś jest słaby punkt i pojawia się nieszczelność, albo się zapychają, albo jeszcze coś innego.... Cholera wie, nie ma co gdybać. Bez mechanika się nie obejdzie, bo jeździć normalnie już się nie da.
W każdym razie, w odróżnieniu od innych, którzy opisywali ten problem i prosili o pomoc ale gdy go już rozwiązali to się więcej nie odezwali, ja obiecuję, że natychmiast po wizycie u mechanika, jeśli tylko uda się coś ustalić, natychmiast dam znać tu na forum o co chodzi i co trzeba zrobić. A jeżeli Kolega będzie w serwisie szybciej niż ja i uda mu się znaleźć rozwiązanie, to również proszę o informację.... Pomagajmy sobie wzajemnie bo ASO Citroen co najwyżej zaproponuje nam wymianę części za 3000 zł, a potem się okaże że i tak nie pomogło...
P.S. Jedną interesującą rzeczą którą zauważyłem jest, że przez pierwsze kilka minut jazdy gdy wszystko jest jeszcze zimne problem wydaje się nie występować. Dopiero gdy silnik się rozgrzeje, tj. po paru minutach jazdy, zaczyna się falowanie, i następnie występuje coraz intensywniej.
Cytat:
Jeżeli chodzi o zabrudzenie olejem tego elementu pod maską to u mniej jest tak samo, lecz skoro jest ten sam problem to nie wiem czy to jest jego objaw.
To najprawdopodobiej nie jest olej tylko SADZE / SPALINY. Nie mam jednak pojęcia skąd w tym miejscu (na przewodzie powietrznym) biorą się sadze.... Musiałyby się skądś cofać... Parę tygodni temu wyczyściłem to miejsce szmatką do czysta, ale już widać osadzanie się tej sadzy od nowa, na razie o wiele mniej niż było poprzenio, ale jest....
Postaram się zaraz zrobić jakieś zdjęcie tego miejsca i wrzucę na forum - może ktoś z bardziej doświadczonych Kolegów będzie mógł nam wyjaśnić czy w tym miejscu mają prawo osadzać się na zewnątrz przewodu powietrznego spaliny...
----
Ach, i jeszcze jedno. Na jednym z angielskich forów znalazłem informację, że jakiś człowiek jechał do Citroena na wgranie nowego oprogramowania kalkulatora skrzyni biegów AM6 i silnika, właśnie mające zapobiegać falowaniu obrotów. Post był z pierwszego kwartału tego roku. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że problem jest znany Citroenowi i że rzeczywiście pojawiło się oprogramowanie poprawiające ten problem. Niestety, w lokalnym ASO te *BARANY* nie chcą sprawdzić czy w Internecie na serwerze Citroena jest nowe oprogramowanie - próby przymuszenia ich skończyły się tym, że sprawdzili wyłącznie lokalnie (na dysku) i odpowiedzieli że nie ma, co nie musi wcale oznaczać, że naprawdę nie ma, bo cholera wie jaką mają zainstalowaną wersję Lexii i kiedy robili aktualizację...
Może więc Kolega ma w swojej okolicy bardziej rozgarnięty autoryzowany serwis i mógłby poprosić ich o sprawdzenie czy nie jest dostępne nowe oprogramowanie skrzyni i silnika? To które ja mam w moim samochodzie pochodzi ze stycznia 2007 i nigdy nie było aktualizowane, bo licznik wygrywania oprogramowania wyświetlany w Lexii pokazuje "1", a więc fabryczne. Wiem, że oprogramowanie ECU skrzyni biegów mam w wersji "003", wersji oprogramowania ECU silnika niestety nie pamiętam.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 07 Lip 2011, 04:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Dwa pytania do Kolegów znających temat -- z góry dziękuję za odpowiedź...
1) Czy po 2000 km przebiegu od wymiany olej w silniku diesla może już być czarny? W kwietniu robiłem przegląd i wymieniałem olej, od tej pory przejechałem nieco ponad 2000 km, a olej na bagnecie jest może nie jak smoła, ale już zupełnie nieprzejrzysty, prawie czarny.... Kierowałem się zaufaniem do ASO więc nie obserwowałem dokładnie całego przeglądu - może nie wymienili a tylko uzupełnili poziom...?
Na marginesie dodam, że moje problemy z falowaniem obrotów zaczęły się NA DRUGI DZIEŃ PO PRZEGLĄDZIE w ASO. Nigdy przedtem ten problem nie występował, a na przegląd jechałem sprawnym i świetnie jeżdżącym samochodem, oprócz opisywanego w innym wątku odgłosu wrzucania 6. biegu przez automat (ale bez żadnego szarpania czy ślizgania). Na drugi dzień zaczęły się problemy...
2) Czy mogę prosić o informację co to jest na zdjęciu poniżej? Najpierw jest wlot powietrza, filtr, przepływomierz, później rura się rozgałęzia na dwie i ta górna idzie równolegle do szyby za silnikiem na górze do silnika, a dolna idzie gdzieś w dół, chyba do turbiny. Na tej GÓRNEJ właśnie jest ten pierścień widoczny na zdjęciu, a na nim jest jakiś czujnik (jaki?). To właśnie ten element z czasem pokrywa się jakimiś sadzami lub innym świństwem. Na zdjęciu jest dość czysty bo ostatnio go wycierałem (był czarny jak smoła, włącznie z tą srebrną zapinką), ale znów zaczyna być brudny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.