Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Pon 01 Sie 2011, 16:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Nie tyle olali, ale nie będę teraz silnika remontował ani po serwisach jeździł. Puki co u mnie te objawy nie są aż tak dokuczliwe. Po prostu zmieniłem styl wciskania gazu i nie ma problemu. Sęk w tym, że jadąc automatem często używamy pedału gazu tak jak w manualnej skrzyni. Ja po prostu wciskam gaz powyżej 2000 rpm i jak trzeba to odpuszczam, staram się nie trzymać obrotów poniżej 2000.
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 02 Sie 2011, 01:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


procik napisał:
Nie tyle olali, ale nie będę teraz silnika remontował ani po serwisach jeździł. Puki co u mnie te objawy nie są aż tak dokuczliwe. Po prostu zmieniłem styl wciskania gazu i nie ma problemu. Sęk w tym, że jadąc automatem często używamy pedału gazu tak jak w manualnej skrzyni. Ja po prostu wciskam gaz powyżej 2000 rpm i jak trzeba to odpuszczam, staram się nie trzymać obrotów poniżej 2000.


Sęk w tym, że jeżeli jest to rzeczywiście problem z konwerterem (czy zaworem sterującym jego pracą) to jeżdżenie w ten sposób - nawet jeśli wydaje się to w miarę mało dokuczliwe - może mieć kiepskie skutki. W parę miesięcy czy pół roku wytrą się okładziny cierne elementów konwertera jeśli zamiast w "lock-up'ie" będzie cały czas w stanie kontrolowanego poślizgu i taki będzie finał odpuszczenia sprawy. Z kieszeni odparuje z 5000 czy 8000 PLN i wtedy będzie żal, że człowiek nie zdiagnozował i nie usunął problemu jak jeszcze był na to czas.

Jeden źle funkcjonujący element potrafi w konsekwencji zepsuć/zużyć prędzej czy później wszystkie inne, które od niego zależą.
Powrót do góry
rlech

Czytelnik



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Sie 2011, 10:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Ja też na tę chwilę robię to co Kolega procik, lecz problem całkowicie nie zniknął i pojawia się sporadycznie. U mnie dodatkowo po dłuższym czasie takiej jazdy pojawia się efekt "rozsynchronizowania" się silnika i skrzyni, co objawia się większym szarpaniem przy zmianie biegów oraz szarpaniem w momencie gdy jadąc z większą prędkością trochę odpuszczę gaz i znów dodam (bez zmiany biegu). Jak na razie pomaga odłączenie akumulatora na chwilę przy zimnym silniku, czyli zrestartowanie komputera. Silnik i skrzynia pracują wtedy płynniej (tak jak powinny), lecz po kilku dniach problem niestety wraca i się nasila.

Aktualnie staram się wyczuć moment pojawiania się problemu i doprowadzić do sytuacji kiedy będę mógł go wywołać w dowolnej chwili. Nie mam swobodnego dostępu do Lexii i chodzi o to aby jechać do jakiegoś mechanika i móc mu ten problem zademonstrować a nie ściemniać że czasami występuje a czasami nie.

Szkoda byłoby mi wyrzucać 5000, ale z drugiej strony cieszyłbym się gdybym wiedział co powoduje ten problem i co należy wymienić aby się go pozbyć.
Powrót do góry
alen59

Debiutant



Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: OPEL VB 2.0 Y20 dth / C4 2.0 HDI 136 HP Esclusive
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 07 Sie 2011, 10:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


no to w moim manualu mam podobnie. C4 2.0 HDI rocznik 2005 manualna skrzynia 6-o biegowa. Sadząc po vin "TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP) FILTR PRZECIWPYŁOWY " mam FAP. Objawy jak wszystkie inne opisywane 1600 2000 "dławi" się. Po konsultacji telefonicznej być może to egr. Chciałem go zaślepić " na śrubkę" ale trochę się boję tego.
Planowałem odłączyć wężyk od egr zamknąć go śrubą, ale nie wiem co zrobić z drugim końcem. Dziś polece przelatać auto na autostradzie i dam znać później czy cos pomoglo.
BTW gdzie znajde filtr powietrza?
Pozdrawiam.

przejazd autostrada ze stalą prędkością nie pomógł. Być może jutro uda się umowić do mechanika
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 09 Sie 2011, 04:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


rlech napisał:
U mnie dodatkowo po dłuższym czasie takiej jazdy pojawia się efekt "rozsynchronizowania" się silnika i skrzyni, co objawia się większym szarpaniem przy zmianie biegów.

U mnie też.

rlech napisał:
Aktualnie staram się wyczuć moment pojawiania się problemu i doprowadzić do sytuacji kiedy będę mógł go wywołać w dowolnej chwili. Nie mam swobodnego dostępu do Lexii i chodzi o to aby jechać do jakiegoś mechanika i móc mu ten problem zademonstrować a nie ściemniać że czasami występuje a czasami nie.


Wystarczy w serwisie powiedzieć, żeby sprawdzili zachowanie elektrozaworu sterującego pracą konwertera (TCC). Przy spokojnej jeździe od biegu 3 wzwyż (a na biegu 6. praktycznie cały czas) powinien otrzymywać prąd 1 A (1000 mA) i przełączać konwerter w tryb zblokowany (lock-up). Jeśli u Ciebie elektrozawór TCC nigdy nie uzyskuje prądu 1 Amper a jedynie 400-500 mA to konwerter działa cały czas w trybie "kontrolowanego poślizgu" i masz dokładnie taki sam problem jak u mnie.

Za pomocą Lexii można dokładnie sprawdzić prąd sterujący i zmierzony elektrozawodu sterowania konwertera. Można też sprawdzić poślizg konwertera (a także porównać obroty silnika i obroty wejściowe skrzyni) - w trybie zblokowanym (lockup) obroty silnika i skrzyni powinny być takie same (bo powinny być fizycznie połączone przy zablokowanym konwerterze), a więc poślizg powinien wynosić zero. Więc nie trzeba koniecznie wywoływać tego efektu - wystarczy żeby w ASO mechanik podpiął Lexię, przejechał się trochę na szóstce i sprawdził czy elektrozawór otrzymuje właściwy prąd i czy następuje blokada konwertera. Lexia to pokazuje idealnie.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 09 Sie 2011, 04:06
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 09 Sie 2011, 04:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


alen59 napisał:
BTW gdzie znajde filtr powietrza?

Czarna platikowa prostokątna puszka zaraz przy akumulatorze, po jego lewej stronie, na rurze dolotowej powietrza, przed samym przepływomierzem. Jak stoisz przy otwartej masce to masz go zaraz przed prawą ręką. Obudowa jest zamknięta na 4 duże śruby.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
alen59

Debiutant



Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: OPEL VB 2.0 Y20 dth / C4 2.0 HDI 136 HP Esclusive
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 11 Sie 2011, 00:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Dziekuję Smile

Jutro lexia prawdę mi powie, wtryski a może egr a moze nic z tych rzeczy...aż boję się pomyśleć..
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 18 Sie 2011, 00:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


alen59 napisał:
Jutro lexia prawdę mi powie, wtryski a może egr a moze nic z tych rzeczy...aż boję się pomyśleć..


No i co Lexia powiedziała?

Z innej beczki:

w ostatnich uaktualnieniach Lexii na liście nowego oprogramowania dostępnego dla ECU silnika pojawiła się cała seria nowych wersji oprogramowania dla silnika RHR z wtryskiem SID803 i SID803A, czyli dla takiej konfiguracji jaka jest w C5 2.0 HDi 138 BVA:

"Zmiana diagnostyki elektrozaworu regulacji przepływu paliwa (P0002) i strategii minimum paliwa (P0640)"

Dla różnych konfiguracji, oprogramowanie ma wersje: 01.06, 01.0C, 01.0E.

Oprogramowanie ECU silnika w mojej C5 ma wersję 01.04, więc to które się pojawiło jest ewidentnie nowsze.

Oczywiście moje lokalne ASO nadal twierdzi (bez sprawdzenia przez Internet) że nowego oprogramowania nie ma, więc nie mogę tego sprawdzić. Ale może ktoś inny się tym zainteresuje i sprawdzi w swoim ASO... Skoro po 4 latach pojawiło się tylko dla tego silnika nowe oprogramowanie, to z pewnością usuwa ono jakiś istotny problem, być może ten z którym my walczymy...


I jeszcze jedna sprawa: wygląda na to, że w mojej C5 jest coś nie tak z zaworem EGR. Po odpaleniu zimnego silnika przez chwilę z zaworu jest taki odgłos jakby latała w nim jakaś luźna śrubka - po paru/parunastu sekundach odgłos znika... Słychać to tylko przy otwartej masce w zamkniętym pomieszczeniu. Mechanik w ASO sugeruje wymianę EGR, ale chyba lepiej go najpierw wyjąć i obejrzeć zanim się wyda 750 zł...
Powrót do góry
witfen

Debiutant



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Citroen C5 II, SX, 2.0d, 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 18 Sie 2011, 10:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


hedgehog napisał:


I jeszcze jedna sprawa: wygląda na to, że w mojej C5 jest coś nie tak z zaworem EGR. Po odpaleniu zimnego silnika przez chwilę z zaworu jest taki odgłos jakby latała w nim jakaś luźna śrubka - po paru/parunastu sekundach odgłos znika... Słychać to tylko przy otwartej masce w zamkniętym pomieszczeniu. Mechanik w ASO sugeruje wymianę EGR, ale chyba lepiej go najpierw wyjąć i obejrzeć zanim się wyda 750 zł...


To nie EGR a silnik krokowy sterujacy tym zaworem. Czasem robi sobie autodiagnostyke i wowczas tak dzwoni. Po minucie przestaje, prawda? Ten silnik krokowy tak ma, u mnie wydzwania od 3 lat (auto 5 letnie) i moj znajomy mechanik kazal to olac. To taki czarny elelement z prawej strony obok EGRa, z niego wychodza kabelki. Jak zacznie dzwonic, otworz szybko maske silnika i dotknij go reka. Bedziesz miec juz pewnosc.
PS
Zawor EGR nowy oryginalny kosztuje 450zeta w ASO (z 10% rabatem). Nie wiem, ile silniczek...
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pią 19 Sie 2011, 18:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


witfen napisał:
To nie EGR a silnik krokowy sterujacy tym zaworem. Czasem robi sobie autodiagnostyke i wowczas tak dzwoni. Po minucie przestaje, prawda? Ten silnik krokowy tak ma, u mnie wydzwania od 3 lat (auto 5 letnie) i moj znajomy mechanik kazal to olac. To taki czarny elelement z prawej strony obok EGRa, z niego wychodza kabelki. Jak zacznie dzwonic, otworz szybko maske silnika i dotknij go reka. Bedziesz miec juz pewnosc.

Tak podejrzewałem... Zresztą jakim cudem sam zawór EGR czy elektrozawór nim sterujący miałby być uszkodzony skoro w trakcie jazdy Lexia pokazuje że działa z idealnie takimi samymi wartościami jak wartości zadane...

Natomiast w moim przypadku Lexia pokazuje inną niepokojącą rzecz:

- cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu PRZEPUSTNICY RECYRKULACJI SPALIN wykazywany jest ZAWSZE jako 10 % - bez względu na to czy silnik pracuje czy nie i jakie są obroty - zawsze jest 10%

- cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu PRZEPUSTNICY NAGRZEWNICY POWIETRZA dolotowego wskazywany jest ZAWSZE jako 6 % - bez względu na to czy silnik pracuje czy nie i jakie są obroty.

O ile dobrze kojarzę, to obie te przepustnice znajdują się w jednym zespolonym elemencie - jedna to przepustnica zimnego powietrza, a druga przepustnica ciepłego powietrza - kierują powietrze albo poprzez intercooler, albo bezpośrednio do kolektora dolotowego, czy tak?



Czy ktoś z forumowiczów wie o co chodzi i czy wskazywanie CAŁY CZAS takich samych wartości jest normalne? Bo falowanie obrotów nadal występuje, więc przyczyna jakaś musi być i w końcu muszę ją znaleźć...

Czy może to oznaczać uszkodzenie elektrozaworów sterujących tymi przepustnicami, albo czujników odczytujących ich położenie, a może to Lexia źle odczytuje? Porównywane było z odczytami z 1.6 HDi i tam wartości te cały czas się zmieniają, ale tam jest inny system wtrysku (Bosch) i inny moduł Lexii go obsługuje, więc może tylko w tym od silnika RHR w Lexii jest błąd...?

Dodam do tego jeszcze obserwację z Lexii, a mianowicie że ciśnienie turbo jest zazwyczaj około 100-150 mb mniejsze od zadanego. Czy takie odchylenie mieści się w normie?

Jeśli ktoś obeznany z powyższymi sprawami mógłby coś na ten temat powiedzieć to byłbym BARDZO WDZIĘCZNY, bo ASO wyssało już tonę pieniędzy i oczywiście ABSOLUTNIE NIC nie zrobiono w kierunku eliminacji problemu... Teraz chcą wymieniać sprawny EGR zamiast szukać rzeczywistej przyczyny problemu.

Nie wspomnę już nawet o tym, że podczas ostatniej wizyty w ASO:
- porysowano plastikowe osłony pod maską. Przez 4 lata miałem wszystkie w idealnym stanie a te gamonie dały radę porysować WSZYSTKIE w ciągu godziny
- źle poskręcano przewody powietrzne, m.in rurę wylotu powietrza z intercoolera - za słabo skręcono metalową opaskę zaciskową i przez szczelinę na intercooler ciekł olej (czy w tym przewodzie w ogóle powinien być olej?)
- nie powpinano z powrotem spinek na przewodach elektrycznych, np. na przewodzie od przepływomierza, który ma plastikowy klips przypinany do obudowy filtra żeby się nie plątał
- samochód na podnośniku podnoszą w najniższej (zamiast w najwyższej) pozycji zawieszenia przez co systematycznie niszczą ludziom uszczelnienia siłowników - u mnie najprawdopodobniej już zniszczyli bo ostatnio w ciągu nocy przód opada o kilka cm.

Człowiek się po prostu boi dać im znowu samochód do rąk.
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 20:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Panowie,

czy naprawdę nikt nie może nic doradzić względem powyższego? Kurczę, jeśli mam być zdany tylko na ASO to już lepiej chyba sprzedać ten samochód, bo ci z ASO go co najwyżej zepsują do reszty, a kosztować to będzie tyle ile trzebaby dołożyć do nowego auta...

Niech ktoś się zlituje i coś podpowie, przecież są na tym forum ludzie którzy się na tym znają...
Powrót do góry
alen59

Debiutant



Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: OPEL VB 2.0 Y20 dth / C4 2.0 HDI 136 HP Esclusive
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 20:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


u mnie w c4 po zaślepieniu egr problem z "dławieniem" sie został wyeliminowany, błędu nie wykazuje, auto śmiga przyzwoicie.
auto z silnikiem 2.0 FAP.



16,08,2012 Pomogło tylko na 2 miesiace , wróciło ze zdwojona siła :/


Ostatnio zmieniony przez alen59 dnia Czw 16 Sie 2012, 22:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 01 Wrz 2011, 02:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


alen59 napisał:
u mnie w c4 po zaślepieniu egr problem z "dławieniem" sie został wyeliminowany, błędu nie wykazuje, auto śmiga przyzwoicie.
auto z silnikiem 2.0 FAP.

Dwa dni temu mechanik (nie ASO) wyjął i sprawdził zawór EGR - wszystko w porządku - grzybek jak nowy, zawór nawet nie był zbytnio zakopcony nie mówiąc już o jakichś złogach sadzy, chodzi bez problemów... więc przedmuchaliśmy, przeczyściliśmy i założyliśmy z powrotem... Nie wydaje się też by był jakiś problem z silniczkiem krokowym nim sterującym, bo na diagnostyce Lexią praca zaworu jest taka sama jak wartości zadane, czyli że otwiera się i zamyka tak jak trzeba i kiedy trzeba...

Przy okazji sprawdziliśmy przepustnice powietrza, przepływomierz, odmę... wszystko w porządku.

A szarpie nadal jak szarpał, chyba nawet więcej. Ja już straciłem wszelkie pomysły i nadzieje na rozwiązanie tego problemu. Inni najwyraźniej też się poddali, co widać po braku jakiegokolwiek odzewu w tym wątku.


Co do zaślepiania EGR, uważam że robienie tego na stałe w samochodach z FAPem to błąd, bo wtedy duża ilość spalin zamiast powtórnie przechodzić przez silnik idzie bezpośrednio na katalizator i FAP, co na pewno powoduje znacznie większe ich zapychanie sadzą. Podejrzewam że powoduje to częstsze regeneracje FAPa, a co za tym idzie na dłuższą metę spowoduje dużo szybsze zyżycie płynu Eolys i generalnie zużycie filtra. A to kosztować będzie ładne parę tys. zł.

Jeśli ktoś się decyduje na zaślepienie EGR na stałe (np. w celu poprawy osiągów) to powinien jednocześnie pomyśleć o pozbyciu się FAP (zastąpienia go "emulatorem") bo inaczej dość szybko się niemiło rozczaruje.
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sob 17 Wrz 2011, 00:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Problem rozwiązany. Zrobiłem trzy rzeczy - która konkretnie pomogła - nie wiem, w każdym razie problem zniknął jak ręką odjął.

Po pierwsze, ponieważ żadnemu leniwemu mechanikowi nie chciało się tego zrobić, samemu rozebrałem i dokładnie wyczyściłem tę podwójną zespoloną przepustnicę przed kolektorem ssącym - była cała zasyfiona od środka olejem (starym, czarnym jak smoła). Olejem tym oblepione były też dwa znajdujące się przy tych przepustnicach czujniki ich położenia. Duże ilości WD40 i kilka szmat załatwiło sprawę.

Przy okazji odkryłem, że przy jednej z przepustnic było małe pęknięcie na wężyku podciśnienia - zakleiłem.

Zatankowałem autko do pełna i do baku wlałem całą butelkę specyfiku do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy diesla firmy STP.

Następnego dnia jechałem na wakacje w góry. Na trasie przy 90-100 km/h w trybie sekwencyjnym wymusiłem jazdę na 3. biegu - w ten sposób na 3000-4000 obrotów przejechałem jakieś 30 km.

No i zaraz potem, gdy dojechałem do jakiegoś miasta i jechałem wolno na obrotach przy których zawsze występowało falowanie nagle zorientowałem się, że falowania NIE MA....

Od tego czasu minęły już ponad 2 tygodnie - pojeździłem po górach, wróciłem z gór do domu, jeżdżę od kilku dni po swoim mieście - samochód jeździ jak fabrycznie nowy, ani razu obroty nie zafalowały nawet przez ułamek sekundy.

Nie mam pojęcia czy pomogło czyszczenie przepustnic, czy zaklejenie nieszczelności na wężyku podciśnienia, czy wlanie płynu STP do czyszczenia wtryskiwaczy, a może to przepalenie przez 30 km na 3. biegu i 3000-4000 obrotów, a może wszystko to razem... W każdym razie problem zniknął jak ręką odjął nagle W TRAKCIE JAZDY, bo jeszcze na początku jazdy przy wyjeździe spod domu obroty falowały, a nagle falowanie znikło i więcej się nie pojawiło...
Powrót do góry
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 963
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pon 03 Paź 2011, 09:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


No witam,

I jak tam kolego hedgehog problem faktycznie definitywnie rozwiązany, czy jednak powrócił?

W którymś z poprzednich postów pisałeś, że po pomacaniu węża itd... problem znikł, lecz po jakimś okresie powrócił.
Jestem ciekaw, czy i tym razem tak nie jest.
Jeśli nie to oznaczało by, że znalazłeś przyczynę falowania i chwała Ci za to!

U mnie falowanie aktualnie jest i to na dość poważnym etapie. Do tej pory pomagało wyskoczenie autkiem za miasto i go przegonienie, ale tym razem problem falowania, jakoś nie chcę ustąpić i nawet jazda do Berlina i z powrotem nie pomaga.
Tym razem będę musiał chyba tak, jak opisujesz w ostatnim poście przeczyścić ręcznie.

Gdybyś mógł wkleić fotkę co dokładnie czyściłeś i w którym miejscu są te nadłamane wężyki to bym był ci bardzo wdzięczny.
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 5 z 10
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Grand Picasso

29 900

2013r.

267 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC4 Picasso

36 900

2014r.

193 000 km

mazowieckie

CitroenC-Crosser

25 900

2008r.

201 547 km

mazowieckie

CitroenC3

7 900

2007r.

218 000 km

mazowieckie

CitroenBerlingo

29 900

2013r.

210 725 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System