Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sob 23 Sie 2014, 18:36
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Marcin.23 napisał:
Dzięki stary. Wykonałeś kawał dobrej roboty w tak ważnym temacie jak FAP. Z całą pewnością wielu będzie korzystać z tych porad.Świetna robota.

Do usług Very Happy

Jeszcze jedna ważna uwaga: tryb wymuszonej regeneracji podczas jazdy włączamy GDY AUTO JUŻ JEDZIE z odpowiednią prędkością - inaczej się nie włączy lub zaraz wyłączy. Można sobie wszystko przygotować i wejść na odpowiedni ekran, ale samo ostateczne kliknięcie na przycisk rozpoczynający regenerację musi już być w czasie jazdy.
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 02:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Fajna instrukcja podłączenia diody pod ogrzewanie lusterka żeby wskazywała regenerację FAPa. Po hiszpańsku (ale od czego tłumacz Google), a i obrazki wystarczą bo trzeba tylko podłączyć jeden kabelek do plusowego a drugi do masy (karoserii).

http://citroen.mforos.com/1257918/11123044-led-regeneracion-de-fap-c5-ii/
Powrót do góry
smolik1980

Czytelnik



Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: c4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Sty 2015, 18:40
Temat postu:

1.6 HDI szarpanie na 3 i 4 biegu bez FAP i dwumasy


Cześć Wszystkim,
Otóż opisze problem. Ostatnimi czasy pojawia sie u mnie szarpanie na 3 i 4 biegu przy wciśnięciu do dechy pedału gazu.
Na 1 i 2 biegu nie jest to odczuwalne.
Jest to silnik 1.6 hdi bez FAP i dwumasy.

Czy ktos miał kiedyś podobne objawy?

Pozdro
Powrót do góry
Dr.pi

Debiutant



Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa/Łowicz/Łódź
Posiadane auto: DS5 2.0hdi 2013r
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 16 Lip 2015, 21:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Witam Wszystkich

Odnawiam temat falowania obrotów w C4 GP 2.0HDI 136km MCP

1.Objawy falowania już nawet na zimnym silniku miedzy 1500-2300obr na biegu N(bez obciążenia).
2.Nie możliwe ustawienie obrotów w granicach 800-2000obr, wciskając delikatnie pedał gazu obr. rosną od razu do 2000.
3.Błędy które są generowane to P2143 i P0238.

Wymieniłem FAP i nic się nie zmieniło.
Co Wy na to?
Powrót do góry
Dr.pi

Debiutant



Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa/Łowicz/Łódź
Posiadane auto: DS5 2.0hdi 2013r
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 31 Lip 2015, 21:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Brak odzewu.
Odpowiem sam sobie.
Czujnik położenia siłownika kierownicy na turbinie(chyba fachowo czujnik kopiowania turbo) okazała się uszkodzony.
Turbina nie była regenerowana, tylko wyczyszczona i ustawiona zmienna geometria.

1kkm i jeździ bez skakania.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 31 Lip 2015, 21:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gofergoferek

Dyskutant



Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 96
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 HDI Automat
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 16 Sie 2015, 14:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Powracając do tematu przytkanego FAP i falujących obrotów przy 2000.
Miałem identyczną sytuację jak ta tutaj opisywana, po kilku próbach udało mi się przepchać FAP.
W diagboxie pokazuje 0% jest elegancko cieszę się. Ale nie tak łatwo nadal pokazuje mi w programie
"stan filtra" - regeneracja...
O co chodzi czy tak powinno być ?

Powrót do góry
Dr.pi

Debiutant



Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa/Łowicz/Łódź
Posiadane auto: DS5 2.0hdi 2013r
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 22 Sie 2015, 15:18
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Parametr: "Wypełnienie filtra cząstek stałych sądzą" resetuje się automatycznie nie zależnie czy regeneracja została zakończona pomyślnie czy nie.
W lexi jest jeszcze jeden parametr mówiący o zapachaniu filtra i tamten się nie zresetować jak przekroczy 70% to trzeba czyścić mechanicznie. Regeneracja elektroniczna nic nie da, a może uszkodzić mechanicznie filtr tak jak u mnie to miało miejsce.
Powrót do góry
gofergoferek

Dyskutant



Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 96
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 HDI Automat
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 08 Wrz 2015, 10:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Hmmm.... dwa razy miałem nie udaną regenerację filtra i wartość w procentach się nie zmieniła.
Natomiast później jedna regeneracja przebiegła prawidłowo pokazało mi wypełnienie w 45%, po następnej regeneracji już 0%.

Więc to co napisałeś nie do końca pasuje do tego co czytam na forum i do tego co miałem okazję sam zaobserwować.
Powrót do góry
Matiz992

Debiutant



Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 13 Lis 2015, 17:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


hedgehog napisał:







Jak odpiąć tą metalową "klamerkę"? Próbowałem z 15 minut i tylko się obraca Rolling Eyes
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Nie 15 Lis 2015, 15:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Na powyższym zdjęciu nie widać żadnej "klamerki" więc zaznacz o co Ci chodzi. Jeśli piszesz o tej obejmie po prawej to nie da się jej rozpiąć, to jest opaska samozaciskowa, którą po ściśnięciu kombinerkami za 2 wystające ząbki można przesunąć aby dało się zdjąć wąż z króćca.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Matiz992

Debiutant



Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 16 Lis 2015, 14:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


archie39 napisał:
Na powyższym zdjęciu nie widać żadnej "klamerki" więc zaznacz o co Ci chodzi. Jeśli piszesz o tej obejmie po prawej to nie da się jej rozpiąć, to jest opaska samozaciskowa, którą po ściśnięciu kombinerkami za 2 wystające ząbki można przesunąć aby dało się zdjąć wąż z króćca.


Chodziło mi właśnie o tą opaskę Smile dzięki za informację.
Powrót do góry
o-w-c-a

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Sob 21 Lis 2015, 10:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Dr.pi napisał:
Parametr: "Wypełnienie filtra cząstek stałych sądzą" resetuje się automatycznie nie zależnie czy regeneracja została zakończona pomyślnie czy nie.
W lexi jest jeszcze jeden parametr mówiący o zapachaniu filtra i tamten się nie zresetować jak przekroczy 70% to trzeba czyścić mechanicznie. Regeneracja elektroniczna nic nie da, a może uszkodzić mechanicznie filtr tak jak u mnie to miało miejsce.


Moja historia z Lexii:

04.02.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 73%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 14g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 71%

18.02.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 84%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 16g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 71%

08.04.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 25%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 5g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 71%

27.06.2015 przed wypaleniem z Lexii na postoju:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 32%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 6g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 73%

27.06.2015 po wypaleniu z Lexii na postoju:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 2%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 1g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 73%

29.07.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 31%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 6g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 73%

Czy w takim razie mam rozumieć że parametr: "Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą" jest stopniem zużycia filtra?
On jako jedyny nie poddaje się opcji wypalania? Jak rozumiem widać w kolejnych wpisach że odczyty były w różnych momentach od pewnie okresowego wypalenia. Teorię o braku wpływu ma ręczne wymuszenie wypalenia które zmniejszyło dwa pierwsze parametry, ale nie zmieniło tego stopnia zapchania przeszło 70%.

Różnica odległości pomiędzy pierwszymi odczytami a ostatnimi jest jakieś 6000-10000km.

Czyli co - zostaje mechaniczne czyszczenie? Auto zależnie od humoru, czasem wpada w rezonans/szarpanie w zakresie obrotów 1800-2000.
W dzień kiedy wypaliłem ręcznie filtr (27.06.2015) była zauważalna różnica choć nie kolosalna w tym szarpaniu (było lepiej). Wypalałem wtedy dwa razy raz w trasie, raz na postoju (jedno wypalanie w trasie zakończyło się błędem że zalecana wymiana czy coś i nie powodzenie)

Ogólnie od tego wypalenia na postoju jest lepiej, choć dalej zdarzają się poszarpywania (choć podświadomie mogłem nauczyć się operować gazem aby unikać tego zakresu obrotów), które występowało tylko przy znacznym obciążeniu (jazda pod górkę).

A więc co - czyszczenie/wymiana? Generalnie nie mam żadnego błędu na desce o zapchaniu filtra (a gdzieś kiedyś tak zrozumiałem, że jak się pojawi to filtr wymaga regeneracji/czyszczenia)?

Bo już nakupiłem jakiś preparatów do czyszczenia dolotów (sądząc że jest mega zasyfiałe), tyle że nigdy nie mam czasu za to się zabrać...
Powrót do góry
czarny1980

Czytelnik



Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): iława
Posiadane auto: peugeot 407 2.0 hdi 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Gru 2015, 23:32
Temat postu:

witam panowie


u mnie objawy są podobne. Spadek mocy i lekkie szarpanie przy obrotach 1500-1800 na początku lekko odczuwalne z czasem coraz bardziej.
doszło do tego że szarpał mi na każdym biegu, ustawało podczas mocniejszego przyspieszania.
Mechanik oznajmił że EGR do wymiany. Na początek przeczyścił, ale nic to nie dało.
Po jakimś czasie nie dało już się normalnie jeżdzić.
U mniePDF wycięty i ominięty więc odpada.
Powrót do góry
o-w-c-a

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Nie 03 Sty 2016, 11:08
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Filtr cząstek wykręciłem i umyłem myjką ciśnieniową, później dałem na kilka godzin na grzejnik aby wysechł i założyłem.

Dodatkowo wyczyściłem EGR, który jakoś mega nie był zabrudzony. Mechanizm powrotu działa choć w końcowej fazie jakoś mega dynamiczny nie jest. Według mnie sprężynka jest dość miękka więc powrót nie jest gwałtowny, ale może tak ma być.

W Lexii dałem wymianę FAP i EGR.

Podczas pierwszej przejażdżki (kiedy może "uczył się") wydawało mi się że jest lepiej, ale już w tracie drugiego przejazdu stwierdziłem że niewiele to dało jeśli nawet cokolwiek to dało.

Sam nie wiem - może EGR nie ma właściwej prędkości reakcji przy otwieraniu czy zamykaniu, może turbo coś źle działa lub jest źle sterowane, albo w skrzyni np. konwerter jest skończony... - nie wiem jak wykluczyć i jak wyłowić winowajcę, bo tylko "odpowiednio" operując gazem to występuje, więc mechanik nawet tego nie zauważy jest to tak nie łatwe do wywołania, a mnie denerwuje...

Ktoś kojarzy objawy problemów z turbo, czy z konwerterem (jedyne co ja zasłyszałem to auto faluje na obrotach przy jednorodnej jeździe), lub więcej o problemach z EGR?
Powrót do góry
Adaźko

Dyskutant



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 66
Skąd jesteś (miejscowość / region): Silesia
Posiadane auto: Hyndai Elantra CN7
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Sie 2016, 11:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów


Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się tutaj Very Happy
Citroen C4, 1.6HDI, 2007r., bez FAP i bez dwumasy.
Problem podobny jak powyżej: samochód prawie szarpie (przyspiesza i zwalnia), ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku i przy prędkości ok. 20km/h (2 bieg).
Po kilkuset metrach wszystko OK.
Jakieś pomysły?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 9 z 10
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Picasso

49 900

2017r.

140 700 km

wielkopolskie

CitroenC3

47 800

2019r.

18 850 km

lubelskie

CitroenC3

15 900

2010r.

227 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 SpaceTourer

60 800

2020r.

120 000 km

małopolskie

CitroenC4 Grand Picasso

29 000

2012r.

178 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System