Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sob 23 Sie 2014, 18:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Marcin.23 napisał:
Dzięki stary. Wykonałeś kawał dobrej roboty w tak ważnym temacie jak FAP. Z całą pewnością wielu będzie korzystać z tych porad.Świetna robota.
Do usług
Jeszcze jedna ważna uwaga: tryb wymuszonej regeneracji podczas jazdy włączamy GDY AUTO JUŻ JEDZIE z odpowiednią prędkością - inaczej się nie włączy lub zaraz wyłączy. Można sobie wszystko przygotować i wejść na odpowiedni ekran, ale samo ostateczne kliknięcie na przycisk rozpoczynający regenerację musi już być w czasie jazdy.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 02:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Fajna instrukcja podłączenia diody pod ogrzewanie lusterka żeby wskazywała regenerację FAPa. Po hiszpańsku (ale od czego tłumacz Google), a i obrazki wystarczą bo trzeba tylko podłączyć jeden kabelek do plusowego a drugi do masy (karoserii).
Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: c4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Sty 2015, 18:40
Temat postu:
1.6 HDI szarpanie na 3 i 4 biegu bez FAP i dwumasy
Cześć Wszystkim,
Otóż opisze problem. Ostatnimi czasy pojawia sie u mnie szarpanie na 3 i 4 biegu przy wciśnięciu do dechy pedału gazu.
Na 1 i 2 biegu nie jest to odczuwalne.
Jest to silnik 1.6 hdi bez FAP i dwumasy.
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Witam Wszystkich
Odnawiam temat falowania obrotów w C4 GP 2.0HDI 136km MCP
1.Objawy falowania już nawet na zimnym silniku miedzy 1500-2300obr na biegu N(bez obciążenia).
2.Nie możliwe ustawienie obrotów w granicach 800-2000obr, wciskając delikatnie pedał gazu obr. rosną od razu do 2000.
3.Błędy które są generowane to P2143 i P0238.
Wymieniłem FAP i nic się nie zmieniło.
Co Wy na to?
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Brak odzewu.
Odpowiem sam sobie.
Czujnik położenia siłownika kierownicy na turbinie(chyba fachowo czujnik kopiowania turbo) okazała się uszkodzony.
Turbina nie była regenerowana, tylko wyczyszczona i ustawiona zmienna geometria.
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Powracając do tematu przytkanego FAP i falujących obrotów przy 2000.
Miałem identyczną sytuację jak ta tutaj opisywana, po kilku próbach udało mi się przepchać FAP.
W diagboxie pokazuje 0% jest elegancko cieszę się. Ale nie tak łatwo nadal pokazuje mi w programie
"stan filtra" - regeneracja...
O co chodzi czy tak powinno być ?
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Parametr: "Wypełnienie filtra cząstek stałych sądzą" resetuje się automatycznie nie zależnie czy regeneracja została zakończona pomyślnie czy nie.
W lexi jest jeszcze jeden parametr mówiący o zapachaniu filtra i tamten się nie zresetować jak przekroczy 70% to trzeba czyścić mechanicznie. Regeneracja elektroniczna nic nie da, a może uszkodzić mechanicznie filtr tak jak u mnie to miało miejsce.
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Hmmm.... dwa razy miałem nie udaną regenerację filtra i wartość w procentach się nie zmieniła.
Natomiast później jedna regeneracja przebiegła prawidłowo pokazało mi wypełnienie w 45%, po następnej regeneracji już 0%.
Więc to co napisałeś nie do końca pasuje do tego co czytam na forum i do tego co miałem okazję sam zaobserwować.
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Na powyższym zdjęciu nie widać żadnej "klamerki" więc zaznacz o co Ci chodzi. Jeśli piszesz o tej obejmie po prawej to nie da się jej rozpiąć, to jest opaska samozaciskowa, którą po ściśnięciu kombinerkami za 2 wystające ząbki można przesunąć aby dało się zdjąć wąż z króćca.
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 16 Lis 2015, 14:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
archie39 napisał:
Na powyższym zdjęciu nie widać żadnej "klamerki" więc zaznacz o co Ci chodzi. Jeśli piszesz o tej obejmie po prawej to nie da się jej rozpiąć, to jest opaska samozaciskowa, którą po ściśnięciu kombinerkami za 2 wystające ząbki można przesunąć aby dało się zdjąć wąż z króćca.
Chodziło mi właśnie o tą opaskę dzięki za informację.
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Sob 21 Lis 2015, 10:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Dr.pi napisał:
Parametr: "Wypełnienie filtra cząstek stałych sądzą" resetuje się automatycznie nie zależnie czy regeneracja została zakończona pomyślnie czy nie.
W lexi jest jeszcze jeden parametr mówiący o zapachaniu filtra i tamten się nie zresetować jak przekroczy 70% to trzeba czyścić mechanicznie. Regeneracja elektroniczna nic nie da, a może uszkodzić mechanicznie filtr tak jak u mnie to miało miejsce.
Moja historia z Lexii:
04.02.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 73%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 14g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 71%
18.02.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 84%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 16g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 71%
08.04.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 25%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 5g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 71%
27.06.2015 przed wypaleniem z Lexii na postoju:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 32%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 6g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 73%
27.06.2015 po wypaleniu z Lexii na postoju:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 2%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 1g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 73%
29.07.2015:
- Wypełnienie filtra cząstek stałych sadzą: 31%
- Całkowita masa sadzy w FAP: 6g
- Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą: 73%
Czy w takim razie mam rozumieć że parametr: "Stopień zanieczyszczeń filtra cząstek stałych sadzą" jest stopniem zużycia filtra?
On jako jedyny nie poddaje się opcji wypalania? Jak rozumiem widać w kolejnych wpisach że odczyty były w różnych momentach od pewnie okresowego wypalenia. Teorię o braku wpływu ma ręczne wymuszenie wypalenia które zmniejszyło dwa pierwsze parametry, ale nie zmieniło tego stopnia zapchania przeszło 70%.
Różnica odległości pomiędzy pierwszymi odczytami a ostatnimi jest jakieś 6000-10000km.
Czyli co - zostaje mechaniczne czyszczenie? Auto zależnie od humoru, czasem wpada w rezonans/szarpanie w zakresie obrotów 1800-2000.
W dzień kiedy wypaliłem ręcznie filtr (27.06.2015) była zauważalna różnica choć nie kolosalna w tym szarpaniu (było lepiej). Wypalałem wtedy dwa razy raz w trasie, raz na postoju (jedno wypalanie w trasie zakończyło się błędem że zalecana wymiana czy coś i nie powodzenie)
Ogólnie od tego wypalenia na postoju jest lepiej, choć dalej zdarzają się poszarpywania (choć podświadomie mogłem nauczyć się operować gazem aby unikać tego zakresu obrotów), które występowało tylko przy znacznym obciążeniu (jazda pod górkę).
A więc co - czyszczenie/wymiana? Generalnie nie mam żadnego błędu na desce o zapchaniu filtra (a gdzieś kiedyś tak zrozumiałem, że jak się pojawi to filtr wymaga regeneracji/czyszczenia)?
Bo już nakupiłem jakiś preparatów do czyszczenia dolotów (sądząc że jest mega zasyfiałe), tyle że nigdy nie mam czasu za to się zabrać...
u mnie objawy są podobne. Spadek mocy i lekkie szarpanie przy obrotach 1500-1800 na początku lekko odczuwalne z czasem coraz bardziej.
doszło do tego że szarpał mi na każdym biegu, ustawało podczas mocniejszego przyspieszania.
Mechanik oznajmił że EGR do wymiany. Na początek przeczyścił, ale nic to nie dało.
Po jakimś czasie nie dało już się normalnie jeżdzić.
U mniePDF wycięty i ominięty więc odpada.
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Nie 03 Sty 2016, 11:08
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Filtr cząstek wykręciłem i umyłem myjką ciśnieniową, później dałem na kilka godzin na grzejnik aby wysechł i założyłem.
Dodatkowo wyczyściłem EGR, który jakoś mega nie był zabrudzony. Mechanizm powrotu działa choć w końcowej fazie jakoś mega dynamiczny nie jest. Według mnie sprężynka jest dość miękka więc powrót nie jest gwałtowny, ale może tak ma być.
W Lexii dałem wymianę FAP i EGR.
Podczas pierwszej przejażdżki (kiedy może "uczył się") wydawało mi się że jest lepiej, ale już w tracie drugiego przejazdu stwierdziłem że niewiele to dało jeśli nawet cokolwiek to dało.
Sam nie wiem - może EGR nie ma właściwej prędkości reakcji przy otwieraniu czy zamykaniu, może turbo coś źle działa lub jest źle sterowane, albo w skrzyni np. konwerter jest skończony... - nie wiem jak wykluczyć i jak wyłowić winowajcę, bo tylko "odpowiednio" operując gazem to występuje, więc mechanik nawet tego nie zauważy jest to tak nie łatwe do wywołania, a mnie denerwuje...
Ktoś kojarzy objawy problemów z turbo, czy z konwerterem (jedyne co ja zasłyszałem to auto faluje na obrotach przy jednorodnej jeździe), lub więcej o problemach z EGR?
Re: ( Citroen C5 ) C5 II 2.0 HDI Automat "zacina się" między 1900-2000 obrotów
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się tutaj
Citroen C4, 1.6HDI, 2007r., bez FAP i bez dwumasy.
Problem podobny jak powyżej: samochód prawie szarpie (przyspiesza i zwalnia), ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku i przy prędkości ok. 20km/h (2 bieg).
Po kilkuset metrach wszystko OK.
Jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.