Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Citroen C4 Picasso
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 19:42
Temat postu:
ciągle działająca dmuchawa
Cześć, witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
Posiadam C4 Picasso i od wczoraj występuje taki oto problem: dmuchawa działa non stop na najwyższym, albo prawie najwyższym poziomie prędkości. Nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, więc jedynym rozwiązaniem jest wyjmowanie bezpiecznika 40A od klimatyzacji. Byłem dziś u mechanika, wyjął moją dmuchawę z dołączonym "modułem" do niej i włożył swoją, niestety problem nadal występuje.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją, wiecie jak rozwiązać ten problem?
PS. Podłączenie auta pod komputer również nie wykazało żadnych błędów.
Witam.
Wiem że temat stary i to bardzo, ale od niedawna jestem posiadaczem c4 Picasso i wczoraj wystąpił u mnie ten sam problem. Wentylator dmuchawy działa cały czas nawet jak wyciągnie się kluczyk, gaśnie dopiero po jakimś czasie (prawdopodobnie komputer wyłącza wszystkie urzadzenia). Gdy otwieram samochód to wentylator już się kręci. Zauważyłem jeszcze dwie rzeczy. Jak odpalę silnik i go zgaszę (przekręcam kluczyk żeby wszystko zgasło ) to naciskając na przycisk ze zmniejszeniem obrotów w climatronicu to wentylator się wyłączy. natomiast inaczej się go nie da wyłączyć. Druga sprawa to jak przekręciłem kluczyk ( włączenie zapłonu) to na wyświetlaczu climatronica zaczeła migać kropka po czym znikła( na wyświetlaczu cały czas był napis OFF). Proszę o pomoc ewentualnie może Pan HERMES jak jeszcze pamięta co zrobił to się podzieli informacją.
ps. akumulator odłączony na ponad 30 minut nic nie dał.
Samochód to citroen c4 picasso 1.6 HDI 2008rok
W silnikach Hdi z filtrem cząstek stałych, jest to normalny objaw. Po procedurze wypalania sadzy włącza się dmuchawa i huczy około 10 minut w wiadomym celu. Ja rozpoznawałem ten proces po ciepłych lusterkach i szybie tylnej. Pozdrawiam.
W silnikach Hdi z filtrem cząstek stałych, jest to normalny objaw. Po procedurze wypalania sadzy włącza się dmuchawa i huczy około 10 minut w wiadomym celu.
W silnikach Hdi z filtrem cząstek stałych, jest to normalny objaw. Po procedurze wypalania sadzy włącza się dmuchawa i huczy około 10 minut w wiadomym celu. Ja rozpoznawałem ten proces po ciepłych lusterkach i szybie tylnej. Pozdrawiam.
Witam Wszystkich kolegów pozwoliłem sobie zacytować kolegę objawy identyczne C4 Picasso 08-2008 benzyna 1.8 jeśli udało się komuś znaleźć usterkę bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Wiem że temat stary i to bardzo, ale od niedawna jestem posiadaczem c4 Picasso i wczoraj wystąpił u mnie ten sam problem. Wentylator dmuchawy działa cały czas nawet jak wyciągnie się kluczyk, gaśnie dopiero po jakimś czasie (prawdopodobnie komputer wyłącza wszystkie urzadzenia). Gdy otwieram samochód to wentylator już się kręci. Zauważyłem jeszcze dwie rzeczy. Jak odpalę silnik i go zgaszę (przekręcam kluczyk żeby wszystko zgasło ) to naciskając na przycisk ze zmniejszeniem obrotów w climatronicu to wentylator się wyłączy. natomiast inaczej się go nie da wyłączyć. Druga sprawa to jak przekręciłem kluczyk ( włączenie zapłonu) to na wyświetlaczu climatronica zaczeła migać kropka po czym znikła( na wyświetlaczu cały czas był napis OFF). Proszę o pomoc ewentualnie może Pan HERMES jak jeszcze pamięta co zrobił to się podzieli informacją.
ps. akumulator odłączony na ponad 30 minut nic nie dał.
Witam wszystkich.
Jestem od pół roku posiadaczem Cytrynki 2.0 16v.
Wczoraj dopadł mnie identyczny problem jak kolegów z postów wyżej. Zaczęło się od awarii czujnika temperatury zewnętrznej umiejscowionego w prawym lusterku. Najpierw źle wskazywał temperaturę aż wreszcie przestał w ogóle, przez to klimatronik świrował (próbował schłodzić zamiast grzać) Wczoraj go wymieniłem. Wszystko zadziałało. Wskazanie temperatury zewnętrznej oraz działanie klimatronika wróciło do normy. Po kilku godzinach od wymiany wróciłem z przejażdżki, zgasiłem silnik i okazało się, że dmuchawa nie wyłączyła się. Również nie reaguje teraz na zmiany siły nadmuchu. Wyłącza się po kilku minutach po odcięciu zasilania ale każde otwarcie drzwi uruchamia ją.
Może któryś z posiadaczy Cytrynki uporał się z takim przypadkiem. Wielkie dzięki za każdą sugestię. Pozdrawiam.
Witam wszystkich.
Jestem od pół roku posiadaczem Cytrynki 2.0 16v.
Wczoraj dopadł mnie identyczny problem jak kolegów z postów wyżej. Zaczęło się od awarii czujnika temperatury zewnętrznej umiejscowionego w prawym lusterku. Najpierw źle wskazywał temperaturę aż wreszcie przestał w ogóle, przez to klimatronik świrował (próbował schłodzić zamiast grzać) Wczoraj go wymieniłem. Wszystko zadziałało. Wskazanie temperatury zewnętrznej oraz działanie klimatronika wróciło do normy. Po kilku godzinach od wymiany wróciłem z przejażdżki, zgasiłem silnik i okazało się, że dmuchawa nie wyłączyła się. Również nie reaguje teraz na zmiany siły nadmuchu. Wyłącza się po kilku minutach po odcięciu zasilania ale każde otwarcie drzwi uruchamia ją.
Może któryś z posiadaczy Cytrynki uporał się z takim przypadkiem. Wielkie dzięki za każdą sugestię. Pozdrawiam.
Witam odgrzeję temat
Coraz nas więcej z takim problemem dmuchawy u mnie silnik 2,0hdi 2008r.Jeszcze nie zgłębiałem usterki z braku czasu zastanawiam się czego to może być wina modułu klimy, przekaźnika dmuchawy (jeśli w ogóle jest jakiś)może go zespawało ,rezystora dmuchawy będę żmudnie to sprawdzał jak coś znajdę to zaraz napisze,a może ktoś już uporał się z usterką i możę naprowadzić gdzie można szukać problemu pozdrawiam Mariusz
Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Maj 2018, 21:59
Temat postu:
Źle sterowany nawiew.
Witam.
Mam podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie prądowe z bsi wychodzi i dochodzi do regulatora obrotów. Problem jest w sterowaniu elektronicznego regulatora obrotów. O wszystkim decyduje napięcie na przewodzie sterowniczym przed regulatorem. Podczas poprawnej pracy napięcie wacha się w granicach 0-5 V, co około 0,5V i wartość napięcia odpowiada sile nawiewu 0V- wentylator wyłączony, 5V- chodzi na maksa. Gdy nawiew nie działa mimo wyświetlanej pracy napięcie na przewodzie wynosi około 8V i to jest przyczyną. Zmiana nawiewu na panelu nie powoduje zmiany napięcia cały czas ok 8V, w obwód podpiolem rezystor aby sztucznie obniżyć napięcie na około 6V i nawiew ruszył ale i tak nie reaguje na zmiany na panelu. Pytanie za sto punktów skąd to napięcie 8V może ktoś ma schemat klimatronika do C4. Wymieniłem już panel od klimy w kabinie i żadnych efektów.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i pomoc. Pozdrawiam Sławek.
Witam!!!
Czy ktoś w końcu ten temat zgłębił i może coś napisać?
Wentylator żyje własnym życiem. Mimo odłączonego akumulatora na noc.
Włącza i wyłącza się sam, niezależnie czy jest kluczyk w stacyjce.
Louis
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.