Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Citroen C3 I, 1.4, 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 23 Mar 2011, 23:11
Temat postu:
Przy jakich obrotach jaki bieg ?
Witam,
Zadam elementarne może pytanie ale tydzień temu kupiłem żonie samochód (Citroen C3, silnik 1.4 75 KM benzyna, rocznik 2005) i zastanawiam się przy jakich obrotach zmieniać biegi żeby było ekonomicznie (ale też żeby nie zamulić auta). I od razu drugie pytanie - do jakich obrotów można bezpiecznie kręcić auto ? Sam użytkuję zupełnie inne autko (Mazda 626) i tam na biegu można ekonomicznie jechać w przedziale 2000-3000 obrotów, maksymalny moment obrotowy jest przy 2500, kręcić można do bólu, silnik "lubi" obroty i komputer odcina przy 6500. Zastanawiam się jak jest tutaj - czy te silniki też "lubią" obroty czy raczej "kręcenie" im nie służy no i jaki zakres obrotów jest polecany. Przepraszam za może głupie pytania ale nie należę to użytkowników którzy "tylko leją paliwo i jadą" i lubię wiedzieć jak najwięcej o aucie które użytkuję (w tym akurat wypadku żona)
Pozdrawiam
Re: ( Citroen C3 ) Przy jakich obrotach jaki bieg ?
Witam
posiadam c3 z 2006r 1.4hdi i najlepszy i najbardziej ekonomiczny styl jazdy jest miedzy 2000 a 2500 obr natomiast w benzynie sadze ze bedzie to miedzy 2000 a 3000 obr a co do wysokich obrotow to wiadomo ze Japonczyki lubia a Francuzy chyba nie i zreszta z tego co wiem to c3 z benzyniakiem 1.4 lubi spalic wiec jazda na maksa albo na wyzszych obrotach skonczy sie bardzo duzym spalaniem.
Pozdrawiam
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: C3
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Maj 2011, 19:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Przy jakich obrotach jaki bieg ?
Kolego ekonomiczna jazda nie miesci sie tylko w kryterium zmieniam biegi po przekroczeniu pewnych obrotów bo to głupota .
W moim drugim aucie c3 nie mam wskaźnika spalania ale za to w moim pierwszym nexi mam i tu ci moge powiedzieć tak.
Jadąc 50km na 4 i chcesz energicznie przyspieszyć auto ci wiecej spali niż byś miał wrzuconą 3 dziwne nie ? mimo że sa nizsze obroty silnik ma niższy moment i osiągów zero a spalanie bedziesz miał duże. Ekonomiczniej bedzie wrzucić 3.
Druga sprawa chcesz przyspieszyć masz dwie opcje depniesz pedał opór lub wciśniesz go na 1/4 auto bedzie przyspieszało tak samo ale przy opcji pedał opór spali duzo wiecej paliwa bo komputer dłuzej bedzie miał otwarte wtryski.
Jeżeli obroty sa wyższe od 2tys po puszczeniu pedału gazu silnik nie spala ci benzyny bo jest napedzany siłą pędu auta wiec ekonomiczniej jest dojeżdzac do skrzyzowania na biegu niż na luzie bo na luzie silnik spala około 1,1L przeciez musi cos jego prace podrzymac to i benzyne spala
Jadąc pod góre też nie depczesz go zeby przyspieszył bo tylko ci spalanie rośnie a auto nie przyspieszy.
Jadąc rozpędz sie do wymaganej przez siebie predkosci i popuszczaj delikatnie pedał gazu do momentu aż poczujesz że auto zaczyna ci zwalniać potem utrzymuj takie połozenie gazu. Auto ci nie zwolni a bedzie miało bardzo niskie spalanie.
Ja mam ciezką noge moja nexia potrafi spalić po miescie 13L jak na 1.5 to jest bardzo dużo, lecz ona dostaje cały czas w palnik ale jeżeli chce to moge miec spalanie bardzo niskie . najniższe jakie udało mi sie uzyskac po trasie to 5,1L /100km mysle ze to nie jest zły wynik jak na tak przestarzały konstrukcyjnie silnik
Tak wiec mozesz zmieniac sobie biegi przy jakich obrotach chcesz . Najekonomiczniej jest do 3tys ale to nie wszystko stosuj sie do zasad które podałem wyzej i zobaczysz jak mozesz miec niskie spalanie.
Co do obrotów podobno francuzy nie lubia wysokich obrotów dla tego wyzej jak 4tys cytryny nie krece. Czy to prawda nie wiem i nie mam zamiaru sprawdzac nexia lubi wysokie obroty i dostaje je dosyć czesto o odcieciu zapłonu nie wspomne po tym zabiegu bardzo sie odmula i jeszcze nie słyszałem o tym zeby ktoś 1,5 zajechał bo są nie do zdarcia 500tys bez remontu dają rade bez problemu.
Co do twojego auta na pewno czasem daj mu w palnik. Jeżdząc na benzynie w katalizatorze zbiera sie nagar który ulega spalaniu ale tylko przy wyższych obrotach . A jak bedzie kat zapchany to i osiągi auta spadają wiec czasem go przepałować nie zaszkodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.