Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2011, 17:33
Temat postu:
Depoluton System Faulty - czym może być spowodowane?
Witam. Dzisiaj "przycisnąłem" lekko, naprawdę lekko i pojawił mi się komunikat DEPOLUTION SYSTEM FAULTY, oczywiście w towarzystwie lampki kontrolnej układu oczyszczania spalin. Nie wiem czy to coś poważnego. w instrukcji oczywiście nakazują szybkikontakt z aso ale tam równie szybko usuną usterkę jak zawartość mojego konta. Krótko mówiąc pytam kolegów -czy mam się bardzo przejmować czy też chodzi o tzw. [cenzura]ółkę zastanawiam się co może byc przyczyną. Jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że niedawno poraz pierwszy od wielu miesięcy zatankowałem ON nie na BP a na Statoil lub fakt, że tydzień temu jakieś zwierze nadgryzło mi dwa gumowe przewody pod maską i odrobinę oleju pojawiło się na silniku - nie zdążyłem usuąć tej usterki. Dzięki za podpowiedzi. POzdrawiam.
Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zambrów Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso
Piwa: 1/3
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 15:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Depoluton System Faulty - czym może być spowodowane?
Miałem ten sam problem pod koniec lutego. Ale u mnie skonczylo sie tragicznie - poszlo turbo. Przebieg mojego auta to 77000 km. Regeneracja i robocizna 2000 w plecy. Podobno ten typ tak ma, mechanik powiedzial ze to nie pierwszy jego turbina jaką robil przy HDI. A zaczeło sie od niewielkiego wycieku z turbiny, kazdy mówił ze tak ma byc, a to chyba g...o prawda.
Mozesz miec jeszce problem z filtrem cząstek stalych. Podobo trzeba dołac płyn po 60000 km. najlepiej w serwisie, po 120000 km, podobno do wymiany, a kosztowac moze nawet 4tys. Czytalem gdzieś ze mozna go zdemontowac i ma sie problem z głowy, ale nie wiem czy to prawda. Troche przerąbane z tym Citroenem. Mechanik pocieszyl mnie ze jeszce zostalo mi do zrobienia kolo dwumasowe i wtryski. Pozdrowienia.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Depoluton System Faulty - czym może być spowodowane?
Przejedź sie na wysokich obrotach z 10-15 min i powinno byc po kłopocie. Ja to juz przerabiałem kilka razy i zawsze pomaga. Zapycha sie filtr i tyle, trzeba go przegonić
Re: Depoluton System Faulty - czym może być spowodowane?
Labut napisał:
Witam. Dzisiaj "przycisnąłem" lekko, naprawdę lekko i pojawił mi się komunikat DEPOLUTION SYSTEM FAULTY, oczywiście w towarzystwie lampki kontrolnej układu oczyszczania spalin. Nie wiem czy to coś poważnego. w instrukcji oczywiście nakazują szybkikontakt z aso ale tam równie szybko usuną usterkę jak zawartość mojego konta. Krótko mówiąc pytam kolegów -czy mam się bardzo przejmować czy też chodzi o tzw. [cenzura]ółkę zastanawiam się co może byc przyczyną. Jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że niedawno poraz pierwszy od wielu miesięcy zatankowałem ON nie na BP a na Statoil lub fakt, że tydzień temu jakieś zwierze nadgryzło mi dwa gumowe przewody pod maską i odrobinę oleju pojawiło się na silniku - nie zdążyłem usuąć tej usterki. Dzięki za podpowiedzi. POzdrawiam.
Poczytaj instrukcję. Trzeba przejechac się zprzez co najmniej 15 min. z predkościa większą niż 70 km/h czyli do momentu wypalenia się sadzy i problem zniknie.
Pozdrawiam.
Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Mar 2011, 16:01
Temat postu:
Dzięki
Serdeczne dzięki za wpisy. W moim przypadku chyba faktycznie chodziło o przegryzione (dziurawe) przewody przy turbinie. Jakieś zwierzaki zamieszkały mi pod maską i posmakował im citroen. W aso takie rurki kosztują około 300 zł !!! całe szczęście nie mieli w magazynie więc pozbyłem się dylematu. Zakleiłem narazie lasotaśmą i po 30km kontrolka zgasła i zniknął komunikat. Teraz gdzieś muszę dokupić przewody i po kłopocie.
Swoją drogą po tym co przeczytałem, podniosło mi się ciśnienie. Po to człowiek kupuje nowy samochód żeby nie martwić się o duperele i nie wydawać kasy na ciągłe wizyty w warsztatach. Tym czasem jest odwrotnie - kontrakty serwisowe to fikcja, niezawodność pojazdu tym bardziej a ekologię za którą mam płacić 4tys mam głęboko w d...
Pozdrawiam
Bartek
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Depoluton System Faulty - czym może być spowodowane?
Tak, tak... miałem dokładnie to samo w swoim C4 Pic. Przegryzione oba przewody do intercoolera i przed dozownikiem powietrza. Wymień bo ci FAPa zapcha a wtedy to już sporo kosztuje. Ceny tych rurek w Citroenie w KRK to 120 i 2x270 złotych. Ceny na allegro to 2x50 i 20 złotych. Ja oczywiście wybrałem tańsza opcję. Wymiana ze śrubokrętem w ręku, na parkingu zajmie ci do godziny. Bądź jednak przygotowany, można mocno się usmarować bo przewody w środku są zaolejone (!). Ciut mnie to zaniepokoiło ale w citroenie twierdzą że to norma, bo sprężarka przepuszcza lekką mgiełkę olejową do przewodu powietrza (podobno dozwolone). Które węże wymienić? To proste, niech ktoś ci mocno przygazuje auto (i potrzyma na obrotach) a ty przyłóż rękę do węża i zobaczysz który jest nieszczelny. Przygazowanie musi być na tyle mocne aby ci się węże do intercoolera nadmuchały chociaż trochę. Do sprawdzenia masz jeszcze bączek za dozownikiem powietrza, on też może być ugryziony (u mnie był cały). Swoja drogą wygląda na to że Citroen użył węży smakowych skoro nie tylko ja miałem taki przypadek . Po wszystkim zapatrz się w spray do odstraszania zwierząt do kupienia w sklepach ogrodniczych na odstraszanie psów od grządek. Psiknij po wygłuszeniu silnika (nie za dużo bo będzie śmierdziało w środku) i zapomnij. Powodzenia.
Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radomsko Posiadane auto: Citroen C4 Picasso
Piwa: 0/5
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 09:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Depoluton System Faulty - czym może być spowodowane?
Witam Wszystkich użytkowników Citroena
Chcę podać kolejną przyczynę pojawiania się komunikatu "Depolution System Faulty"
Kilkanaście dni temu też pojawił mi się komunikat "Depolution System Faulty" Za radą forumowiczów przystąpiłem do wypalania filtra (jazda z obrotami 3000 obr/min przez min 10 minut) ale niestety komunikat nie zginął.
Pojechałem do serwisu. Diagnostyka wykazała uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia za i przed filtrem FAT. Wymiana czujnika i problem rozwiązany.
Koszt diagnostyki i wymiany czujnika ponad 400 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.