Witam jestem posiadaczem C 5 2.0 HDI z roku 2004.Moim problemem w ostatnim czasie stało sie koło dwu masowe zaczyna być je słychać przy każdym wyciśnięciu sprzęgła.Morze wiecie co z tym zrobić prócz wymiany może ktoś to regeneruje może można to czymś zastąpić a jeśli nie to gdzie to kupić w miare naj taniej
Mój kolega miał zepsute koło masowe w c4 mechanik powiedział że koszt profesjonalnej naprawy to 3000 zł lub tak narazie żeby chodziło do sprzedarzy zapłacił pare stówek
Dość dużym kosztem przy wymianie dwumasy jest zdemontowanie skrzyni, czyli robocizna. Dlatego mało kto się decyduje na jakieś pół środki. Raczej zalecana i stosowana w tym przypadku jest wymiana dwumasy na nowa wraz ze sprzęgłem. Sa w sprzedaży nawet takie komplety. No chyba, ze masz zamiar nie długo sprzedać auto, to wtedy sama dwumasa, lub regeneracja, jeżeli będzie się opłacało.
Regeneracja dwumasy załatwi problem ale nie wytrzyma ona tak długo jak nowe.
Do twojego auta niestety nie występuje jeszcze zamiennik na zwykłe koło zamachowe (zadzwoń jednak do przedstawicielstwa Valeo i zapytaj może już produkują).
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: C5 III 2.O HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 19:47
Temat postu:
Dwumasa
Pare lat temu gdy kupilem starszy model c5 piszczala mi dwumasa przejezdziłem prawie 3 lata i nic się nie działo od niedawna jestem posiadaczem najnowszej c5tki i ten sam problem tylko troche gorszy gdy chce ruszyc szybko z jedynki to rzuca autem ale nie zawsze, może też uda się przejezdzic nią jakiś czas narazie nic nie kombinuje
Dwumasa nie piszczy. A jak szarpie w C5 III to lepiej to napraw, bo to nie koniecznie dwumasa może być, a np poduchy silnika. Ile ma przejechane te C5 III ? Chyba ze trafiło na bogatego to się nie przejmuj. Może jakoś będzie.
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: C5 III 2.O HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 11 Mar 2011, 19:22
Temat postu:
Dwumasa
Pisząc piszczy miałem na mysli metaliczne cykanie przy odpalaniu i gaszeniu auta w tej c5 III mam 98 tys nalotu (książką serwisową potwierdzone) poduchy silnika całe tak jak pisałem drgania auta przy ruszaniu jak by się dławił ,sprzęgło bierze normalnie nie ślizga się mechanik stwierdził dwumase .W starej c5tce miałem 60tys nalotu i dwumasa cykała metalicznie
panowie mam pytanie:
chodzi o to ze w mojej c5 III mam bardzo twarde sprzeglo i ruszanie z miejsca nie jest plynne tzn. czasami szarpie dodam ze jak wlanczam 1. bieg trzymajac na sprzegle to czuje male szarpnieci czy to moze byc kolo dwumasowe, albo sprzeglo?
brzebieg auta to juz 175000km
z gory dziekuje
To nie jest prawdą szanowny kolego , że nie ma jeszcze zamienników.Są sztywne na allegro.Ja byłem zmuszony w zeszłym roku wymienić bo rozsypało mi się totalnie.Jeżdżę rok nie ma żadnych problemów.
abar jakie koszty sztywnego koła zamachowego ,czy jest odczuwalna roznica w jezdzie ,czy jakies problemy ze sprzeglem przy monazu ze sztywnym kolem zamachowym itd moze ktos napisze i gdzie zamiennik jakiej firmy (ja widzialem dwumase do c5 DW10BTED4 za 950 zl firmy luk wiec nie wiem czy jest sens sie paprac w podmiany)mi sie zdaje ze problem z dwumasa jest wyolbrzymiony tak jak z tym calym FAP
aha mikolaj 77 mi sie wydaje ze to co piszesz to raczej wyglada na uszkodzone łozysko oporowe a nie kolo zamachowe sorry wiem po roku
Witam. Co to może być na wolnych obrotach co jakiś czas słychać jakieś stuki z okolic skrzyni biegów. Jak wcisnę sprzęgło to one milkną.
Tak poza tym nic nie piszczy podczas ruszania jedynie sprzęgło wysoko bierze.
[quote="Mirizag75"]Witam. Co to może być na wolnych obrotach co jakiś czas słychać jakieś stuki z okolic skrzyni biegów. Jak wcisnę sprzęgło to one milkną.
Witam jeśli dotkniesz pedału sprzęgła i poczujesz drgania,to będzie bolało.Jeśli nie to sprawdż poziom oleju w skrzyni. ( Koło dwumasowe po coś wynależli) ,zwykłe sprzęgło kosztowało kilkaset pln,a dwumasa kilka razy więcej.Może przy mocach 200-300 koni jest potrzebne, ale sto pare to tłumik drgań w tarczy dawał sobie spokojnie radę i latał po 200tys km.Nie bardzo rozumiem jak dwumasa ma zmniejszać drgania silnika,po to jest właśnie ciężkie koło zamachowe.Jeżdziłem dwu litrową xantią ze zwykłym sprzęgłem,teraz C5 i nie widzę różnicy.Zobaczę jak będę wymieniał sprzęgło. Pozdrawiam
Jak dotknę pedału sprzęgła to czuć drgania. A mam takie pytanie. Jeżeli kupię koło zamachowe od Citroen C5 90konnego i dokupię tarczę sprzęgłową no i łożyska to to będzie pasowało.
Czy muszę kupić zestaw Kit sztywnego koła ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.