Przykro mi ale nie mam pojęcia ,koło wygląda tak samo.Zestaw dedykowany na allegro jest droższy niż zestaw dwumasy.Szkoda że nie wypowie się ktoś kto to założył.Ja zaryzykuję kupić letko latane na taksówce koło i opowiem jak było,ale za dwa trzy tygodnie
To że będzie działało poprawnie to nie mam wątpliwości,nie wiem czy koło będzie pasowało ,pierścień do impulsatora ma więc powinno być ok.Jeśli zrobisz pierwszy to podziel się doświadczeniem .pozdrawiam
Witam. Dziś wyjęta skrzynia,koło dwumasowe kompletny szmelc.Wcześniej zakupione sprzęgło z kołem od C5 2.0 hdi z 2004r.Tarcza sprzęgła nie pasuje,za mały wielowypust.Koronka koła ma mniejszą średnicę 5mm,a złorzone sprzęgło na kole jest niższe ok. 150mm od oryginału.Pełna porażka,zmarszczyłem pośladki i jutro pakuję nową dwumasę. Pozdrawiam
Nie wiem jak w cytrynie ale mam kolegę, który jeździ Toyotą Avensis silnik D4D coś około 115 km. Zaraz po kupnie auta wywalił ( bo siadło)koło dwumasowe, założył zamiennik jednomasowy i jest zadowolony. Styl jazdy w porównaniu ze mną wariacki. Przejechane około 50000 km nic się nie dzieje, a przy tym z tego co mówi na zamienniku lepiej przyspiesza. Może więc z tym kołem to tak jak z Fap-em i EGR-em zbędne gadżety. Kiedyś nawet duże silniki nie miały dwumasy i przebiegi były fascynujące.
Witam, wczoraj odebralem auto od mechanika C5 2.0 hdi 109km. Wymienialem kpl sprzeglo LUK (tarcza, docisk, lozysko i kolo dwumasowe). Jazda autem zmienila sie na bardzo duzy +, sprzegielko maselko, biegi wchodza bdb bez zgrzytow, odpalanie i gaszenie silnika bez lomotow i telepania buda itp... tylko nurtuje mnie jedno, gdy auto stoi na biegu jalowym jak wcisne sprzeglo to delikatnie ciszej pracuje, gdy puszczam sprzeglo tak jakby lekki szum/szelest slychac, jest to bardzo slabo wyczuwalne ale ja to wysluchalem... i nie wiem czy to ja juz jestem przewrazliwiony i moze tak powinno byc, czy moze cos nie tak zostalo zlozone?
Myślę, że jak się dobrze wsłuchamy ta w większości aut po wciśnięciu sprzęgła można zauważyć "lekki spadek hałasu " podyktowany tym, że skrzynia biegów po prostu zatrzymuje się bo nie dostaje napędu. To raczej normalne zjawisko.
No i lipa, cos musi byc nie tak. Zrobilem ok 200km od wymiany, wszystko pieknie ladnie jest na poczatku az do momentu nagrzania do 90*. Problem pojawia sie po nieco dluzszej jezdzie, w moim odczuciu jest to moment gdy skrzynia/sprzeglo/silnik rozgrzeje sie na dobre, a nie tylko osiagnie 90* na wskazniku. Wowczas na biegu jalowym bez wsluchiwania sie pojawia sie tyrkotanie (tak jakby obok stal drugi diesel tyle ze glosniejszy od mojego) wciskam sprzeglo cisza, puszczam sprzeglo i znow sie pojawia tyrkotanie. Jest to rowniez slyszalne gdy wkrecam silnik na obroty od ok 1000-1500.
Moje pytanie brzmi co mechanik mogl zrobic nie tak przy wymianie??
Nie jestem mechanikiem ale wydaje sie ze wymiana nie jest dosc skomplikowana (natrudzic sie przy rozkrecaniu itp to tak) - zdjac skrzynie wyciagnac lozysko, docisk, tarcze i dwumas, a nastepnie wlozyc nowy komplet... Nie ukrywam ze drazni mnie to coraz bardziej, z uwagi na to, iz zainwestowalem w czesci LUKa niemale jak na moje mozliwosci pieniadze, a auto nie chodzi jak nalezy...
Moze przyczyna nie lezy po stronie mechanika? Moze cos w skrzyni jest zuzyte? Czy ktos cos moze podpowiedziec w tym temacie?
Witam pewnie Masz już pozamiatane,ale ja bym stawiał na zbyt mały poziom oleju w skrzyni lub jego brak.Przy wyjmowaniu skrzyni spuszcza się olej bo inaczej dużo wycieka przez dziury po półosiach.Zgadzam się że dwumasa to zupełnie niepotrzebny gadżet bardzo kosztowny
Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: C5 HDI 2009 kombi 140 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 13 Sty 2014, 17:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Koło dwumasowe
Mirizag75 napisał:
No ja właśnie kupiłem na alledrogo koło zamachowe od 90 konnego i też w niedługim czasie będą wymieniał sprzęgło.
prosze o info czy faktycznie udało się pominąć dwumasę ? mam 2002 2 HDI 115kM , i 200.00 km ,musze wymienic sprzęgło i dwumasę i ktoś mi powiedział ,żebym kupił sprzęgło plus koło zamachow eod 90 konnego i dał do złożenia .Czy coś jeszcze trzeba dokupić ? czy robota jest droższa niż wymiana klasyczna sprzęgła ?
W moim przypadku nie udało się ,ale może Ty będziesz miał szczęście.Jak nie wyjmiesz skrzyni i nie przymierzysz to raczej nikt Ci nie powie .Cena robocizny nie powinna się różnić bo to ten sam zakres robót.Jesteś z Wawy to mogę Ci wypożyczyć koło i docisk, jak będziesz rozbierał to przymierzysz.Jeśli będzie pasowało to się dogadamy
W 115km xantii jest ciągnione a w C5 136km pchane,jeśli jest dwumasa to raczej jest pchane.Jeśli wysprzęglik nie jest przykręcony śrubami to jest ciągnione.Bez rozebrania nie rozkminisz.Zeby było ciekawiej to w moim przypadku w 2006r do września koło dwumasy było inne ,a po inne.Niestety moje droższe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.