Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 27 Gru 2013, 09:55
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) parametry wtrysków
Jestes tego pewien, czy tylko powtarzasz, bo gdzies juz to czytales? Poczytajcie o silnikach hdi. Odchylki do 30% sa ok. Swiadcza one o zaburzeniach w pracy poszczegolnych cylindrow, a wiec nie zawsze oddaja stan wtryskiwaczy, gdyz nie tylko zly stan wtryskiwaczy jest przyczyna nadmiernej korekcji. Generalnie silnik koryguje iloscia wtryskiwanego paliwa, nierownomiernosc predkosci katowej walu silnika, zaleznej od sily jaka powstaje na danym cylindrze. Czyli np. jesli na jednym cylindrze bedzie nizsze cisnienie, to wystapi korekcja na +, bo ten cylinder jest slabszy, sila od zaplonu jest nizsza.Korekcja na - swiadczy z reguly o przelewaniu wtrysku. Wartosci korekcji pozwalaja okreslic stan zaklocen w pracy silnika, ale nie okreslaja przyczyny. Warto wtedy np. zrobic probe przelewowa, sprwdzic stan kompresji w poszczegolnych cylindrach, co robimy, oczywiscie, gdy te roznice sa wieksze. Przy odchylkach do 30 procent wszystko dziala poprawnie.Suma korekcji wcale nie musi byc rowna zeru. Pozdrawiam
Przede wszystkim dla jakiego silnika chcesz te parametry, domyślam się, że 1.6 HDi 90KM będzie miał inne, a 110KM będzie miał inne parametry. 2.0 w porównaniu do 1.6 to też inna bajka. No i najważniejsze czy osprzęt jest Siemensa czy Boscha, bo to też ma znaczenie.
Na moim przykładzie mogę podać (C5 MkII 2.0 HDI 101kW, FAP 2007r, wtryski piezo Siemensa), że korekty w granicach 5 do 10% są normą po jakimś tam przebiegu.
Moje korekty (przebieg ok. 180tys km):
Korekty mam w %
1- 97%
2- 103%
3- 101%
4- 98%
Dawka wtrysku o ile dobrze pamiętam to 21 (tylko zapomniałem czy była podana w mg czy ml)
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 161 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C3 1.4 HDi
Piwa: 6/1
Wysłany: Pią 27 Gru 2013, 15:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) parametry wtrysków
dejnekomirek napisał:
Jestes tego pewien, czy tylko powtarzasz, bo gdzies juz to czytales? Poczytajcie o silnikach hdi. Odchylki do 30% sa ok. Swiadcza one o zaburzeniach w pracy poszczegolnych cylindrow, a wiec nie zawsze oddaja stan wtryskiwaczy, gdyz nie tylko zly stan wtryskiwaczy jest przyczyna nadmiernej korekcji. Generalnie silnik koryguje iloscia wtryskiwanego paliwa, nierownomiernosc predkosci katowej walu silnika, zaleznej od sily jaka powstaje na danym cylindrze. Czyli np. jesli na jednym cylindrze bedzie nizsze cisnienie, to wystapi korekcja na +, bo ten cylinder jest slabszy, sila od zaplonu jest nizsza.Korekcja na - swiadczy z reguly o przelewaniu wtrysku. Wartosci korekcji pozwalaja okreslic stan zaklocen w pracy silnika, ale nie okreslaja przyczyny. Warto wtedy np. zrobic probe przelewowa, sprwdzic stan kompresji w poszczegolnych cylindrach, co robimy, oczywiscie, gdy te roznice sa wieksze. Przy odchylkach do 30 procent wszystko dziala poprawnie.Suma korekcji wcale nie musi byc rowna zeru. Pozdrawiam
Oczywiście masz rację, że odchyłki to norma i nie musi wyjść 0. Zresztą nie napisałem, że MUSI wyjść 0, tak jak nie napisałem o dopuszczalnych odchyłkach.
Po prostu chodzi o to, że ludzie często widząc dużą odchyłkę na +/- już wystawiają diagnozę, że wtryskiwacz jest walnięty, kiedy to nie musi być prawda - właśnie chociażby dlatego, co napisałeś wyżej (kompresja cylindra np.). Dlatego ciężko mówić o tym, jakie powinny być korekcje, bo będą się one różnić w różnych samochodach po prostu.
Dla silników 2.0 HDi maksymalne korekty wynoszą od 15 do 30% (w zależności od mocy i wersji), dla silników 1.6 HDi maksymalne odchyłki od normy są na poziomie 25 do 35% (w zależności od mocy i wersji). Tego dowiedziałem się od elektrona podczas dzisiejszej wizyty w warsztacie.
Jednorazowa dawka wtrysku to 22 mg dla 2.0 HDI 136KM (+/- 1-2 mg dla innych wersji mocy)
Dla silnika 1.6 niestety nie zostały udzielone mi informacje, bo prawdopodobnie sam nie wiedział
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.