więc dziś - 1 dzień wiosny ?? wskoczył komunikat - błąd jakości spalin czy jakos tak i zapaliła kontrolka silnika... przejechałem po obwodnicy 40 km .3,500 obrotów i nic nie dało. domyślam się że skończył się FAP???
po wyjściu z pracy kontrolka znikła, byłem na kompie - jakieś błędy przejściowe z EGR mechanik mi powiedział że to przez zagrzanie się silnika (brak wentylatora przez uszkodzony rezystor) błędy skasowane, wiatrak działa
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): jaworzno Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2011
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 08 Gru 2015, 22:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...
Witam
Mam do was koledzy pytanko , kupiłem C4 Grand picasso z 2011r 1,6 hdi 112 KM , i jest już niewiele płynu Eolys 176 ( bo z tego co wyczytałem to chyba taki tam jest zastosowany), bo gdzieś 700ml, i teraz może ktoś się orientuje czy w tym modelu jest pojemnik plastikowy na ten płyn czy ten woreczek "nerka" i jaką to ma pojemność.
pozdrawiam
Podłącze się do tematu i obalę kilka mitów w tej dyskusji które ciągle są powtarzane przez "pseudo mechaników i fachowców".
Otóż co do eksploatacji FAPa: Peugeot 407 1.6HDI110PS kupiony w polskim salonie w 2004 roku, sprzedany w 2016 roku (z powodu zmiany na nowego Hyundaia Tucson również polski salon). Peugeot eksploatowany cały czas po mieście (97% przebiegu to miasto), silnik zapalany i gaszony średnio co kilka kilometrów i na ciepło i na zimno (no cóż taka specyfikacja życia że takie przebiegi były robione). W dniu sprzedaży auto miało przejechane 150tkm. Przez cały okres eksploatacji ani razu...POWTARZAM ANI RAZU FAP się nie ZAPCHAŁ ani nigdy nie było powodu uzupełniania dodatku do jego wypalania tj oczyszczania czyli Elloys!!! Raz tylko przy przebiegu około 120tkm pojawił się problem z wypaleniem który był spowodowany.... połączeniem (przerwą na stykach kabla zerowego czyli masy) kabli w kostce na czujniku wchodzącym do FAPa. Po wizycie w serwisie i usunięciu usterki oraz wymuszonym oczyszczeniu FAPa problemów nadal zero. Dodam że proces oczyszczania filtra wielokrotnie nieświadomie był przerywany przez wyłączenie silnika. Oczywiście bardzo często gdy było wiadomo że FAP się oczyszcza robiło się dodatkową rundkę po mieście aby proces przebiegł w pełni. Oczyszczanie FAPa można było poznać po tym że zmienia się dźwięk układu wydechowego (nagle tłumik zaczyna przechodzić w niski basowy ton niczym REMUS) oraz przy prędkości samochodu poniżej 10km/h włączały się na maksymalne obroty wentylatory na chłodnicy silnika. Podczas oczyszczania żadne sygnały ani kontrolki się nie świecą. Oczyszczanie FAPa w silnikach 1.6HDI sprzed liftingu czyli do 2010roku włącznie (silniki z dwoma wałkami rozrządu i 16 zaworami) odbywało się co około 800km natomiast w silnikach po liftingu czyli od 2011roku (silnik z jednym wałkiem rozrządu i 8 zaworów) co 200-300km.
Co do oleju-zmieniany co 10tkm na 5W40, bez żadnych dziwnych udziwnień z specjalną formułą DPF FAP i niekoniecznie TOTAL, czasami LOTOS czasami TOTAL a czasami ORLEN (przypomnę aferę olejową sprzed około czterech lat jaka miała miejsce w miejscowości Żory w hurtowni TEDEX gdzie to firma sprowadzała olej z Turcji w mauzerach i ten sam olej rozlewano do baniaków z nalepkami czołowych producentów takich jak Total, Elf, Mobil o różnych specyfikacjach...itp a bańka 5 litrów była dostępna na allegro za 70zł. Nie wspomnę też o ludziach jeżdżących w tamtym czasie po warsztatach samochodowych i skupujących puste pojemniki po firmowych olejach i o tym że nakrętki do tych pojemników szło kupić na ALIEXPRESS w cenie kilku centów za sztukę).
Co do ekologii: Peugeot 407 1.6HDI110PS 2004 rok polski salon-auto z FAP i na oleju 5W40;
drugi samochód to Peugeot 207 1.6HDI110PS 2006rok kupiony jako sprowadzony z Francji (czyli z kraju o większej świadomości ekologicznej niż Polska) wyposażony w ten sam silnik co 407 i o dwa lata młodszy......zalany fabrycznie olejem 10W40 i jest bez FAPa!!!!!!!!
WIĘC CHYBA COŚ TU NIE PASUJE Z TĄ PROPAGANDĄ EKOLOGICZNO-EKONOMICZNĄ???
Więc w czym tkwi problem??? A no właśnie problem tkwi w tym że ludzie zmieniają olej w swoich autach co 20tkm a nawet i rzadziej.....bo tak pisze w serwisówce.... Czy widzieliście kiedyś jak wygląda olej po 15tkm w silniku z FAP???? to co dopiero 20tkm lub więcej??? bo zal wydać 200zł na nowy olej z filtrem a potem sitko przed turbosprężarką się zatyka z powodu syfu z sadzy i nagaru?????
Kolejna kwestia to pochodzenie samochodu i rzeczywisty przebieg. Jeżeli kupuje się samochód od jakiegoś nieznanego handlarza cwaniaka co dopiero nasz samochód sprowadził z np RAJCHU a niemiec płakał jak sprzedawał i auto ma kilkanaście lat i na liczniku 130tkm i ma pod maską silnik diesla i atrakcyjną cenę.......no to może najpierw dobrze trzeba by było sprawdzić czy ten przebieg jest na pewno autentyczny. FAP z założenia jest przewidziany na co najmniej 200tkm. Mój po mieście zrobił 150tkm i jakoś się nie zapchał.
Tak się składa że serwisy Citroen i Peugeot bez problemu udzielą nam informacji na temat danego pojazdu na podstawie numeru VIN pojazdu (zawsze znajdzie się jakiś wpis w historii pojazdu dzięki któremu zweryfikujemy choćby zgrubnie "oficjalny" przebieg), i za każdym razem gdy miałem zamiar kupić używanego peugeota lub citroena dzwoniłem do serwisu z numerem VIN potencjalnego pojazdu. Dzięki temu uniknąłem raz kupna samochodu który był... FABRYCZNIE SAMOCHODEM PRZYSTOSOWANYM DO RUCHU LEWOSTRONNEGO czyli anglika po przekładce!!!!!! Numer VIN bardzo często jest podany w treści ogłoszenia i nie trzeba się prosić sprzedawcy o jego udostępnienie-jeżeli sprzedawca unika VINu jak ognia to też o czymś świadczy. _________________ Syynu z Rybnika Cytryna C4 GP 1.6HDI 112PS 2011r. oraz Peugeoty 207 307 308 405 406 407 i jedno seicento
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.