Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 16:51
Temat postu:

Kończy sie FAP i co dalej...


Jak w temacie...
http://www.katowiceinfo.pl/motoryzacja/uslugi/katowice-usuwanie-dpf-fap-citroen-peugeot-20-hdi-800-zl.htm

ktoś korzystał??

Proszę o wszelkie rady
Powrót do góry
gadu-gadu
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 17:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Masz alternatywę, możesz go przepłukać woda. Po za tym co to znaczy "kończy się FAP"? jest komunikat o zapchaniu? czy kończy się dodatek do paliwa? Jak jest eksploatowane auto? Dłuższe dojazdy, czy miasto?
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 17:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


znalazłem takie cos

http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=fapdpf

jest zapchany na 30 % całkowicie - mam auto od 2 tyg. Jazda będzie mieszana. 2 rożnych elektro mechanikow powiedziało ze trzeba będzie dolać płyn no i coś zrobić z filtrem (można próbować płukać), ale problem będzie wracał nawet jak wymienię na nowy

Jeśli można to wyłączyć i wyciąć to ja bardzo chetnie. Zostało mi do przejechania około 20 tys km. Do pracy mam 10 km obwodnicą. Czasami jazda po mieście jak każdy.
Powrót do góry
gadu-gadu
sinnerro

Auto Maniak



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 590
Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia
Posiadane auto: Peugeot 407, 2.0 hdi 136KM, 2005, Citroen C5 2.0HDi 163KM 2012 eclusive
Piwa: 47/4
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 17:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Nie sluchaj bzdur kolesi co chca Ci wlepic nowy filtr. Samemu sobie go pluczesz i wszystko dziala jak nalezy, chyba ze juz bedzie definitywnie do wymiany wtedy zacznij sie martwic.
Powrót do góry
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 17:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


oki, a czy ktoś z was wyciął go i wyłączył programowo przez zmianę oprogramowania w silniku??.

dużo pozytywów jest o nich
http://tuneforce.pl/FAP.html

znalazłem tez w necie człowieka (na tym forum) który usunął z 2.0 FAP programowo 1,5 roku temu i mówi że zapomniał co to FAP, więc jest nadzieja na ostateczne rozwiązanie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 17:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
potrzebski

Auto Maniak



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 3276
Skąd jesteś (miejscowość / region): piaseczno mazowieckie
Posiadane auto: Citroen ds5 2,0 2012. Skoda Rapid 1,6 tdi 2013. Bmw e39 2,5 2002. Bmw e61 3,0 2006
Piwa: 1597/1
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 19:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Można usunąć i nawet są firmy, które się tym między innymi trudnią. Minusy to: samochód zacznie kopcić i nie będzie przyjazny dla środowiska, przy okresowym przeglądzie mogą wystąpić problemy z podbiciem w dowodzie rejestracyjnym badań technicznych na kolejny rok. Plusy to: nie płacisz za płyn oraz filtry FAP, nie musisz martwić się czy w danym momencie samochód wypala sadzę, możesz jeździć cały czas po mieście bez obawy zapchania filtra. Musisz sobie przemyśleć plusy i minusy. Poszukaj choćby na Allegro - sporo warsztatów oferuje taką usługę. Oczywiście samo wycięcie filtra to nie wszystko, trzeba go także usunąć z oprogramowania samochodu. Zazwyczaj firmy które usuwają filtr zajmują się także zmianą programu.
Powrót do góry
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 19:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


a niech sobie kopci Smile to mi nie przeszkadza, a co do przeglądów myślę że też przejdzie bez żadnego problemu. Widzę tylko jeden plus - kilka tysięcy w kieszeni i żadnych problemów z wypalaniem i kontrolkami.
Powrót do góry
gadu-gadu
Egontar

Debiutant



Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów
Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 1.6HDI Familiale, DS5 2,0HDI SportChic
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 08:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


magik30 napisał:
a niech sobie kopci Smile to mi nie przeszkadza, a co do przeglądów myślę że też przejdzie bez żadnego problemu. Widzę tylko jeden plus - kilka tysięcy w kieszeni i żadnych problemów z wypalaniem i kontrolkami.


Niestety w Europie zachodniej jazda bez filtra jest poważnym wykroczeniem i można nieźle zapłacić. Musisz przekalkulować, czy przypadkiem nie będziesz jeździł tamtymi drogami. A jak auto zakopci to mogą się połapać!
Powrót do góry
jaclub

Dyskutant



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice
Posiadane auto: citroen c4 2008
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 09:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


ja tam wolę pozbyć sie dziada jak klęknie, nie mam zamiaru sponsorować ochrony środowiska. Jeden z kolegów napisał, że będzie kopcił: jak każdy diesel na zimnym silniku!, poza tym jeżeli silnik jest bardziej zużyty np. z racji większego przebiegu FAP szybciej będzie sie zapychał ponieważ paliwo będzie gorzej spalane (mniej sprawne wtryski itp) to co mam wymieniać filter i całe badziewie co 20 tyś? Na pewno nie. FAP, DPF to wymysł mądrych głów no i ochrona środowiska ale temat jest niedopracowany. Kiedyś diesle jeździły bez filtrów i było np. mercedes beczka diesel kopcił jak parowóz i jechał a teraz zajęli się ochroną środowiska. A co do innych krajów, jak bardzo zajechany silnik musiałby być, żeby cię namierzyli, że kopcisz bo nie masz FAPu, i na pewno wezną auto do przebadania na warsztat czy faktycznie auto go nie posiada....bajki. Likwidacja FAP, DPF...
_________________
sruuu
Powrót do góry
gadu-gadu
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 963
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 10:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Witam, marketing w czystej formie i nic innego! To dokładnie można zobaczyć na stronach firm oferujących wycinanie fap. Warsztaty motoryzacyjne żyją z napraw aut, ale jako, że chciwości i kasy nigdy nie za dużo to trzeba ludowi wmówic, że jego samochód ma rzecz nie potrzebną, zbędną, przeszkadzającą w normalnej eksploatacji samochodu, a wręcz uniemożliwiającą jazde, takie rzeczy to tylko w POLSCE. Filtr został tak stworzony, aby nie jak co niektórzy mówią uprzykrzyć życie, ale aby za dizlem nie było ściany czarnego dymu i normalna jego eksploatacja, (uzupełnianie płynu i czasami wyjechanie poza miasto) nie powoduje większych problemów. Ja mam od roku i jeżdże tzw. koło komina i nigdy jeszcze nic z filtra mi sie nie zaświeciło. Tylko u nas jest możliwe, żeby jęździć z komunikatem o uzupełnieniu płynu i nie wiedząc co tak naprawde tam piszę a potem mieć pretensję, że filtr jest do d... i trzeba go wyciąć bo "mnie nie stać na uzupełnianie w ASO płynu za700zł". Tylko szczegół, że po odwiedzin strony warsztatu usuwającego fap nagle stać na usunięcie. Usunięcie filtra to równowartość trzech uzupełnień płynu i to w ASO, a jedno uzupełnienie wystarcza do 120.000km. Im większa kolejka pod warsztatem, oczywiście po odwiedzinach strony tym lepszymi brykami (kremowe skórki itp.) ich własciciele będą mogli się rozbijać no i oczywiscie właściciel warsztatu za chiny nie usunie filtra bo jak by to wyglądało za białym mieciem z biała skórka czarny dym a'fe. Jak by ktoś wymyślił, że na trzech kołach jeździ się szybciej, oszczędniej, mniej kłopotliwie to gwarantuję, że po tygodniu było by mnóstwo stron oferujących usunięcie czwartego koła. Oni z tego żyją i jak padnie na podatny grunt to ... Marketing!
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
Wystawiono 3 piw(a)
janes99

Czytelnik



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury
Posiadane auto: Biały Lanochód, Bordowy Lanowóz, Srebna 307-ka SW 2,0HDI
Piwa: 2/2
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 14:21
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Mądrze piszesz...
Piwa nalać!!
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 14:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Znalazłem w trojmieście dobrego mechanika od cytryn, wymienia mi rozrząd, sprawia wrażenie że zna się na rzeczy (dużo ciekawych rzeczy powiedział o c4) i powiedział mi że lepiej dolać płyn umyć FAP i będę miał z tym spokój na 100% więc zaryzykuje i jak zaczną się problemy to zostawię u niego. Puki co dowiedziałem się że olej do diesla musi być firmy TOTAL bo tylko on ma odpowiednią lepkość do tych silników. I jak zaleje się inny to niby to samo ale zaczynają się cyrki. Niby taki niuans a jednak bardzo istotny. Mechanik polecany z forum citroena.
Powrót do góry
gadu-gadu
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 17:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Olej silnikowy TOTAL jest ok, ale najważniejsze jest to, aby byl syntetyczny i o niskiej zawartości popiołów. Musza posiadać normę ACEA C2 lub C2/C3, ktore dzieki ograniczonej zawartosci popiolow siarczanowych, fosforu i siarki nie niszcza tak bardzo filtrow czastek stalych.

Ja ostatnio zalalem "Motul 8100 Eco-clean C2 5W30 5l" i jestem bardzo zadowolony.
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
jaclub

Dyskutant



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice
Posiadane auto: citroen c4 2008
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 18:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Cyfrowy 5 napisał:
Witam, marketing w czystej formie i nic innego! To dokładnie można zobaczyć na stronach firm oferujących wycinanie fap. Warsztaty motoryzacyjne żyją z napraw aut, ale jako, że chciwości i kasy nigdy nie za dużo to trzeba ludowi wmówic, że jego samochód ma rzecz nie potrzebną, zbędną, przeszkadzającą w normalnej eksploatacji samochodu, a wręcz uniemożliwiającą jazde, takie rzeczy to tylko w POLSCE. Filtr został tak stworzony, aby nie jak co niektórzy mówią uprzykrzyć życie, ale aby za dizlem nie było ściany czarnego dymu i normalna jego eksploatacja, (uzupełnianie płynu i czasami wyjechanie poza miasto) nie powoduje większych problemów. Ja mam od roku i jeżdże tzw. koło komina i nigdy jeszcze nic z filtra mi sie nie zaświeciło. Tylko u nas jest możliwe, żeby jęździć z komunikatem o uzupełnieniu płynu i nie wiedząc co tak naprawde tam piszę a potem mieć pretensję, że filtr jest do d... i trzeba go wyciąć bo "mnie nie stać na uzupełnianie w ASO płynu za700zł". Tylko szczegół, że po odwiedzin strony warsztatu usuwającego fap nagle stać na usunięcie. Usunięcie filtra to równowartość trzech uzupełnień płynu i to w ASO, a jedno uzupełnienie wystarcza do 120.000km. Im większa kolejka pod warsztatem, oczywiście po odwiedzinach strony tym lepszymi brykami (kremowe skórki itp.) ich własciciele będą mogli się rozbijać no i oczywiscie właściciel warsztatu za chiny nie usunie filtra bo jak by to wyglądało za białym mieciem z biała skórka czarny dym a'fe. Jak by ktoś wymyślił, że na trzech kołach jeździ się szybciej, oszczędniej, mniej kłopotliwie to gwarantuję, że po tygodniu było by mnóstwo stron oferujących usunięcie czwartego koła. Oni z tego żyją i jak padnie na podatny grunt to ... Marketing!



nie wiesz co piszesz kolego ja już wymieniałem DPF po 120 tyś w vectrze, 2400pln w [cenzura], i nie mam zamiaru popełnić tego błędu jeszcze raz. I powtarzam żadne płukanie nie pomoże chyba jedynie na pare tyś km, tym bardziej przy przesyconych elektronikom ( nie dopracowaną niestety) naszych cytryn. I samo dolanie płynu nic nie da to jest zaledwie dodatek do paliwa. Dolanie płynu nie oczyści FAPa. Jak ktoś ma zamiar jeździć do serwisu co chwile, kasowac błędy, które co chwilę się aktywują to wszystkiego najlepszego...

FAP-WEK
_________________
sruuu
Powrót do góry
gadu-gadu
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 10:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Spokojnie kolego, wyluzuj, weź głęboki oddech i pomysł- Dlaczego ten FAP się zapycha?? Moje auto ma 5 lat i jakoś FAP działa i nie mam problemow.
Jeżeli po czyszczeniu FAP-a i uzupełnieniu dodatku ciągle się zapycha to jest jakaś inna przyczyna. Może silnik nadmiernie dymi?
Zacznijcie myśleć a nie narzekać.

I wo gule co wyjeżdżasz z jakąś Vectra i jej DPF-em?
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
jaclub

Dyskutant



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice
Posiadane auto: citroen c4 2008
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 22:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


I wo gule co wyjeżdżasz z jakąś Vectra i jej DPF-em?[/quote]

podaję przykład kolego, druga sprawa każdy robi jak chce i co uważa za słuszne. A tutaj podaje się propozycje i rozwiązania.
_________________
sruuu
Powrót do góry
gadu-gadu
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Pon 21 Mar 2011, 21:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


więc dziś - 1 dzień wiosny ?? wskoczył komunikat - błąd jakości spalin czy jakos tak i zapaliła kontrolka silnika... przejechałem po obwodnicy 40 km .3,500 obrotów i nic nie dało. domyślam się że skończył się FAP???
Powrót do góry
gadu-gadu
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 19:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


po wyjściu z pracy kontrolka znikła, byłem na kompie - jakieś błędy przejściowe z EGR mechanik mi powiedział że to przez zagrzanie się silnika (brak wentylatora przez uszkodzony rezystor) błędy skasowane, wiatrak działa
Powrót do góry
gadu-gadu
dzokerro

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): GDYNIA
Posiadane auto: CITROEN C4 2.0 HDI 2005R.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Cze 2012, 12:57
Temat postu:

Mechanik


MOŻESZ PODAĆ NAMIARY NA TEGO MECHANIK Z TRÓJMIASTA?
Powrót do góry
cinek20

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): polska
Posiadane auto: v50 2.0 d
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 23 Cze 2012, 00:37
Temat postu:

fap


witam mam pytanie w czasie drogi wyskakuje mi komunikat ostrzegajaca o mozliwosci zapchania filtra co robic w takiej sytuacji?
Powrót do góry
wieslaw-d1

Debiutant



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): jaworzno
Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2011
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 08 Gru 2015, 22:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Witam
Mam do was koledzy pytanko , kupiłem C4 Grand picasso z 2011r 1,6 hdi 112 KM , i jest już niewiele płynu Eolys 176 ( bo z tego co wyczytałem to chyba taki tam jest zastosowany), bo gdzieś 700ml, i teraz może ktoś się orientuje czy w tym modelu jest pojemnik plastikowy na ten płyn czy ten woreczek "nerka" i jaką to ma pojemność.
pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
Syynu

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): RYBNIK woj.ŚLĄSKIE
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112PS 2011r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 19:43
Temat postu:

Re:


Podłącze się do tematu i obalę kilka mitów w tej dyskusji które ciągle są powtarzane przez "pseudo mechaników i fachowców".
Otóż co do eksploatacji FAPa: Peugeot 407 1.6HDI110PS kupiony w polskim salonie w 2004 roku, sprzedany w 2016 roku (z powodu zmiany na nowego Hyundaia Tucson również polski salon). Peugeot eksploatowany cały czas po mieście (97% przebiegu to miasto), silnik zapalany i gaszony średnio co kilka kilometrów i na ciepło i na zimno (no cóż taka specyfikacja życia że takie przebiegi były robione). W dniu sprzedaży auto miało przejechane 150tkm. Przez cały okres eksploatacji ani razu...POWTARZAM ANI RAZU FAP się nie ZAPCHAŁ ani nigdy nie było powodu uzupełniania dodatku do jego wypalania tj oczyszczania czyli Elloys!!! Raz tylko przy przebiegu około 120tkm pojawił się problem z wypaleniem który był spowodowany.... połączeniem (przerwą na stykach kabla zerowego czyli masy) kabli w kostce na czujniku wchodzącym do FAPa. Po wizycie w serwisie i usunięciu usterki oraz wymuszonym oczyszczeniu FAPa problemów nadal zero. Dodam że proces oczyszczania filtra wielokrotnie nieświadomie był przerywany przez wyłączenie silnika. Oczywiście bardzo często gdy było wiadomo że FAP się oczyszcza robiło się dodatkową rundkę po mieście aby proces przebiegł w pełni. Oczyszczanie FAPa można było poznać po tym że zmienia się dźwięk układu wydechowego (nagle tłumik zaczyna przechodzić w niski basowy ton niczym REMUS) oraz przy prędkości samochodu poniżej 10km/h włączały się na maksymalne obroty wentylatory na chłodnicy silnika. Podczas oczyszczania żadne sygnały ani kontrolki się nie świecą. Oczyszczanie FAPa w silnikach 1.6HDI sprzed liftingu czyli do 2010roku włącznie (silniki z dwoma wałkami rozrządu i 16 zaworami) odbywało się co około 800km natomiast w silnikach po liftingu czyli od 2011roku (silnik z jednym wałkiem rozrządu i 8 zaworów) co 200-300km.
Co do oleju-zmieniany co 10tkm na 5W40, bez żadnych dziwnych udziwnień z specjalną formułą DPF FAP i niekoniecznie TOTAL, czasami LOTOS czasami TOTAL a czasami ORLEN (przypomnę aferę olejową sprzed około czterech lat jaka miała miejsce w miejscowości Żory w hurtowni TEDEX gdzie to firma sprowadzała olej z Turcji w mauzerach i ten sam olej rozlewano do baniaków z nalepkami czołowych producentów takich jak Total, Elf, Mobil o różnych specyfikacjach...itp a bańka 5 litrów była dostępna na allegro za 70zł. Nie wspomnę też o ludziach jeżdżących w tamtym czasie po warsztatach samochodowych i skupujących puste pojemniki po firmowych olejach i o tym że nakrętki do tych pojemników szło kupić na ALIEXPRESS w cenie kilku centów za sztukę).
Co do ekologii: Peugeot 407 1.6HDI110PS 2004 rok polski salon-auto z FAP i na oleju 5W40;
drugi samochód to Peugeot 207 1.6HDI110PS 2006rok kupiony jako sprowadzony z Francji (czyli z kraju o większej świadomości ekologicznej niż Polska) wyposażony w ten sam silnik co 407 i o dwa lata młodszy......zalany fabrycznie olejem 10W40 i jest bez FAPa!!!!!!!!

WIĘC CHYBA COŚ TU NIE PASUJE Z TĄ PROPAGANDĄ EKOLOGICZNO-EKONOMICZNĄ???

Więc w czym tkwi problem??? A no właśnie problem tkwi w tym że ludzie zmieniają olej w swoich autach co 20tkm a nawet i rzadziej.....bo tak pisze w serwisówce.... Czy widzieliście kiedyś jak wygląda olej po 15tkm w silniku z FAP???? to co dopiero 20tkm lub więcej??? bo zal wydać 200zł na nowy olej z filtrem a potem sitko przed turbosprężarką się zatyka z powodu syfu z sadzy i nagaru?????
Kolejna kwestia to pochodzenie samochodu i rzeczywisty przebieg. Jeżeli kupuje się samochód od jakiegoś nieznanego handlarza cwaniaka co dopiero nasz samochód sprowadził z np RAJCHU a niemiec płakał jak sprzedawał i auto ma kilkanaście lat i na liczniku 130tkm i ma pod maską silnik diesla i atrakcyjną cenę.......no to może najpierw dobrze trzeba by było sprawdzić czy ten przebieg jest na pewno autentyczny. FAP z założenia jest przewidziany na co najmniej 200tkm. Mój po mieście zrobił 150tkm i jakoś się nie zapchał.
Tak się składa że serwisy Citroen i Peugeot bez problemu udzielą nam informacji na temat danego pojazdu na podstawie numeru VIN pojazdu (zawsze znajdzie się jakiś wpis w historii pojazdu dzięki któremu zweryfikujemy choćby zgrubnie "oficjalny" przebieg), i za każdym razem gdy miałem zamiar kupić używanego peugeota lub citroena dzwoniłem do serwisu z numerem VIN potencjalnego pojazdu. Dzięki temu uniknąłem raz kupna samochodu który był... FABRYCZNIE SAMOCHODEM PRZYSTOSOWANYM DO RUCHU LEWOSTRONNEGO czyli anglika po przekładce!!!!!! Numer VIN bardzo często jest podany w treści ogłoszenia i nie trzeba się prosić sprzedawcy o jego udostępnienie-jeżeli sprzedawca unika VINu jak ognia to też o czymś świadczy.
_________________
Syynu z Rybnika Cytryna C4 GP 1.6HDI 112PS 2011r. oraz Peugeoty 207 307 308 405 406 407 i jedno seicento
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


CitroenDS4

37 490

2013r.

193 277 km

pomorskie

CitroenC4 Picasso

46 900

2016r.

102 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Grand Picasso

14 900

2006r.

299 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenDS5

53 500

2016r.

129 000 km

śląskie

CitroenDS4

34 900

2013r.

186 297 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System