Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaclub

Dyskutant



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice
Posiadane auto: citroen c4 2008
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 22:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


I wo gule co wyjeżdżasz z jakąś Vectra i jej DPF-em?[/quote]

podaję przykład kolego, druga sprawa każdy robi jak chce i co uważa za słuszne. A tutaj podaje się propozycje i rozwiązania.
_________________
sruuu
Powrót do góry
gadu-gadu
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Pon 21 Mar 2011, 21:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


więc dziś - 1 dzień wiosny ?? wskoczył komunikat - błąd jakości spalin czy jakos tak i zapaliła kontrolka silnika... przejechałem po obwodnicy 40 km .3,500 obrotów i nic nie dało. domyślam się że skończył się FAP???
Powrót do góry
gadu-gadu
magik30

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C4 exclusive 1.6 HDI /110 KM 2006
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 19:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


po wyjściu z pracy kontrolka znikła, byłem na kompie - jakieś błędy przejściowe z EGR mechanik mi powiedział że to przez zagrzanie się silnika (brak wentylatora przez uszkodzony rezystor) błędy skasowane, wiatrak działa
Powrót do góry
gadu-gadu
dzokerro

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): GDYNIA
Posiadane auto: CITROEN C4 2.0 HDI 2005R.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Cze 2012, 12:57
Temat postu:

Mechanik


MOŻESZ PODAĆ NAMIARY NA TEGO MECHANIK Z TRÓJMIASTA?
Powrót do góry
cinek20

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): polska
Posiadane auto: v50 2.0 d
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 23 Cze 2012, 00:37
Temat postu:

fap


witam mam pytanie w czasie drogi wyskakuje mi komunikat ostrzegajaca o mozliwosci zapchania filtra co robic w takiej sytuacji?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 23 Cze 2012, 00:37
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wieslaw-d1

Debiutant



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): jaworzno
Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2011
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 08 Gru 2015, 22:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Kończy sie FAP i co dalej...


Witam
Mam do was koledzy pytanko , kupiłem C4 Grand picasso z 2011r 1,6 hdi 112 KM , i jest już niewiele płynu Eolys 176 ( bo z tego co wyczytałem to chyba taki tam jest zastosowany), bo gdzieś 700ml, i teraz może ktoś się orientuje czy w tym modelu jest pojemnik plastikowy na ten płyn czy ten woreczek "nerka" i jaką to ma pojemność.
pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
Syynu

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): RYBNIK woj.ŚLĄSKIE
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112PS 2011r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 19:43
Temat postu:

Re:


Podłącze się do tematu i obalę kilka mitów w tej dyskusji które ciągle są powtarzane przez "pseudo mechaników i fachowców".
Otóż co do eksploatacji FAPa: Peugeot 407 1.6HDI110PS kupiony w polskim salonie w 2004 roku, sprzedany w 2016 roku (z powodu zmiany na nowego Hyundaia Tucson również polski salon). Peugeot eksploatowany cały czas po mieście (97% przebiegu to miasto), silnik zapalany i gaszony średnio co kilka kilometrów i na ciepło i na zimno (no cóż taka specyfikacja życia że takie przebiegi były robione). W dniu sprzedaży auto miało przejechane 150tkm. Przez cały okres eksploatacji ani razu...POWTARZAM ANI RAZU FAP się nie ZAPCHAŁ ani nigdy nie było powodu uzupełniania dodatku do jego wypalania tj oczyszczania czyli Elloys!!! Raz tylko przy przebiegu około 120tkm pojawił się problem z wypaleniem który był spowodowany.... połączeniem (przerwą na stykach kabla zerowego czyli masy) kabli w kostce na czujniku wchodzącym do FAPa. Po wizycie w serwisie i usunięciu usterki oraz wymuszonym oczyszczeniu FAPa problemów nadal zero. Dodam że proces oczyszczania filtra wielokrotnie nieświadomie był przerywany przez wyłączenie silnika. Oczywiście bardzo często gdy było wiadomo że FAP się oczyszcza robiło się dodatkową rundkę po mieście aby proces przebiegł w pełni. Oczyszczanie FAPa można było poznać po tym że zmienia się dźwięk układu wydechowego (nagle tłumik zaczyna przechodzić w niski basowy ton niczym REMUS) oraz przy prędkości samochodu poniżej 10km/h włączały się na maksymalne obroty wentylatory na chłodnicy silnika. Podczas oczyszczania żadne sygnały ani kontrolki się nie świecą. Oczyszczanie FAPa w silnikach 1.6HDI sprzed liftingu czyli do 2010roku włącznie (silniki z dwoma wałkami rozrządu i 16 zaworami) odbywało się co około 800km natomiast w silnikach po liftingu czyli od 2011roku (silnik z jednym wałkiem rozrządu i 8 zaworów) co 200-300km.
Co do oleju-zmieniany co 10tkm na 5W40, bez żadnych dziwnych udziwnień z specjalną formułą DPF FAP i niekoniecznie TOTAL, czasami LOTOS czasami TOTAL a czasami ORLEN (przypomnę aferę olejową sprzed około czterech lat jaka miała miejsce w miejscowości Żory w hurtowni TEDEX gdzie to firma sprowadzała olej z Turcji w mauzerach i ten sam olej rozlewano do baniaków z nalepkami czołowych producentów takich jak Total, Elf, Mobil o różnych specyfikacjach...itp a bańka 5 litrów była dostępna na allegro za 70zł. Nie wspomnę też o ludziach jeżdżących w tamtym czasie po warsztatach samochodowych i skupujących puste pojemniki po firmowych olejach i o tym że nakrętki do tych pojemników szło kupić na ALIEXPRESS w cenie kilku centów za sztukę).
Co do ekologii: Peugeot 407 1.6HDI110PS 2004 rok polski salon-auto z FAP i na oleju 5W40;
drugi samochód to Peugeot 207 1.6HDI110PS 2006rok kupiony jako sprowadzony z Francji (czyli z kraju o większej świadomości ekologicznej niż Polska) wyposażony w ten sam silnik co 407 i o dwa lata młodszy......zalany fabrycznie olejem 10W40 i jest bez FAPa!!!!!!!!

WIĘC CHYBA COŚ TU NIE PASUJE Z TĄ PROPAGANDĄ EKOLOGICZNO-EKONOMICZNĄ???

Więc w czym tkwi problem??? A no właśnie problem tkwi w tym że ludzie zmieniają olej w swoich autach co 20tkm a nawet i rzadziej.....bo tak pisze w serwisówce.... Czy widzieliście kiedyś jak wygląda olej po 15tkm w silniku z FAP???? to co dopiero 20tkm lub więcej??? bo zal wydać 200zł na nowy olej z filtrem a potem sitko przed turbosprężarką się zatyka z powodu syfu z sadzy i nagaru?????
Kolejna kwestia to pochodzenie samochodu i rzeczywisty przebieg. Jeżeli kupuje się samochód od jakiegoś nieznanego handlarza cwaniaka co dopiero nasz samochód sprowadził z np RAJCHU a niemiec płakał jak sprzedawał i auto ma kilkanaście lat i na liczniku 130tkm i ma pod maską silnik diesla i atrakcyjną cenę.......no to może najpierw dobrze trzeba by było sprawdzić czy ten przebieg jest na pewno autentyczny. FAP z założenia jest przewidziany na co najmniej 200tkm. Mój po mieście zrobił 150tkm i jakoś się nie zapchał.
Tak się składa że serwisy Citroen i Peugeot bez problemu udzielą nam informacji na temat danego pojazdu na podstawie numeru VIN pojazdu (zawsze znajdzie się jakiś wpis w historii pojazdu dzięki któremu zweryfikujemy choćby zgrubnie "oficjalny" przebieg), i za każdym razem gdy miałem zamiar kupić używanego peugeota lub citroena dzwoniłem do serwisu z numerem VIN potencjalnego pojazdu. Dzięki temu uniknąłem raz kupna samochodu który był... FABRYCZNIE SAMOCHODEM PRZYSTOSOWANYM DO RUCHU LEWOSTRONNEGO czyli anglika po przekładce!!!!!! Numer VIN bardzo często jest podany w treści ogłoszenia i nie trzeba się prosić sprzedawcy o jego udostępnienie-jeżeli sprzedawca unika VINu jak ognia to też o czymś świadczy.
_________________
Syynu z Rybnika Cytryna C4 GP 1.6HDI 112PS 2011r. oraz Peugeoty 207 307 308 405 406 407 i jedno seicento
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


CitroenXsara Picasso

12 000

2007r.

229 000 km

śląskie

CitroenC5

37 900

2012r.

95 000 km

lubuskie

CitroenC4 Grand Picasso

14 777

2009r.

365 000 km

pomorskie

CitroenBerlingo

65 900

2019r.

106 000 km

mazowieckie

CitroenC4

19 990

2012r.

162 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System