Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkolles

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Koźle
Posiadane auto: C4 Picasso 1,6 HDI 2008
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 14:29
Temat postu:

filtr fap ?


Witam ponownie! Mówimy o C4 picasso 5-ci osobowe 1,6 HDI 2008 r.
Mam jeszcze jedno pytanie na jak długo wystarcza olej "PDF" (niby taką nazwę posiada ten olej ?),to taki pojemnik z dozownikiem który się znajduje na zbiorniku paliwa przy prawym tylnim kole, wiem że kosztuje okoł 500 zł.
Dzięki Smile


Ostatnio zmieniony przez kkolles dnia Pon 28 Lut 2011, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
heniek111

Debiutant



Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): tczew
Posiadane auto: C5 2,2 hdi exlusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 19:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


witam trzeba podjechac do komputerka i sprawdzic stan eloys
Powrót do góry
kkolles

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Koźle
Posiadane auto: C4 Picasso 1,6 HDI 2008
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 21:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


dzięki Very Happy
Powrót do góry
TomaszZ|

Debiutant



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mszana Dolna
Posiadane auto: C4GP 1,6 MCP , C3
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 06 Mar 2011, 20:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


duzo zalezy od stytlu jazdy i sposobu eksploatowania auta. Ja duzo w trasie i po 100 tys elois 70%, a jezdząc po miescie zapchasz go raz dwa
Powrót do góry
pawi

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 215
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Renault Kadjar 1,2 TCE Intense
Piwa: 3/1
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 08:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Mam pytanie czy C4 picasso z silnikiem 1,6 benzyna również jest filtr cząstek stałych ? Dodam, że zamontowana jest fabrycznie instalacja gazowa.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 08:50
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 09:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Jak cztam co piszecie to normalnie az sie dziwie Smile

Cytat:
kkolles:
Mam jeszcze jedno pytanie na jak długo wystarcza olej "PDF" (niby taką nazwę posiada ten olej ?)


Cytat:
heniek111:
witam trzeba podjechac do komputerka i sprawdzic stan eloys


Cytat:
TomaszZ|:
jezdząc po miescie zapchasz go raz dwa



Po pierwsze ELOYS się nie zapycha, kolega pytał na ile starczy dodatku, który nazywa się ELOYS

Po drugie tego dodatku starcza na około 130 tys. Km

Dozowany jest do zbiornika po zatankowaniu paliwa, wiec zużycie jego jest ściśle powiązane z ilością zużytego paliwa.

Dlatego dobrym zwyczajem jest aby za jednym tankowaniem wlewać dość duże porcje paliwa, a najlepiej zawsze do pełna, wtedy komputer może dokładniej określić ilość zalanego paliwa i ile trzeba dodać dodatku.

Szybsze zapchanie filtra FAP a ilość ELOYSu to dwie rożne sprawy.

Jak będzie niski stan dodatku to komputer wyświetli stosowny komunikat, o niskim poziomie dodatku.

Jeżeli nie ma tego komunikatu, a jest o zapychającym się filtrze, to:
1. Jeździmy w terenie miejskim, częste korki, filtr FAP nie ma sposobności zainicjować dopalania.

Rozwiązanie to- przegonienie auta draga szybkiego ruchu, parędziesiąt kilometrów z optymalna prędkością, nie za szybko, bo podczas wysilonej pracy silnik może generować sadze, ale i nie za wolno. Producenci mówią coś o 80km/h przez 15km, pisze z pamięci, można sobie poszukać jak ma być dokładnie.

Inne rozwiązanie to podjechanie do warsztatu i zainicjowanie dopalania za pomocą komputera diagnostycznego

2. Silnik ma usterkę i nadmiernie dymi. Możliwe usterki to - wtryski, układ zasilania powietrzem itp.

Cytat:
pawi:
Mam pytanie czy C4 picasso z silnikiem 1,6 benzyna również jest filtr cząstek stałych ? Dodam, że zamontowana jest fabrycznie instalacja gazowa.


Samochody benzynowe nie mają filtra FAP
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
pawi

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 215
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Renault Kadjar 1,2 TCE Intense
Piwa: 3/1
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 09:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Do postu powyżej dodam, że ilość zużywanego płynu Eloys obecnie zastąpiony infineum zależy od ilości tankowań, a nie ilości zużytego paliwa. Bez względu na ilość zatankowanego paliwa przy kazdym tankowaniu (odkręcenia korka wlewy) wtryskiwany jest 1 gram płynu.
Powrót do góry
tuszmenski

Debiutant



Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubin
Posiadane auto: c4 grand picasso 2.0 Hdi 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 16:42
Temat postu:

fap dozowanie srodka


Witam kolegów
Czy prawdą jest że przy każdym otwarciu klapki od wlewu paliwa i zatankowaniu dozowana jest pewna ilość środka, wychodzi ponoć na to że najlepiej tankować do pełna i gdy zapali się rezerwa to znów uzupełnić paliwo, że częste dolewki powodują że szybciej pozbędziemy się środka bo komp widzi że klapka jest otwierana i za każdym razem dozuje środek którego de facto przez to jest coraz mniej, czy to prawda????
Powrót do góry
tuszmenski

Debiutant



Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubin
Posiadane auto: c4 grand picasso 2.0 Hdi 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 16:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Witam ponownie Smile
Choinka ślepy jestem sorki za pytanie odp. jest wyżej, nie doczytałem wątku do końca i mi się przypomniało zapytanie hehe i dawajjjj...Wink
Powrót do góry
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 16:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Ja wiem, ze dozowanie dodatku jest robione na podstawie ilości zalanego paliwa a nie ze względu na otwarcie korka. Nie mniej jednak, jeżeli będziemy tankować bardzo male ilości, np. po 5L to system może nie odczytać wzrostu poziomu , lub nie dokładnie go oszacować, do tego im mniej wlewamy tym bardziej male dawki dodatku musza być dozowane a co za tym idzie jest to utrudnienie dla systemu. Spokojnie można dolewać po pół zbiornika itp. a najlepiej do pełna.
Trzeba sobie zdawać sprawę, ze dodatku do paliwa mamy około 5l i musi go wystarczyć na około 120 000 km, wiec łatwo wyliczyć jak mało jest go dozowanego na cały zbiornik, a co za tym idzie jak mało go będzie trzeba tylko przy kilku litrach. Dlatego przy małym tankowaniu albo wo gule dodatek nie będzie dodany, albo będzie dodany w większej ilości niż potrzeba. Pojedynczy czy sporadyczny taki przypadek nie grozi niczym, ale częste takie praktyki mogą doprowadzić do problemow.
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
tuszmenski

Debiutant



Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubin
Posiadane auto: c4 grand picasso 2.0 Hdi 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 16:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


dzięki za wyjaśnienia, a może kolega odpowie mi na mój post dot. uszczelniacza koła zamachowego przed chwilka wrzuciłem Smile plisss
Powrót do góry
procik

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 788
Skąd jesteś (miejscowość / region): Doncaster/UK
Posiadane auto: C3 1.4HDI i C4 2.0HDI Excl.
Piwa: 82/3
Wysłany: Sro 18 Maj 2011, 17:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


juz odpisalem
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
panflotek

Debiutant



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bochnia
Posiadane auto: C4 Picasso 1.6HDI FAP DV6TED4
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 03 Cze 2011, 13:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Cytat:
Do postu powyżej dodam, że ilość zużywanego płynu Eloys obecnie zastąpiony infineum zależy od ilości tankowań, a nie ilości zużytego paliwa. Bez względu na ilość zatankowanego paliwa przy kazdym tankowaniu (odkręcenia korka wlewy) wtryskiwany jest 1 gram płynu.


Skąd takie ludowe mądrości? Z tego wynika że stężenie EOYLS w paliwie nie byłoby stałe, więc jak niby miałby być precyzyjnie sterowany dotrysk paliwa wypalający cząstki węgla w FAP?

Cytat:
Czy prawdą jest że przy każdym otwarciu klapki od wlewu paliwa i zatankowaniu dozowana jest pewna ilość środka, wychodzi ponoć na to że najlepiej tankować do pełna i gdy zapali się rezerwa to znów uzupełnić paliwo, że częste dolewki powodują że szybciej pozbędziemy się środka bo komp widzi że klapka jest otwierana i za każdym razem dozuje środek którego de facto przez to jest coraz mniej, czy to prawda????


Nie, to jest bzdura. Gdyby tak było to do klapki wlewu paliwa powinni dać dodatkowy kod otwierający aby mały synek w czasie zabawy przy aucie nie wtrysną całego EOYLS w zbiornik Very Happy

Cytat:
Ja wiem, ze dozowanie dodatku jest robione na podstawie ilości zalanego paliwa a nie ze względu na otwarcie korka.


I tu masz rację

Cytat:
Nie mniej jednak, jeżeli będziemy tankować bardzo male ilości, np. po 5L to system może nie odczytać wzrostu poziomu , lub nie dokładnie go oszacować, do tego im mniej wlewamy tym bardziej male dawki dodatku musza być dozowane a co za tym idzie jest to utrudnienie dla systemu.


Tutaj już nie do końca masz rację, ale o tym póżniej.

Cytat:
Trzeba sobie zdawać sprawę, ze dodatku do paliwa mamy około 5l i musi go wystarczyć na około 120 000 km


I taki jest zalecany przebieg producenta na wymianę FAP i dolewkę EOYLS.

Przebieg pojazdu (pierwsza kolumna) versus ilość dodatku w zbiorniku dodatku (druga kolumna). Wartości w litrach. KOlumny dzielone średnikiem. silnik RHR to 2.0 a silniki 9H to 1.6

Kilometry ; 9HY - 9HZ ; RHR
0 ; 2,2 + 0,2 ; 2,8 + 0,2
30 000 ; 1,17 + 0,2 ; 2,17 + 0,2
60 000 ; 1,25 + 0,2 ; 1,55 + 0,2
90 000 ; 0,77 + 0,2 ; 0,92 + 0,2
120 000 ; 0,3 + 0,2 ; 0,3 + 0,2


A teraz mały wykład aby nikt więcej nie był wprowadzany w błąd na temat FAP w citroenach (renault i inne firmy mają inny bezobsługowy system oczyszczania filtra FAP!!).

Najpierw zaczniemy od tego po co to wszystko jest zrobione. Jak to po co?!... Euro4!!!! Aby dorównać wymaganiom tego standardu citroen swe silniki HDI wyposażył w filtr FAP. Aby system oczyszczania był kompletny połączono to z dodatkowym niewielkim wtryskiem paliwa w fazie rozprężania - w wyniku tego następuje dopalanie w cylindrze i temperatura spalin podnosi się do około 350-400 C. Rozgrzane spaliny trafiają do elementu filtra , w którym następuje katalityczne dopalanie niespalonych węglowodorów pochodzących z wtórnego wtrysku - temperatura spalin rośnie do około 450-500 C. W dalszym ciągu temperatura jest jednak za niska dla spalenia cząstek stałych zgromadzonych w filtrze FAP.

Dla umożliwienia tego procesu stosuje się w paliwie specjalny dodatek EOLYS. Związek ten obniża normalną temperaturę spalania cząstek stałych do 450 C.

Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za systemem. Dokonywana jest cały czas autodiagnoza systemu.
Przeciętnie komputer steruje regeneracją filtra poprzez wtórny wtrysk co 400 do 500 km w zależności od stanu nasycenia filtra. W tym czasie w paliwie konieczny jest dodatek EOLYS. Jego brak uniemożliwia skuteczne spalenie cząstek i oczyszczenie filtra. Niestety EOLYS nie spala się w FAP-ie ,dlatego wraz z przebiegiem auta następuje powolne nagromadzenie substancji zawartej w dodatku do paliwa i powolne zatykanie filtra FAP (czasami może nawet dojśc do tego że silnik zaczyna gasnąć). Silnik nie ma możliwości oczyszczenia filtra z nagromadzonych cząstek mineralnych zawartych w EOLYS. EOLYS jest przechowywany w dodatkowym zbiorniku umieszczonym w pobliżu zbiornika paliwa. Jest wtryskiwany proporcjonalnie do objętości paliwa. Przykładowo przy pełnym wypełnieniu zbiornika paliwa (60 l) system wtryskuje 37,5 ml roztworu zawierającego 1,9 g ceryny. Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km (w zmodyfikowanej wersji - 120 tys km).
Regulacja temperatury spalin dzięki dodatkowemu wtryskowi i dopalaniu daje możliwość sterowania regeneracją filtru. Złą wiadomościa jest to że nie ma żadnych "zamienników". Nie istnieje też żadna skuteczna metoda "regeneracji". Wg serwisu PSA każdorazowo konieczna jest wymiana filtra (jakieś 2-3 tys zl) + uzupełnienie płynu EOLYS (~400 zł). W sieci PSA dostępny jest też regenerowany fabrycznie filtr FAP (ceny od 1000 zł zł).

Na koniec parę uwag praktycznych.

W C4 Pic nie ma korka wlewu paliwa ale napisze to dla innych użytkowników citroena aby nikomu to nie umknęło. Czujnik umieszczony w zbiorniku paliwa mierzy stężenie płynu w paliwie. Specjalny dedykowany kalkulator steruje wtryskiem EOLYS do zbiornika paliwa. Proces ten jest sterowany poprzez microswitch w korku wlewu paliwa. Kiedy korek jest zdejmowany - kalkulator zapamiętuje stężenie EOLYS przed i po zatankowaniu - stosownie do ilości zatankowanego paliwa wtryskuje dodatek EOLYS. Awaria czujnika w korku wlewu paliwa (bądź jego zgubienie lub zamontowanie innego zastępczego) prowadzi do niewłaściwego dozowania płynu EOLYS.

Uwaga na kupowanie EOLYS na własną rękę bo istnieją 2 rodzaje tego płynu.
EOLYS DPX 42 - stosowany w pojazdach wyprodukowanych do 11/2002 (biały) oraz
EOLYS 176 (zielony) stosowany w pojazdach produkowanych później)
Płynów tych nie wolno zamieniać ani mieszać!!!

Gdy ktoś z was zobaczy komunikat:
"DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL" to znak że powinien przestać szukać oszczędności i pojechać na dolewkę. Nie upieram się aby pojechał odrazu do serwisu lecz przynajmniej do zakładu który zna się na rzeczy a nie do wiejskiego kowala naprawiającego maluchy. Stara zasada masz auto masz wydatki. Ominąć się jej nie da, chyba że nadal masz malucha którego można na chodniku złożyć i rozłożyć.

Jeszcze ciekawostka mi się mała przypomniała. Firma TOTAL podaje w opisie do oleju Total 5W30 Ineo, który jest dopuszczony do samochodów wyposażonych w system FAP, że w oleju tym jest zmniejszona ilość dodatków pyłotwórczych, które przyspieszają zużycie filtra, dzięki czemu, według zapewnień producenta oleju - okres między wymianą filtra może się wydłużyć nawet do 200 tys.km. Dlatego też tym co właśnie kupują, kupili auta z FAP-em i zmieniaja olej sugerowałbym nie branie pierwszego lepszego oleju z półki bo tani.

Czy twoje auto ma FAP? Jest to napisane gdzieś w papierach serwisowych (tak jest u mnie). Znaki w VIN od 6 do 8 definiują typ silnika. Dla przykładu 9HZ to 1.6 HDI z FAP. Według tego co mam dostępne są następujące wersje:
9HX bez FAP (1.6 HDI 90KM)
9HY bez FAP (1.6 HDI 110KM)
9HZ z FAP (1.6 HDI 110KM)
RHR z FAP (2.0 HDI 138KM)

Nie wiem jakie oznaczenie ma najnowszy silnik 2.0HDI ten co ma 150KM ale ten na 100% FAP posiada.

Jeśli nadal macie wątpliwości co do obecności FAP to jeśli macie na pasie przednim pod maską naklejkę że twoje auto spełnia normy Euro4 (E4 w kółku) to jasne że filtr taki macie.

Pozdrawiam,

panflotek
Powrót do góry
Wystawiono 3 piw(a)
Alan621

Debiutant



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cieszyn
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 2.0BlueHDI 2017
Piwa: 0/9
Wysłany: Czw 18 Sie 2011, 23:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Hej
Pantofelek napisał: "Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km (w zmodyfikowanej wersji - 120 tys km)"
Od jakiego rocznika zaczęli stosować wersję zmodyfikowaną ?
_________________
Alan
Powrót do góry
mileq

Czytelnik



Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): konin
Posiadane auto: c4 picasso 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Kwi 2012, 23:53
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) filtr fap ?


Witam serdecznie !!!

Posiadam C4 picasso z 07 roku, silnik 9HZ, przebieg 70 000 km

Jako że auto było sprowadzone po lekkim zdarzeniu drogowym - zakupiłem lexie3 i po sprawdzeniu "pompy mieszalnikowej" bo jakoś tak jest nazwany system w lexii wyszło że obecnie mam 78% tj. 1580 ml płynu

Co o tym sądzicie??
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 Picasso »

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Picasso

29 800

2013r.

147 000 km

śląskie

CitroenC5 Aircross

108 300

2021r.

23 568 km

podkarpackie

CitroenC4 Picasso

53 900

2017r.

140 700 km

wielkopolskie

CitroenC4 Grand Picasso

49 800

2017r.

152 000 km

małopolskie

CitroenC4 Picasso

49 300

2017r.

155 680 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System