Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pią 25 Lut 2011, 09:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) diesel additive minimum level
Witam pojawienie się tego napisu oznacza, że musisz w aucie uzupełnić płyn EOLYS najlepiej w ASO. Płyn ten jest konieczny do wypalania cząstek sadzy w filtrze cząstek stałych ( FAP ). Jezeli nie uzupełnisz to zniszczeniu ulegnie wyżej wymieniony filtr, a to ogromne koszty. Dodatkowo samochód może wejść w tryb awaryjny i obroty max. do 2500. _________________ Cyfrowy 5
witam
od jakiegos czasu pojawia sie informacja "diesel additive minimum level"
prosze o rade i pomoc
dziekuje
witam
bardzo dziekuje za odpowiedz i pomoc,mam dwa pytania jeszcze,a mianowicie jak (czy moge to zrobic sam?)uzupelnic ten plyn?i jeszcze jedna informacja w aucie:unblocked diesel filter.co mam z tym zrobic?prosze o rade
bardzo dziekuje
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 125 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C5 2.0i 16V '03
Piwa: 7/1
Wysłany: Nie 27 Lut 2011, 00:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) diesel additive minimum level
Pomóc może przegonienie auta po autostradzie, ale nie tak chwilkę , tylko dłuższy czas z dużą prędkościa.
A jeśli już go całkiem szlag trafił to masz kilka wyjść. Możesz sam go przepłukac kercherem (po zdemontowaniu oczywiście) albo udac sie do ASO po nowy (trochę kosztuje) albo usunąć całkowicie (musisz poszukać kto i gdzie to dobrze zrobi - temat był poruszany jak nie tu , to na innym forum C5)
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Nie 27 Lut 2011, 18:53
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) diesel additive minimum level
Witam tak, jak kolega napisał przegoń go, ale no właśnie ale... Nie wiem, czy nie zapóźno tak, jak pisałem brak płynu EOLYS powoduje, że sadza się nie może wypalić bo spaliny mają za niską temperaturę aby tego dokonać i w tym właśnie pomaga wyżej wymieniony płyn. Obniża temperature spalania sadzy w filtrze. Jeżeli brakowało płynu to filtr mógł się zapchać i kłopot gotowy. Bez płyny przegonienie auta nic nie da bo nie spali sadzy. Komunikat o uzupełnieniu płynu pojawia sie z pewnym wyprzedzeniem, żeby mieć czas na uzupełnienie i tak naprawde nie wiadomo czy skończył się i filtr się zapchał, czy jeszcze są resztki a napis pojawił się bo akutat czas na przegonienie autka.
Co do pytania czy można samemu uzupełnić. To można, ale po pierwsze to, że po uzupełnieniu płyny trzeba podłączyć pod kompute, żeby poinformować komputer, że jest płyn uzupełniony i zaczął pobierac go. Po drugie trzeba umieć to zrobić i oczywiście mieć taki płyn.
Tu masz link do kupna płynu. UWAGA na rocznik auta.
Witam ja mam podobny problem czyli komunikaty o niskim poziomie płynu Eolys. Tylko że u mnie mechanik sprawdził ile jest jeszcze płynu w zbiorniczku i okazało się że płyn jest w tzw. Nerce i jest jeszcze połowa płynu. Podobno to nie pierwszy taki przypadek że wyświetla małą ilość płynu a faktycznie płyn jeszcze jest. Jeszcze tego nie zrobiłem ale mechanik mi mówił że nie ma połączenia między modułem płynu a komputerem więc sprawa do rozwiązania.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 07 Lut 2015, 11:49
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) diesel additive minimum level
Do wszystkich pytajacych i odpowiadajacych w tym temacie:
Nie zabierajcie glosu nie majac pojecia o systemie fapa w Citroenie. Na forach ten temat juz tyle razy byl poruszany, ze odsylam do przyjemnej lektory. Prawie co tydzien temat jest poruszany. Jesli nie macie ochoty na poduczenie sie, skazani jestescie na serwis, albo warsztat majacy odpowiednia wiedze. Grzebanie w systemie bez odpowiedniej wiedzy jest niebezpieczne dla dalszej eksploatacji pojazdu.
Radze usiasc do kompa i poczytac posty. Dla wygodniejszych jest szukajka. Palce juz mnie bola od pisania odpowiedzi na ten temat.
Moze czas juz na kompedium na forum na ten temat? Niedlugo zrobie gotowca do wklejania odpowiedzi. W zeszlym tygodniu pisalem o fapach z piec razy na roznych forach.
Jesli nie macie duzej wiedzy na ten temat nie piszcie glupot.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.