Miałem kilka modeli FIATA . W ubiegłym roku kupiłem CITROENA C3 1.1 (61 KM). Samochód spisuje się doskonale, jest to mały miejski samochód z duzym bagażnikiem (307 l ) , bogatym wyposażeniem:
- wspomaganie kierownicy
- 2 poduszki
- regulacja kierownicy
- regulacja foteli
- centralny zamek
- elektryczne szyby
- komputer pokładowy
Pali średnio 6,5 l / 100Km . Przejechałem 15 tyś.Km i porównujac do FIATA "Punto" którego miałem, mój mechanik na temat awaryjności powiedział tylko że FIAT to FIAT ( bez komentarza ).
Tak tak. A ja mam AR156 co alfa to alfa (fiat), żona C3. Bo auto kupuje się sercem nie rozumem. Inaczej bylby to GOLF _________________ Alfoholik, C3 fan
spalanie jest male na 8 L przejechalem 140 km w trybie zmiennym. jestem zadowolony z tego autka. a FIAT to FIAT tu macie racje. nic jeszcze nie wymieniałem C3 mimo przebiegu 180.000. _________________ tomek tomjak18@02.pl
c 3 1.4 hdi spalanie tak jak podaje producent , fotele przednie koszmar ,bul w plecach po długiej trasie , dlatego zamontowałem komplet foteli czarna skóra z forda scorpio - wieloryb ,koszt zakupu 700 zł , rewelacja fotel kierowcy podnoszony elektrycznie , podgrzewanie foteli przednich jeszcze nie podłączone ale to żaden problem , co prawda poświęciłem 5 dni na zamontowanie kompletu foteli , ale jest zrobione tak że w ciągu 30 minut wszystko można zamontować do stanu przed przeróbką , mogę zrobić fotki , fotele z forda bo c3 i ford fiesta to bliźniaki he he . było trochę rzeźbienia ale efekt jest fajny i wygodne fotele . pozdrawiam miłośników citroena c3 i forda scorpio .
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: C3 1,6 16V 109 KM 2002r. Exlusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 18 Sie 2009, 22:23
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Moje C3
Ja natomiast przeciwnie jak koledzy, pewnie, że fiat to fiat, ale citroen to citroen. Jakość fiata jakiego miałem (Siena 1,6 16V 1998r.) oceniam oceną bardzo dobrą, a jedynym mankamntem było to że lubił popić paliwka i jedynie to mnie bolało. Sama jakość wykonania- sztywne plastki zewnętrzne i wewnętrzne bardzo dobre, uszczelki podszybia dopasowane, zawieszenie suuuuper, i jeszcze mógłbym tak dalej. Natomiast C3 jakie posiadam od lipca 2008r. w wersji Exlusive 1,6 16V jest inne, plastkiki zderzaków podczas mycia nieco uginają się - mękkie, uzczelki podszybia nie do końca są przylegające, w bagażniku pod kołem zapasowym brak mat wygłuszających, a zestaw narzędzi w kole zapasowym jest mocowany jakimś śmiesznym paskiem, heh jakie było moje zdziwienie jak zajrzałem w komorę silnika i zobaczyłem wewnętrzne elementy komory pokryte podkładem , a nie lakierem, oraz brakującą wygłuszkę - podbitkę maski (w HDI jest w benzynie nie ma) no i jeszcze mógłbym tak dłógo. Plusem przy takim silniku jest owiele mniejsze spalaie jak u fiata, a i dynamika jest w C3 suuuuper. Dodam, że tapicerka w C3 jest takrze bardzo dobrej jakości. Faktem jest, że będąc właścicielem tego pojazdu od roku nie zawiodłem się na nim i nie sprawł mi zawodu. Zainwestowałem w C3 około 1000 zł. na wymianę części zawieszenia i hamulców oraz niektórych elementów jakich nie dostałem wraz z pojazdem, a sam odkryłem braki po zakupie. Proszę mnie źle nie zrozumieć ale posiadane C3 oceniam o 1 punkt niżej od Fiata jakiego posiadałem.
Moje C3 1.4i Furio-2005
-16000km- Prawy łącznik stabilizatora
-2000km-Lewy łącznik stabilizatora
-22000km- linka dźwigni zmiany biegów
-25000km - łożysko koła lewe przód
-30000km- pęknięte sprężyny przód prawa (wymiana obu + łożyska)
-35000 - wtryskiwacz paliwa
-43000- łożysko koła lewe przód (ponownie), delikatny wyciek oleju w okolicach paska rozrządu (prawdopodobnie uszczelnienie na wyjściu wałka rozrządu z głowicy)
-Od 20000km (zauważono)
Poślizg na sprzęgle przy gwałtownym przyspieszaniu granicach 3000-4000 obr/min. , 4 bieg. Ciekawe jest to że samochód chyba wyczuwa poślizg i trzyma stałe obroty silnika czasem lekko odpuści, podczas gdy samochód stale równo przyspiesza:). Prawie jak bezstopniowa skrzynia biegów:] , czy to cecha fabryczna?;]
-żarówki od świateł mijania padają regularnie co 15000 km
-Synchronizator fatalny- szybka zniana biegu, przy prawidłowym wysprzęgleniu, powoduje czasem zgrzyt na podczas zazębiania.
Eksploatacyjnych się nie czepiam jak klocki, zerwany odbój zawieszenia z tyłu. Ergonomi się także nie czepiam wkońcu to samochód dla kobiet i na miasto
Ocene pozostawiam innym.
Moim zdaniem samochód fajny gdyby nie te defekty
sory ale wymienione przez cie usterki w większości są spowodowane nie prawidłową i nie umiejętną eksploatacją pojazdu , ja mam obecnie przejechane 130000 km , wymieniony został prawy łącznik stabilizatora przez aso w ramach gwarancji , klocki hamulcowe , oleje i filtry co 20000 tysięcy , owszem żarówki H7 przepalają się ,ale to problem konstrukcji żarówki i jakość naszych drug , tak samo przepalają w każdej marce gdzie zostały zastosowane , co do fiata sieny razem do kompletu z fiatem uno były to najbardziej podatne na korozję fiaty , nasza firma posiada stację kontroli pojazdów tam widać co psuje się w danej marce ,przepraszam jeśli kogoś uraziłem swoją opinią, ale dużo zależy po jakich drogach się poruszamy i jak eksploatujemy pojazd .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.