Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 04 Lut 2017, 10:51
Temat postu:
Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
Cześć,
wymieniłem u siebie zawieszenie, komplet amortyzatory (SACHS) i sprężyny (KYB) przód i tył. Tył pozostał na tej samej wysokości na jakiej był, przód natomiast jest zdecydowanie zw wysoko, samochód wygląda jak przygotowany do offroadu, sprężyny KYB, dobrane pod model C4 GP, silnik 1.8 16v, dach (bez panoramy) i skrzynie.
Padł pomysł aby zamontować sprężyny o 2,5 cm krótsza pod diesla 138 KM ze skrzynią manualną, są niestety delikatnie grubsze zamiast 13,25 mają 13,75.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może to kwestia producenta i jakiś problemów po ich stronie?
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk/Bytom Posiadane auto: c4GP2\' 2014 2.0 Exclusive / Jazz 2002
Piwa: 7/6
Wysłany: Sob 04 Lut 2017, 13:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
Nie pomylił ktoś tych sprężyn? Mam wrażenie że diesel jest cięższy więc sprężyny powinny być dłuższe, twardsze? W benzynie mógłby być efekt podniesionego przodu gdyby właśnie z diesla dać? Amory benzyna ma takie same jak diesel czy też inne?
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
borsodi napisał:
Tak, były sprawdzane. Jedynie wchodzi w rachubę pomyłka w Kyb, porównywane były dwa zestawy i to samo.
Diesel ma o dziwo krótsze ale grubsze sprężyny, przy czym też różnią się w zależności od silnika.
To ciekawe, bo ja po wymianie sprężyn i amortyzatorów - tylko u mnie KYB + Monroe też zauważyłem, że nadwozie podniesione w stosunku do tego co miałem wcześniej. U mnie jednak i przód i tył równo więc nie wygląda to jakoś bardzo źle - najbardziej widać w przestrzeni w nadkolach nad oponami.
Jest jedna zaleta tego, żaden krawężnik nie stanowi problemu dla podwozia.
Generalnie, żałuję że wszedłem w KYB, mam wrażenie, że coś tam w jest nie tak z nimi pod kątem geometrii, a może bardziej chodzi o materiał.
Dodam, że specjalnie prosiłem mechanika pudełka po częściach i sprawdzałem sam numery i wszystko wg katalogu się zgadza.
Nie mam namacalnych dowodów, ale będe omijał z dala KYB.
Na pierwszy montaż podobno idzie SACHS i teraz tego bym się trzymał.. za późno jednak. _________________
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
No tak Umiałem się trochę. Skoro montujecie elementy zawieszenia firmy której nazwa się kojarzy z KEBABEM to co się dziwicie że C4 wygląda jak ŻUK w wersji minivan. _________________
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 06 Lut 2017, 11:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
SoulRea napisał:
No tak Umiałem się trochę. Skoro montujecie elementy zawieszenia firmy której nazwa się kojarzy z KEBABEM to co się dziwicie że C4 wygląda jak ŻUK w wersji minivan.
Wiesz co, patrząc na Twoja wypowiedź wydaje mi się, że czegoś jednak brakuje, prawdopodobnie może to być np rekomendacja rozwiązania problemu i/lub wskazanie konkretnych sprawdzonych sprężyn
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
Nie czytasz miedzy wierszami. Montując badziewie nie można liczyć na cud lecz na odrobinę szczęścia.
Co mogę zaproponować to poszukać innej firmy, zamiennik zawsze odbiega od nominalnego montowanego seryjnie podzespołu. Różni je Cena ( przyciąga oko ) jednak co sie z tym wiąże tracimy na wytrzymałości, jakości , różnicy materiału, szczególnie to ostatnie w twoim przypadku zwróciło twoja uwagę. Inny materiał inny stopień ugięcia itd. Auto może się zupełnie inaczej zachowywać na zakrętach.
Poszukaj używek za przysłowiowe 50-dych i zobacz jaka będzie różnica.
BTW
Masz 100% pewności co do skoku amortyzatorów , które zamontowałeś?
lata temu montowałem do BMW E46 tez zestaw, który był odpowiednikiem zawieszenia M-pakiet różnica była taka że koła schowały się w nadkola prawie do samej felgi a plomby wypadały na każdym przejeździe kolejowym. Zestaw bagatela za 1700 zł wysłany tego samego dnia co do sprzedawcy. Sorry ale nie zawsze to co piszą na opakowaniu jest przeznaczone do tego co piszą.
Ewentualnie improwizuj
Daj stare amory + nowa sprężyna i odwrotnie. Wyjdzie w praniu gdzie leży problem. Dodam że spasowanie zawieszenia będzie nagminnie wykańczać drążki stabilizatora oraz możesz mieć kłopoty z ustawieniem geometrii ( konta nachylenia) kół.
Jestem po 13 godzinach roboty i chyba nic nie wymyśle na tą chwile więcej prześpię się z tym może coś mi wpadnie nowego do głowy. _________________
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 07 Lut 2017, 12:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
Wiesz, odczytać odczytałem, stąd mój uśmiech.
Mimo wszystko przyznam otwarcie, że nie lubię takich wypowiedzi, z prostej przyczyny niewiele wnoszą. Nie oszukujmy się, w naszych warunkach poleganie na częściach z ASO jest bardzo trudno a często nierozsądne. Trudne gdyż nawet jeżeli są lepsze jakościowo to są niejednokrotnie znacznie droższe (choć nie zawsze), nierozsądne gdyż ludzie nie mają świadomości kto tak na prawdę dostarcza części do ASO, czasami Sachs, czasami wbrew pozorom KYB, gdzie te same części można dostać w innej cenie. Nie demonizowałbym KYB, porównując do Optimala i temu podobnych to jednak są te "lepsze aftermarketowe" części.
Z czego problem wynika? Na pewno z nieodpowiednich sprężyn, pytanie tylko czy wynika to z błędu ludzkiej na etapie pakowania (a może nawet produkcji) czy może pomyłki już w warsztacie. Porównałem wczoraj to co mogłem -grubość sprężyny, zmierzyłem suwmiarką tył także KYB, gdzie wszystko jest perfekcyjnie, zero stuków, puków itd, grubość zgadza sie ze specyfikacją. Zmierzyłem przód - i tutaj ewidentnie grubość nie odpowiada katalogowi, dla Sachs powinno być 13,25mm dla KYB 13,50 (przy czym jest parę mm krótsza) a jest 14 a nawet 14,50 (choć z powodu pośpiechu mogłem np trafić na jakieś zabrudzenie) więc na pewno sprężyna jest zła, tylko tak jak wyżej: problem jakościowy, problem z pomyłką przy pakowaniu, problem z pomyłką u mechanika, inny? nie wiadomo.
Na szczęście mechanik nie robi problemów z reklamacją i wymianą.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
SoulRea napisał:
No tak Umiałem się trochę. Skoro montujecie elementy zawieszenia firmy której nazwa się kojarzy z KEBABEM to co się dziwicie że C4 wygląda jak ŻUK w wersji minivan.
powiedział co wiedział...a konkrety? Może gdybyś sobie zadal trochę trudu zamiast rzucać komunały wniosło by to coś do dyskusji, ale lepiej szerzyć swoje widzimisię.
Akurat KYB to nie garażowa nieznana firma, jest bardzo popularna. I do tego budżetowo atrakcyjna. Skąd zwykły zjadacz chleba ma wiedzieć, że niby z taką firmą ma być coś nie tak? _________________
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
borsodi napisał:
Wiesz, odczytać odczytałem, stąd mój uśmiech.
Z czego problem wynika? Na pewno z nieodpowiednich sprężyn, pytanie tylko czy wynika to z błędu ludzkiej na etapie pakowania (a może nawet produkcji) czy może pomyłki już w warsztacie. Porównałem wczoraj to co mogłem -grubość sprężyny, zmierzyłem suwmiarką tył także KYB, gdzie wszystko jest perfekcyjnie, zero stuków, puków itd, grubość zgadza sie ze specyfikacją. Zmierzyłem przód - i tutaj ewidentnie grubość nie odpowiada katalogowi, dla Sachs powinno być 13,25mm dla KYB 13,50 (przy czym jest parę mm krótsza) a jest 14 a nawet 14,50 (choć z powodu pośpiechu mogłem np trafić na jakieś zabrudzenie) więc na pewno sprężyna jest zła, tylko tak jak wyżej: problem jakościowy, problem z pomyłką przy pakowaniu, problem z pomyłką u mechanika, inny? nie wiadomo.
Dam znać.
A ja zadałem sobie nieco trudu, żeby przeanalizować dane katalogowe i chyba wiem w czym problem. Rozważałem przy tym mojego diesla (2.0 hdi 138HP).
Fakty:
KYB i Monroe nie rozróżnia czy samochód ma automat czy manual.
Sachs ma dwa modele spreżyn w zależności od wersji skrzyni.
W katalogu Sachs nie ma wzmianki o MCP, można się tylko domyślić, że podlega pod manual.
Patrząc na te dane wyciągam wniosek, że KYB i Monroe idą na zgniły kompromis, czyli uzwglęniają w swojej ofercie tylko wersję najcieższą z automatem.
Brak wystarczających danych katalogowych, żeby policzyć współczynnik spreżystosci, ale wydaje mi się, że spreżyny Sachs będą najmniej sztywne i są niższe od pozosyałych dwóch konkurentów. Jesli ilośc zwojów i materiał jest jednakowy to współczynnik sprężystości Sachsa jest o 7% niższy od KYB.
Patrząc na mój przykład, powiedziałbym, że dane katalogowe potwierdzają, że KYB podnosi nadwozie.
Przy najbliższej okazji wymienię sobie KYB na Sachs i zobaczę jak to będzie. _________________
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 12 Lut 2017, 11:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
Tutaj się zgodzę z Tobą, KYB nie rozróżnia jaka skrzynia jest i w tym faktycznie może leżeć problem.
Przód mam wyżej o 2 cm od tyłu, mimo zmiany na niższe sprężyny KYB, jestem tylko ciekaw czy cokolwiek pójdą niżej, czy nadal trzeba próbować wymieniać. Problem z Sachs jest taki, iż hurtownie ich po prostu nie mają.
Jak na razie zostawię tak jak jest, zobaczę po czasie i po wymianie kół na letnie 17'. Jak na razie muszę rozwiązać inny problem opisywany w innym wątku, drgania przy przyspieszaniu, które są nie wiadomo skąd a też sporo zostało wymienione w tym kierunku.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Za wysoko przód po wymianie sprężyn C4 GP 1.8 16v
borsodi napisał:
Tutaj się zgodzę z Tobą, KYB nie rozróżnia jaka skrzynia jest i w tym faktycznie może leżeć problem.
Przód mam wyżej o 2 cm od tyłu, mimo zmiany na niższe sprężyny KYB, jestem tylko ciekaw czy cokolwiek pójdą niżej, czy nadal trzeba próbować wymieniać. Problem z Sachs jest taki, iż hurtownie ich po prostu nie mają.
Jak na razie zostawię tak jak jest, zobaczę po czasie i po wymianie kół na letnie 17'. Jak na razie muszę rozwiązać inny problem opisywany w innym wątku, drgania przy przyspieszaniu, które są nie wiadomo skąd a też sporo zostało wymienione w tym kierunku.
Ja dziś zamówiłem Sachs, na iParts były.
Zanim wymienię zmierzę wysokość nadwozia żeby mieć porównanie. Akurat zbliża mi się wymiana filtrów i olejów to wrzucę to mojemu mechowi. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.