Witam!Po przejechaniu 5tys.km(wymianylub regeneracji dokonał poprzedni własciciel)padla turbospreżarka.Udalem się do warsztatu który ją wymieniał i zareklamowałem.Właściciel i owszem przyjął samochód i wysłał turbo do firmy regenerującej też w ramach reklamacji.Po ponownym zamontowaniu zrobiłem 300(słownie trzysta km)km.Sprężarka padla.Ponownie reklamuje.Warsztat wysłał do firmy regenerujacej która poprzednio to robiła.Firma nie chce słyszeć o naprawie gwarancyjnej,twierdząc,że już za pierwszym razem nie powinni jej robić gdyż wygląda na to ,że nie miała smarowania.Jednym słowem nie ma winnego tzn.jest..ja.Mam podejrzenia ,że facet w warsztacie nawet nie wymienił oleju przy montażu,nie mówiąc o innych elementach.W citroenie wołają za to od 3-5tys.(wymiana sprężarki,bez samej sprężarki)Podobno jest jakas wada w tych silnikach z tym smarowaniem.Co robic?Jechac do serwisu,czy po prostu poszukac kumatego mechanika?Może ktoś miał podobny problem .Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Wklejam rysunek z motoru 110 km z FAP.
W śrubce nr 5 może znajdować się sitko, które powinno się wywalić. Tak robi serwis w motorach HDI od C4 i C4 miedzy innymi. Czasami serwisy wymieniają cala rurkę olejowa, idącą do turbiny. Podobno osadza się na jej ściankach cześć oleju zmniejszając prześwit.
I nie licz na warsztat tylko sam zainteresuj się jaki olej powinien być stosowany do twojego silnika. Najczęstsza przyczyna zatkania tego sitka jest stosowanie jakichś wynalazków (oleju)
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedż.Nie jestem pewien ,bo faktura została
w warsztacie ale wydaje mi się ,że przy pierwszym założeniu spreżarki był wymieniany olej i ten olej był mineralny,co mnie troche zdziwiło,bo ja do 16-letniej Xantii leje półsyntetyk.Natomiast przy drugim zakładaniu nikt mi nic nie mówił o wymianie oleju,a ja tez nie miałem o tym pojęcia
Mineralny ??!!!! Jak chcesz mieć luksus nie wiedzy to trzeba płacić później za to. Zainteresuj się jaki powinien być olej. Bo ja bym stawiał na full syntetyk ,ale mam inne auto wiec nie powiem. Musiałbym sam szukać.
Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-M Posiadane auto: Xsara Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Mar 2011, 17:49
Temat postu:
Przewód
Kolego, miałem to samo, na szczęście u mnie serwis dowiedział się, że OBOWIĄZKOWO należy wymienić przewód podciśnieniowy oleju. Jego położenie w silniku powoduje, że krystalizuje się w nim przepływający olej i prześwit ulega znacznemu zmniejszeniu. Dodatkowo przy słabszym oleju lub opóźnieniach w jego wymianie zatyka się sitko - stąd te Twoje problemy z rozsypującymi się reperowanymi turbinami - jak serwis nie wyczyścił sitka i nie wymienił przewodu to Twoje turbo po prostu nadal NIE MA SMAROWANIA! W ogóle to ten przewód olejowy trzeba WYMIENIĆ co drugi przegląd - inaczej kłopoty murowane. I jeszcze jedno - ten silnik jest wyjątkowo wrażliwy na jakość samorwania - jaki olej mineralny??? Samochód oddałeś do serwisu czy do konowała? Tylko dobry, porządny full syntetyk do turbodiesli. No chyba, że jesteś fanem pobytów w serwisie w celu wymiany turbiny i stać Cię na kilka takich operacji w roku.
Dziekuje,kolego.Teraz ja też jestem mądrzejszy.Co do wymiany przewodu to zgadza sie.Mało tego ,powinno sie też wykonać płukanie kanałów doprowadzających olej w silniku.Przestrzegam wszystkich właścicieli.Zanim oddacie samochód do warsztatu,spytajcie właściciela czy miał do czynienia z tym silnikiem,jesli nie to uciekajcie jak najdalej.Reasumując;czyśzczenie kanałów w silniku,wymiana przewodów do i odprowadzających olej ,czyszczenie lub wymiana sitka oleju które znajduje się w korpusie silnika i podstawa olej +filtr.Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.