Proszę napiszcie gdzie w instalacje C5 (w którym miejscu) wpiąć emulator FLE-P (czujnik umożliwiający prawidłowe wskazania stanu benzyny gdy silnik pracuje na gazie)
Pozdrawiam _________________ szukan
Witam! U mnie rozwiązałem problem prawidłowego wskazania paliwa najprostszym i myślę,że najtańszym sposobem.Emulator to koszt ok 100zł,więc zastąpiłem go przekaźnikiem samochodowym zwierno-rozwiernym (ok.5-15zł). Działa bez zarzutu.Po każdym ponownym odpaleniu wskaźnik pokazuje aktualny stan benzyny w zbiorniku.
Montaż następujący:
Zasilanie przekaźnika(-)(+) podłączamy pod zasilanie pompy paliwa.
Styk 30 przekaźnika podłączamy pod przecięty przewód sygnału wskaźnika paliwa, 87 do kostki ze zbiornika(tzw.szereg),a 87a przez opornik 330-350 ohm do masy.W moim przypadku przewód ma kolor biały.
U mnie zdaje egzamin.Napiszcie jak u Was...
Ostatnio zmieniony przez radzio77 dnia Czw 16 Sie 2018, 16:34, w całości zmieniany 3 razy
Witam!Zwykły przekaźnik samochodowy12V 30A.Kupiłem takie ostatnio po 5 zeta za sztukę w elektroniku,ale w samochodowych częściach też mają na pewno...
Jak narazie pół roku i działa bezbłędnie.
Napisz jak u Ciebie
witam ja w sprawie citroen c5 czyli zamontowanie przekaznika zwykłego do poziomu paliwa w baku załozyłem taki przekaznik i paliwo mi dalej opada przeciołem biały kabelek przy pompie i zasilanie przekaznika do pompy czyli gdy zapłon jest wyłączony to biały kabelek jest przerwany przez przekaznik a gdy włoncze zapłon to przekaznik załacza przejscie białego kabela
witam ja w sprawie citroen c5 czyli zamontowanie przekaznika zwykłego do poziomu paliwa w baku załozyłem taki przekaznik i paliwo mi dalej opada przeciołem biały kabelek przy pompie i zasilanie przekaznika do pompy czyli gdy zapłon jest wyłączony to biały kabelek jest przerwany przez przekaznik a gdy włoncze zapłon to przekaznik załacza przejscie białego kabela
Witam! Po wyłączeniu zapłonu przekaźnik powinien rozłączyć przewód od pływaka,czyli odpowiedzialny za wskazanie poziomu paliwa.Poziom paliwa podczas jazdy będzie spadał,ALE po zgaszeniu silnika,wyjęciu kluczyka,itd.,po ponownym odpaleniu auta powróci do stanu faktycznego.Kolor przewodu... niekoniecznie musi być jak u mnie.Może fotka pomoże...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72e4eab17b972543.html
P.S.Wykonanie eksperymentalne ze starego przekaźnika... ale działa.
Witam
Tak samo jak forumowicze - z zainstalowanym emulatorem również błędne wskazania , więc spróbowałem sam z przekaźnikiem 12V 30A i też nie działa. Zeruje liczbę kilometrów do przejechania ale po wyzerowaniu i przekręceniu stacyjki dalej pokazuje stan jak sprzed zerowania.
u mnie emulator założył gość z warsztatu lpg u którego robię przeglądy instalacji.Od założenia minęło już 6m-cy i emulator działa jak należy.Koszt z założeniem 80zł .Nie bawiłbym się w jakieś przekazniki ale to tylko moje zdanie.
Z tego zdjecia nic nie wynika, autor zdjęcia powinien wszystko po kolei napisać jak ten przekaźnik podłączyć, dokładnie rozrysować tak żeby każdy mógł skorzystać, a takie zdjęcie to lipa bo nic nie widać.
Chciałbym podpiąć się pod temat spadającego poziomu paliwa na wyświetlaczu Citroena Xsara Picasso 2003 1,8 benzyna + Gaz jakiego posiadam. Niestety też dopadł mnie ten denerwujący efekt, a dodam , że u mnie przy małym stanie paliwa (według wskazań na wyświetlaczu , a nie w baku) wyłącza się ESP, po zatankowaniu problem znika. Zorganizowałem przekaźnik , a nawet dwa, jak napisał kolega radzio77. Wstawiłem autko do cieplutkiego garażu i zabieram się do rozbierania auta od środka. Jakież wielkie było moje zdziwienie, iż nie znalazłem żadnego otworu umożliwiającego dostanie się do pompy od środka auta. Bardzo proszę podpowiedzcie jak dostać się do pompy paliwa ( styków zasilających pompę paliwa). Może nie rozebrałem wszystkiego co potrzeba. A jeżeli do dostania się do pompy paliwa konieczne jest zdjęcie całego zbiornika to czy to dużo zabawy. Może jakieś zdjęcia pomocnicze.
Z tego zdjecia nic nie wynika, autor zdjęcia powinien wszystko po kolei napisać jak ten przekaźnik podłączyć, dokładnie rozrysować tak żeby każdy mógł skorzystać, a takie zdjęcie to lipa bo nic nie widać.
Wszystko widać na zdjęciu, ale trzeba wiedzieć na co się patrzy. Masz podpiąć zasilanie do cewki przekaźnika, a na styki robocze wpiąć przecięty kabel z pływaka, nic prostszego chyba nie ma. To jak robić instrukcje jak wpiąć wtyczkę do gniazdka sieciowego Jak nie wiesz na co patrzysz to pobierz sobie schemat przekaźnika samochodowego i naucz się sam, cała przyjemność w uczeniu się nowych rzeczy.
Cytat:
Witam.
Chciałbym podpiąć się pod temat spadającego poziomu paliwa na wyświetlaczu Citroena Xsara Picasso 2003 1,8 benzyna + Gaz jakiego posiadam. Niestety też dopadł mnie ten denerwujący efekt, a dodam , że u mnie przy małym stanie paliwa (według wskazań na wyświetlaczu , a nie w baku) wyłącza się ESP, po zatankowaniu problem znika. Zorganizowałem przekaźnik , a nawet dwa, jak napisał kolega radzio77. Wstawiłem autko do cieplutkiego garażu i zabieram się do rozbierania auta od środka. Jakież wielkie było moje zdziwienie, iż nie znalazłem żadnego otworu umożliwiającego dostanie się do pompy od środka auta. Bardzo proszę podpowiedzcie jak dostać się do pompy paliwa ( styków zasilających pompę paliwa). Może nie rozebrałem wszystkiego co potrzeba. A jeżeli do dostania się do pompy paliwa konieczne jest zdjęcie całego zbiornika to czy to dużo zabawy. Może jakieś zdjęcia pomocnicze.
Dziękuję Bardzo za odpowiedź
Błąd ESP z tego co się dowiedziałem to jest norma, auto dostaje błędne sygnały i wyłącza systemy. Ja mam to samo, jak mam low fuel to często (nie zawsze) wywala mi ESP. Pokrywka od pompy paliwa jest pod prawym fotelem na tylnej kanapie (wyciąga się tylko prawe siedzisko, a nie cała kanape). Żeby podnieść to siedzisko musisz po prostu złapać przód siedziska od spodu i pociągnąć do góry. Pod spodem jest pokrywka plastikowa, ściągasz ją i masz kable wchodzące do pompy. Jeżeli tego nie ma to niestety wyjmowanie baku lub zrobienie sobie kątówką otworu samodzielnie
Cytat:
Witam! U mnie rozwiązałem problem prawidłowego wskazania paliwa najprostszym i myślę,że najtańszym sposobem.Emulator to koszt ok 100zł,więc zastąpiłem go przekaźnikiem samochodowym (ok.5-15zł). Działa bez zarzutu.Po każdym ponownym odpaleniu wskaźnik pokazuje aktualny stan benzyny w zbiorniku.
Montaż następujący:
Zasilanie przekaźnika(-)(+) podłączamy pod zasilanie pompy paliwa.
Styki przekaźnika podłączamy pod przecięty przewód sygnału wskaźnika paliwa(w tzw.szereg). W moim przypadku przewód ma kolor biały.
U mnie zdaje egzamin.Napiszcie jak u Was...
Masz szczęście, że Ci to działa tak prosto, ponieważ to co symulujesz to utrata sygnału z baku i Lexia na pewno wywala błąd wskaźnika paliwa, rozwarcie obwodu lub zwarcie. Generalnie pomysł masz dobry, ale tam trzeba będzie w większości aut podawać na komputer jakiś sygnał, a nie otwierać obwód. Auto musi zauważyć różnicę w tym co myśli, a w tym co mierzy i wtedy przelicza powtórnie z pływaka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) LPG -CNG forum
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.