Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZLOTORYJA Posiadane auto: CITROEN C4 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 13:48
Temat postu:
Nawiew, Dmuchawa, Wentylacja
Witam wszystkich,
Potrzebuje pilnej pomocy bo problem ktory mam w C4 1.6 HDI 2005 doprowadza mnie do rozpaczy,
Chodzi o nawiew w samochodzie. Otoz bigi 1-3 nawiewu nie dzialaja natomiast big 4 dziala. Problem jest taki ze jak ustawiem na 4 to poprostu jest za glosno w aucie, wiec ustawiam na 4 zeby sie ogrzalo po czym ustawiam na 0. I tak w kolo macieju ... Sytuacja nabiera powagi gdy dojezdza sie do pracy codziennie 1h w 1 strone ...
Prosze o pomoc
P.S
Wymiana bezpiecznika nie pomogla,
Wyciagniecie spowodowalo kompletne wstrzymanie pracy dmuchawy
Mysle ze chodzi o kontakt na przelaczniku? Lub poluzowaly sie kabelki?
Rzucajcie wszystko co przyjdzie wam do glowy, nawet te najglupsze pomysly moga "zaswiecic zarowke" ,
Spokojnie bez paniki hehe, po pierwsze to powiedz jaka masz klimę :automat czy manual?
Jak manualna to prawdopodobnie wyłączył ci się bezpiecznik na opornikach wentylatora. Oporniki do regulacji obrotów znajdują się na tunelu powietrznym, pod wentylatorem. Strumień powietrza od wentylatora chłodzi je. Po miedzy tymi opornikami jest sprężynująca blaszka przylutowana do styku. Kiedy oporniki się przegrzeją to cyna się rozlutowuje i blaszka odskakuje. Wtedy masz taki efekt, ze oporniki biegu od 1 do 3 nie działają, a działa tylko na full, bo to jest połączenie bezpośrednie bez oporników.
Teraz trzeba by było zdjąć osłonę tunelu od strony kierowcy, na dole. Jest tam trochę gimnastyki. Następnie trzeba głęboko sięgnąć pod deskę rozdzielcza, i wymacać. Do tych oporników dochodzi wiązka kabli. Oporniki wyciąga się, poprzez lekkie obrócenie w stronę przeciwna do zegara i wysuniecie.
Jeżeli to klimatronik to w tym samym miejscu znajduje sie tranzystor z radiatorem. Tego już tak łatwo nie jest naprawić, choć już gdzieś na forach czytałem opis jak to zrobić, zakładając jakiś bardziej odporny tranzystor.
Generalnie pomysł jaka jest przyczyna tego, ze ta awaria wystąpiła. Pierwsze to stary zapchany filtr kabinowy, albo coś dostało się do wentylatora i go na moment przyblokowało, co doprowadziło do przegrzania oporników.
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 285 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 03 Cze 2012, 01:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Nawiew, Dmuchawa, Wentylacja
Podczepię się pod temat.. Od kilku dni w climatronic-u po załączeniu nawiewu wystepuje tyrkotanie.. im większe obroty, tym bardziej.. Nie mam pojęcia, co to może być.. Jak ew dostać się do tego wirnika/nagrzewnicy, żeby to sprawdzić.. Podźwięk taki, jakby cos wadziło (kabel, liść) coś tego pokroju..
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 285 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 03 Cze 2012, 13:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Nawiew, Dmuchawa, Wentylacja
No to metodą prób i błędów udało mi się tam dostać bez zdejmowania deski rozdzielczej. Pomimo wszystko bardzo czasochłonne jak na pierwszy raz, samo składanie i ponowne rozebranie już zajmuje znaacznie mniej czasu!!
Efektem tego terkotania był LIŚĆ, nie mam zielone pojęcia, jakim cudem musiał się tam dostać przez filtr kabinowy, może stara zaległość po wymianie ów filtra.
Kilka zdjęć z załączeniu - może komuś się przyda. Widać wirnik dmuchawy i wszystkie zębatki i mechanizmy z prawej strony.
Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: Citroen C4 1.6HDI, 2006
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 07 Lut 2016, 11:15
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Nawiew, Dmuchawa, Wentylacja
Hej, mam podobny problem jak gość powyżej. Czy ktoś mógłby przedstawić instrukcję jak dostać się do wentylatora dmuchawy, coś mi tam denerwująco terkocze. Co ciekawe, gdy auto się nagrzeje, robi się ciszej. Czy zdjęcie panelu z boku, koło kolana kierowcy wystarczy by dostać się do wentylatora?
Cześć!
Dzięki za filmik, przydał się i mi przy demontażu dmuchawy. Jedyny 'etap', który został pominięty na filmie a przysporzył mi chwilę drapania po głowie to zdjęcie plastikowej osłony tunelu od strony stóp kierowcy. Jest tam jedna skrzętnie ukryta śrubka torx, do której można się dostać po odgięciu (z wyczuciem!) kolejnego plastiku wokół tunelu.
Anyway, zdemontowałem dmuchawę i podłączyłem ją w domu pod zasilacz 12V - reakcja to wolne przeskakiwanie o kilka milimetrów, nie da się też ręcznie "rozkręcić" jej bardziej. Czy to oznacza że cała dmuchawa jest do wymiany czy można się gdzieś do niej jeszcze głębiej dobrać? A może to opornik? (gdzie on w ogóle jest?)
EDIT: Dodam jeszcze, że mierzyłem też napięcie na wtyczce przy włączonym silniku i przestawianiu mocy nawiewu - wyglądało w porządku (przy maksymalnej mocy ok 14,5V).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.