Witam szanownych forumowiczów. Problem jak w temacie od dwóch dni przy temperaturze ok. 0 stopni auto odpala "na dotyk" ale przez chwilę chodzi na 3 cylindrach po chwili wszystko jest OK. Przy mrozie 10 - 15 stopni nie było szału przy odpalaniu ale jak zaskoczył to na wszystkie cylindry. Auto ma wszystko co mieć powinno na zimę - nowe filtry dobry napęd z dodatkiem zimowym, świece żarowe sprawne. Do chwili rozgrzania się silnika chodzi na podwyższonych obrotach, nie dymi, nie bierze oleju,nie odczułem utraty mocy, przebieg 163 tyś.km. Przypadkiem rozmawiałem z pompiarzem o objawach - uśmiechnął się / wie co go boli/ stwierdził że musi go mieć to zrobi co trzeba i mróz mu nie będzie straszny nawet 25 stopni bo te silniki są dobre, wspaniałe itd. Widzę że gość mnie chce skroić z kasy. Może to jakaś mała awaria i sam poradzę, problem w tym, że nie wiem od czego zacząć.
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Świeca żarowa powinna rozgrzewać się na samym koniuszku. Sa takie awarie świec, ze albo wo gule nie grzeje (wtedy szybko się to wyłapie) albo maja zwarcie w środku i niby jest sprawna, a grzeje się na całej swej długości.
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Świece mają dobry styk na przewodach sprawdzałem tydzień temu przez żarówkę nie wykręcałem świec. Może mają opisaną awarię i źle grzeją lub sprzedali mi złe zamienniki. Mają być BERU 0 100 226 371 wg katalogu a sam nie wiem co kupiłem. Rozmiar pasował. Co to jest kąt wyprzedzenia wtrysku? Wg mnie to zwiększenie dawki paliwa i wyprzedzenie zapłonu przy rozruchu zimnego. To chyba działa bo jak zimny to dostaje ok.1100 obr po zagrzaniu trzyma ok. 900 obr. Mam dwie opcje jechać do pompiarza i wierzyć mu że wiele awarii było i słono płacić albo kupić świece BERU jw wymienić samemu i jak nie pomoże to wtedy pompiarz i kąt wtrysku.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Sob 22 Sty 2011, 12:20
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Zdaje mi się, że kąt wtrysku, w tym wypadku nie ma nic do tego, bo wyraźnie piszesz, że "nie pali na 1 cylinder". Jak by kat, to by w ogóle trudno palił. Praktycznie, jedynie pewne sprawdzenie świec to wyciągnięcie i podłączenie żeby zobaczyć jak grzeje (tylko się nie oparz jak ja to zrobiłem).
Pozdrawiam
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Kupię nowe świece tym razem Beru nie dam się wypuścić że jakiś tam zamiennik też będzie zamontuje i napisze jaki efekt. Jak nie pomoże to do fachowca z nim pojadę. Jak kupiłem auto, to miałem 3 rodzaje świec NGK, Beru i 2 nieznane. Ponieważ mają być jednakowe kupiłem 4 szt. zamienników i blado widzę te zamienniki. Akurat Beru i NGK grzały jak podłączyłem do akumulatora i wyraźnie Beru grzała się szybciej dlatego stawiam na te świece.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Nie 23 Sty 2011, 14:58
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Jeżeli już wymieniałeś świece, a jesteś pewny, że ciągle pada 1 świeca na tym samym cylindrze, to jest duże prawdopodobieństwo, że w tym cylindrze leje wtrysk.
Pozdrawiam
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Wymieniłem świece na beru. Miałem jakieś Made in Japan i na I cylindrze była padnięta. Reszta grzała ale powoli, w porównaniu do Beru zajmowało to prawie 2x więcej czasu. Pewnie przekaźnik świec gasił kontrolkę, a świece były jeszcze nie nagrzane i auto nie zbyt chciało palić, aż w końcu padła świeca. Przy wymianie sprawdziłem czy bez świec odpali. Przy +15 stopniach w garażu nie odpalił / kilka obrotów rozrusznikiem/. Może jakbym dłużej kręcił to by załapał. Czekam na ochłodzenie sprawdzę jak będzie palił na mrozie. Powinno być ok. Dziękuję wszystkim za pomoc i dobre rady pozdrawiam.
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo pali na 3 tloki.
Wszystko jest ok. Przy -5 stopni auto pali jak w lecie, 2-3 obroty rozrusznikiem, odpala i od początku równo pracuje. Wczoraj przejechałem 410km, spalanie 6,0l/100 km, prędkość do 110km/h, ładunek ok. 300 kg. Chylę czoło przed wiedzą kolegów i dziękuję za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.