Przy okazji sprawdzania forum odnośnie uszkodzenia alternatora w Saxo 1,1 '02 zobaczyłem sporo postów dotyczących silniczka krokowego. Jest to "ustrojstwo", o którym laicy nie mają tzw zielonego pojęcia (bo i po co?). Objawami usterki są falujące obroty lub (najczęściej) za małe lub za wysokie. Najlepiej jest wymienić silniczek ale to jest koszt ok. 300,- zł. Niby nie dużo a potrafi zaboleć. Jestem od 1975 roku mechanikiem motocyklowym i powoli przestawiałem się s gaźnikowych na wtryskowe. Też był i jest to częsta usterka w motocyklach. Radziłem sobie w ten sposób, że rozbierałem te silniczki i czyściłem. Ktoś powie:po co, jak można kupić nowy. Tak ale jeszcze kilka lat temu był to nie mały kłopot. Teraz w Saxo mojej Żony była ta sama usterka. Wyjąłem tenże silniczek, wsadziłem go do pojemnika z naftą i pod klosz pompy próżniowej. Wyssałem powietrze, nafta wpłynęła do środka i umyła go od wewnątrz tzn rozpuściła stary "wyschnięty" smar (lub coś w podobie). Ponownie pod klosz pompy owinięty w chusteczkę higieniczną. Wyssało teraz całą naftę. Założyłem z powrotem i działa już od dwóch tygodni bez zarzutu. Oczywiście, nie każdy ma w domu pompę próżniową. Pech chciał, że ja mam. I pomogło. Roboty mało a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałem na walkę z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Gdyby ktoś miał podobny problem to może mógłbym pomóc. Mieszkam w W-wie. _________________ Dbaj o lasy i środowisko, bo i ty możesz być w przyszłości partyzantem !!
Przepraszam za kilka błędów w poprzednim tekście ale trochę się spieszyłem i nie zrobiłem korekty. Co tyczy się silników benzynowych z wtryskiem paliwa (a takie są teraz powszechne) to wpływ na równą pracę i małe zużycie paliwa ma wpływ cały łańcuch czujników ( sonda lambda, czujnik spalania stukowego, przepływomierz powietrza, czujnik temperatury powietrza zasysanego, silnik krokowy, filtr powietrza - szczególnie przy gazie, stan przewodów wysokiego napięcia i in). Dlatego jako auto dla siebie wybrałem trochę starsze gdzie wszystko mogę zrobić sam i nie musze posługiwać się specjalistycznym diagnoskopem za kilka tys $ A przede wszystkim o większej pojemności gdzie moc uzyskiwana jest z pojemności a nie z obrotów. I tak dla przykładu sprawny silnik 2,4 turbo pali w mieście 8,1 litra a w trasie 6,9. A poza tym koszty części są bez porównania mniejsze i awaryjność też. Dla przykładu przednia szyba do mojego z wymiana kosztuje 190 zł, regulator alternatora 45,- zł a do saxo żony (2002) przednia szyba z wymianą 410,- zł a regulator do alternatora 230,- zł. Ale nie chcę nikogo stresować. Ja lubię klasyki i już. Życzę zadowolenia z jazdy małym Saxo. _________________ Dbaj o lasy i środowisko, bo i ty możesz być w przyszłości partyzantem !!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Saxo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.