Można.
Różnica średnic podanych kół wynosi 13 mm. Nowe będą troszkę wyższe.
Różnica wskazań prędkościomierza: minus 2.1 %
(Nowe koła mają większą średnice i obracają się wolniej)
Przy tym rozmiarze opon 2.2--2.3 bara może byc trochę za mało , jak wsadzisz trzech pasażerów będziesz miał ,, flaki,, Trzeba ok. 3 barów wtedy jest właściwie ugięta opona( też mam taki rozmiar w Xsarze) pozdrawiam
Przy tym rozmiarze opon 2.2--2.3 bara może byc trochę za mało , jak wsadzisz trzech pasażerów będziesz miał ,, flaki,, Trzeba ok. 3 barów wtedy jest właściwie ugięta opona( też mam taki rozmiar w Xsarze) pozdrawiam
jeszcze nie widzialem auta i nie jezdziłem takim ( a mialem ich wiele) do którego pompowalo by sie 3 bary to musi być niezła taczka ) oczywiscie mowie o autach osobowych
Można.
Różnica średnic podanych kół wynosi 13 mm. Nowe będą troszkę wyższe.
Różnica wskazań prędkościomierza: minus 2.1 %
(Nowe koła mają większą średnice i obracają się wolniej)
Witam serdecznie wszystkich
Podepnę się z pytaniem właśnie czeka mnie wymiana opon i zastanawiam się co mi da zmiana rozmiaru z fabrycznych na 195/65 R15 Jazda typowo rodzinna ale w mieście dynamicznie. Załaddowanie 2 dorosłe osoby i 2 dzieci 2- 4 lata czy jeśli wsadzimy wyższe opony przełoży się to na komfort jazdy i zużycie paliwa ? Warto czy nie ? Pozdrawiam
Nic ci nie da. Oprócz większych oporów toczenia i często większych poślizgów na mokrej nawierzchni.
Co do ciśnienia w oponach. Na ogół utarło się że na przód pompuje sie 2,2, a na tył od 2,0-2,4. To jest stosowane w 99% przypadków.
A ja jeżeli chodzi o moją starą Astre znalazłem inaczej. Wyszukałem tabele Michelin gdzie były podane wartości ciśnień na ogromnej ilości aut. I np dla Astry z silnikiem benzynowym wartości te były zgodne dla przyjętego załozenie czyli 2,3 P i 2,1 T. Ale np dla modelu 1,7DR jaki mnie interesował pisało jak byk 2,4 P i 2,0/2,5 T ( puste/załadowane). Zastosowałem i okazało się:
auto nagle naprawde zaczęło jechać jak powinno. Skończyło niechętnie wchodzić w zakręty, przestało ochydnie klepać na dołkach , silnik( a właściwie silniczek bop jak można nazwać 1,7 60KM) zaczął dawać rade przy wyprzedzaniu czegoś. No i jednak spalanie trochę zmalało.
Więc ja radzę WYPRÓBOWAĆ różne ciśnienia. Ja sądzę, że standardowe 2,2 to jest za mało. 2,3- 2,4 to jest trochę lepiej. Trzeba sprawdzić co wam będzie pasowało.
Oj nie zapodam bo widziałem taką tabelę w stacji wulkanizacyjnej w mojej mieścinie. Wisiało to na ścianie i było pokaźnych rozmiarów.
Kupiłem wczoraj Xarę Picasso i też wydaje mi się, że muszę dopompować koła. Muszę trochę po drążyć temat i może taką tabele gdzieś znajdę na necie.
Co do Astry jak pisałem na przód 2,4 tył jak było 2,0 to auto po prostu nie dało się wyprowadzić z równowagi. Ale wsadzić coś do kufra i opony siadały. Więc pompowałem na tył 2,2.
gratuluję zakupu Xsary! Niech Ci się sprawuje!
Po zimie kupuję opony letnie i jeśli bilans korzyści przeważy na rzecz fabrycznej 185 to dam spokój z rozmiarem 195.
pisałeś, że większy rozmiar nic nie da oprócz większych oporów toczenia - a czy komfort jazdy jakoś może się zmienić na plus ze względu na większą średnicę koła?
Po zimie kupuję opony letnie i jeśli bilans korzyści przeważy na rzecz fabrycznej 185 to dam spokój z rozmiarem 195.
pisałeś, że większy rozmiar nic nie da oprócz większych oporów toczenia - a czy komfort jazdy jakoś może się zmienić na plus ze względu na większą średnicę koła?
Cytuję siebie i proszę o odpowiedź, jeśli kto ją zna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.