Witam. Mam problem bo zgubiłem końcówkę śrub zabezpieczających koła w C4 2005r. Jak to teraz zdjąć?? Przy pierwszej próbie dospawania nakrętki i innej śruby ukręcił się łepek (miękki jest bo cała siła podczas odręcania opiera się nie na łepku a na wycięciach przy kołnierzu) Jak to teraz zdjąć??
Na allegro szukałem, są podobne ale mają inny rozstaw bolców. Czy może wychodzą wzory konkretnie pod auto wg numeru vin??
Wkrętakiem do śrub resztę, wiercisz do końca ścianek i potem większym i jak zostaną cienkie ścianki to samo prawie się wykręci _________________ http://otobiznes.pl/cs2450-serwis-skuterow
'ZPA'
Re: Śruby zabezpieczające alu - zgubiłem nakładkę.
Jest jeszcze jedna możliwość. Naciąć łeb śruby w poprzek, wsunąć nacinak i powoli młotkiem pukać, tak aby śruba się odkręcała. Nie powina mocno siedzieć. Mnie to pomogło po tym jak w serwisie mi "wyrobili" śrubę specjalną i rozłożyli ręce. Mechanik "z garażu" pomóg mi łza free, ale męczarni było.
Można w ASO zamówić ten specjalny (klucz) do śrub zabezpieczających po nr VIN, ale trzeba też mieć kartę kodową, jak nie ma karty to oni ją zamówią ale to dodatkowe koszty. Ja zamawiałem do swojego C3 bo jak kupiłem to nie było tego klucza.
No i poszło. Metoda: najpierw łamanie łepków śrub a później dospawanie do właściwej (najtwardszej) śruby innej śruby.
Nie życzę nikomu zagubić swojej nakładki zabezpieczającej. Małe g.... a tyle kłopotu.
Dodam że w markowym serwisie (nie citroen) za zdjęcie jednej śruby wołają nawet 100zł, czyli rachunek jest prosty, 400zł mniej w portfelu
Tak swoją drogą ciekaw jestem jaki to koszt dorobienia w serwisie citroena. _________________ mARio
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C4 Grand Picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 23 Kwi 2018, 13:06
Temat postu:
Rozwiązanie problemu śrub zabezpieczających
Temat dość stary, ale widzę, że mało konkretnie opisany, a wykręcenie śrub jest banalnie proste. Na C4 picasso poszło mi to w 15 min dla czterech kół.
1. Kupujemy sobie dobre, ostre wiertła 8 i 10mm. Ja wierciłem to wiertłami HSS
2. Kupujemy zestaw do wykręcania zerwanych śrub np. YATO YT-0590 ale im trwalszy tym lepszy. Najtańszych nie polecam.
3. Wiercimy śrubę najpierw wiertłem fi 8 na potem rozwiercamy 10mm.
4. Wybieramy wykrętak dostosowany do średnicy otworu. Musi on wkręcić się częściowo w śrubę.
5. Odkręcamy śrubę kluczem. Ja użyłem do tego klucza nastawnego.
Pamiętajcie by robić do z wyczuciem i nie używać młotków ani dodatkowych przedłużeń do klucza. Jeżeli śruba nie zapiekłą się na amen to odkręcicie każdą śrubę zabezpieczającą bez całodniowych zabaw.
Dla potwierdzenia dodam jeszcze zdjęcia już wykręconych śrub. _________________ Nie ma takiego problemu, którego nie można rozwiązać.
A metoda bez wydawania kasy: idziesz do spawacza starej daty (migomat, brak maski, fajka w mordzie, brak rękawic ochronnych), bierzesz ze sobą nakrętkę bardzo wysoką (taką tulejkę, ale w formie nakrętki M10/M12, kosztuje to 2-3zł w metalowym, załączam foto). Powinno się zerwać łeb śruby, bo jest to element słaby i zerwie się przy próbie odkręcenia. Również zrywa się przy założeniu tych specjalnych nasadek do zepsutych śrub. Tymi nasadkami można odkręcić śrubę dokręconą na 100, może 110Nm i najlepiej jak śruba była niedawno wykręcana, jak ktoś dociąga śruby z ręki i śruba dłużej nieodkręcana to nie odkręci w ten sposób, zerwie się łeb śruby w ułamku sekundy. Do śruby z zerwanym łbem przyspawujesz nakrętkę tulejkową, obspawujesz dookoła jak najbardziej to możliwe PLUS spawasz też w środku tulejki, do tego trzeba wyczucia, bo elektroda będzie się przyłapywać do ścianki tulejki zanim dosięgniesz do jej styku ze śrubą. Ale jak mówiłem kluczowy dobry spawacz. Potem klucz na nakrętkę i w 10min odkręcone. Temat przerabiałem, złodziejki na śmieci i wkręcone zwykłe śruby. Te złodziejki są po pierwsze beznadziejnie zaprojektowane, a po drugie złodziej jak chce to i tak to odkręci, żadne to zabezpieczenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.